Yrjötautia
On taas liikkeellä. Miten te kestätte sitä huonoa oloa? Tuntuu, että kuolen, itken ja olen ihan hysteerinen. Oksentaminen auttaa, mutta joudun aina laittaa kolme sormea kurkkuun ja pyöritellä niitä siellä kunnes vatsani alkaa kouristella ja yrjö lentää. Onko kivun sietokykyni niin olematon?
Kommentit (11)
Ihan hirvein tauti maailmassa. Olen oĺlut jo kolmatta kertaa vuoden aikana sellaisessa yrjötaudissa, että tuntuu kuin kuolisi. Hutera ja horkkainen olo jatkuu oksentamisen jälkeen vuorokauden. Kaikki oksutaudit ovat tulleet pienen lapsen päiväkodista ja joka kerta lapsen sairaatamisen jälkeen minä oksennan noin 1, 5 päivän päästä. Mä en joudu laittamaan sormia kurkkuun, sillä laattaa lentää jopa matkalla vessaan. Joo nyt pyörii pesukone ja monta koneellista tuleekin. Oksennustaudissa on se hyvä puoli, että elimistö pyrkii poistamaan bakteerit rajulla vauhdilla oksentamisen avulla.
Mulla on oksennuskammo enkä oksenna ollenkaan eli alakautta tulee ulos. Mutta se huono olo on niin kamalaa, että mustakin tuntuu kuin kuolisin. Menen myös täysin voimattomaksi, edes pää ei pysy pystyssä. Kamala tauti. Onneks ei ole 3 vuoteen ollut kunnolla. Joku aika sitten sain lapselta taudin, mutta oli tosi lievä oireinen.
Kokeilkaapa seuraavan kerran juoda ihan tulikuumaa teetä, niin kuumaa kun vaan pystytte. Se rauhoittaa mahan.
Joo kyllä olet hysTEERINEN, ellet peräti hysMETSONEN.
Vierailija kirjoitti:
Kokeilkaapa seuraavan kerran juoda ihan tulikuumaa teetä, niin kuumaa kun vaan pystytte. Se rauhoittaa mahan.
höpö höpö. Placebovaikutus tuolla korkeintaan voi olla mahataudissa. Palovammoja saa tulikuumasta nesteestä.
En kestäkään, oksennustauti on tosi kammottava asia. Eli sitten kun se iskee niin ulisen, oksennan ja kärsin. Siksipä pesen käsiäni epidemia-aikaan ihan homona ja niin muuten pesee jokainen joka kanssani on lähemmin tekemisissä tai kodissani oleilee, siitä pidän huolen. Käsidesiä käytän heti sen jälkeen jos asioin jossain missä joudun koskemaan enemmänkin jatkuvassa yleisessä käytössä olevaan esineeseen, kuten esim. kynään asiakaspalvelussa. Viimeksi kun mulla on ollut oksennustauti, tuli se läpeensä itsekkäältä muiden terveydestä piittaamattomalta tyypiltä töistä, eli hän kaikessa itsekeskeisyydessään tuli vielä vatsatautisena töihin. Aivan mahtava idea, eikö.
Siis vieläkö tätä on liikkeellä? Jo kolmatta kuukautta mukamas...
Kai nyt on liikkeellä edelleenkin, kun kaikilla ihmisillä ei vaan koskaan raksuta ETTÄ KUN SULLA ON YRJÖTAUTI, SÄ PYSYT KOTONA RIITTÄVÄN KAUAN ETKÄ SÄ MENE TARTUTTAMAAN SITÄ MUIHIN.
Kiitos.
Jaahas tää yrjötauti ilmiö on vaan Suomessa, ei muualla Euroopassa.. Minkä takia?
Vierailija kirjoitti:
Jaahas tää yrjötauti ilmiö on vaan Suomessa, ei muualla Euroopassa.. Minkä takia?
Olen miettinyt samaa! Suomes vaan yrjötään!
Täällä se oli flunssan yhteydessä. Mikälie vatsaflunssa. Kiva aivastaa ja pierasta samaan aikaan, seurauksena oli aina oksennus. Nyt jo vähän helpottaa.