Eihän teepussien paperilappusista liukene mitään vaarallisia värejä yms?
Oon nimittäin kyllästynyt repimään kolmioteepusseista irti sitä pussiin liimattua nauhaa ja lappua. Usein pussi vielä repeää ja on käyttäkelvoton. Joten heitän nykyään koko pussin vain kupin pohjalle, mutta eihän siitä lapusta vain irtoa kuumassa vedessä mitään haitallista? Kai ne on niin turvallisia että voi vaikka syödä?
Kommentit (16)
Koska sitä lappua ei ole tarkoitettu kuumassa vedessä liotettavaksi, niin tuskinpa asiaan on kiinnitetty paljoa huomiota. Voittoa tavoittelevat yhtiöt harvoin tekevät tuotteistaan turvallisempia kuin mitä pykälät edellyttävät, koska se tarkoittaa yleensä lisäkustannuksia. Sinuna en liottelisi sitä lappua enää jatkossa.
Vierailija kirjoitti:
Mietin samaa kun mieheni tekee noin. Ja juo sitä teetä miljoona kuppia päivässä. Arvatkaa mistä on kotoisin?:DD
Ghanasta?
Vierailija kirjoitti:
Mietin samaa kun mieheni tekee noin. Ja juo sitä teetä miljoona kuppia päivässä. Arvatkaa mistä on kotoisin?:DD
Itsekin juon varmaan kymmenen kuppia päivässä, vaikka olen ihan suomalainen. Siksi mietinkin noiden lappujen haittoja, kun niin paljon tulee niitä lioteltua. (lemppari teemakua on vain kolmiopusseissa) Mutta pitänee kai taas alkaa repimään niitä nauhoja irti tai vähintäänkin irrottaa pelkkä lappu.
-ap
Ei siihen nauhan irrottamiseen montaa sekuntia mene. Yritä tsempata sen verran, että irroitat sen jos asia mietityttää.
Luuletko ettei niistä pusseista liukene mitään haitallista? Kannattaisi ottaa asioista selvää... ainakin jos on niin vainoharhainen pieniä määriä kohtaan että irrottaa laputkin teepusseista :(
Vierailija kirjoitti:
Oon nimittäin kyllästynyt repimään kolmioteepusseista irti sitä pussiin liimattua nauhaa ja lappua. Usein pussi vielä repeää ja on käyttäkelvoton. Joten heitän nykyään koko pussin vain kupin pohjalle, mutta eihän siitä lapusta vain irtoa kuumassa vedessä mitään haitallista? Kai ne on niin turvallisia että voi vaikka syödä?
Paperilappuja.. syödä? :D Miksi ihmeessä ne olisi niin turvallisia, kun eivät ole syötäväksi tarkoitettu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsekin juon varmaan kymmenen kuppia päivässä, vaikka olen ihan suomalainen. Siksi mietinkin noiden lappujen haittoja, kun niin paljon tulee niitä lioteltua. (lemppari teemakua on vain kolmiopusseissa) Mutta pitänee kai taas alkaa repimään niitä nauhoja irti tai vähintäänkin irrottaa pelkkä lappu.
-ap
Sanoin miehelleni että onkohan tuo järkevää ja taisi muuttaa tapojaan, teki kylläkin noin vuosia. Kolmiopussit tosiaan ovat parempia, hänen makunsa tosin on muuttunut ja suosii ihan tavisteetä, Englannissa käydessään tee kuulemma oli liian vahvaa.
En tiedä muuten miten paljon ne Ghanassa teetä juovat, ovatko yhtä fanaattisia kuin britit, hyvin on salassa pidetty sitten niidenkin teehulluus:D
Vierailija kirjoitti:
Luuletko ettei niistä pusseista liukene mitään haitallista? Kannattaisi ottaa asioista selvää... ainakin jos on niin vainoharhainen pieniä määriä kohtaan että irrottaa laputkin teepusseista :(
Lainaamani viestin miinustajan kannattaa lukea vaikka tämä artikkeli, jossa kerrotaan teepussien sisältämistä vaarallisista aineista: http://articles.mercola.com/sites/articles/archive/2013/04/24/tea-bags…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lainaamani viestin miinustajan kannattaa lukea vaikka tämä artikkeli, jossa kerrotaan teepussien sisältämistä vaarallisista aineista: http://articles.mercola.com/sites/articles/archive/2013/04/24/tea-bags…
Oho! Eihän tässä uskalla enää pussiteetä juoda...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lainaamani viestin miinustajan kannattaa lukea vaikka tämä artikkeli, jossa kerrotaan teepussien sisältämistä vaarallisista aineista: http://articles.mercola.com/sites/articles/archive/2013/04/24/tea-bags…;
Oho! Eihän tässä uskalla enää pussiteetä juoda...
Kaikesta jotkut jaksaakin huolestua... Tuollainen pikkuasioista stressaaminen ei varmaan tee terveydelle hyvää.
Siis kysyykö joku tuollaista ihan tosissaan? :D
Ei todellakaan mitään lappuja veteen likoomaan. Liotan itse teepussiakin kupissa sen muutaman minuutin ja sitten pois, ei jätetä sitä sinne lillumaan juonnin ajaksi.
Teetä ei kannata juoda jos on huolissaan myrkyistä. Melkein kaikessa teessä paljon kasvinsuojeluainejämiä ja muuta paskaa. Myös luomussa.
Siis miks se lappu pitää repiä irti? Jättäkää se roikkumaan kupin reunalle niinku normaalit ihmiset. Kyllä mun mielestä tee maistuu painomusteelta jos se lappu on vahingossa lillunut vedessä. Ainaki lipton jota itse juon. En usko että se teestä ainakaan sen terveellisempää tekee jos nyt ei tapakaan.