Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos myöhästyy työpaikkahaastattelusta, niin onko toivoakaan?

Vierailija
11.03.2016 |

sillee kävi.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko myöhästyit?

Vierailija
2/24 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoititko myöhästyväsi. Joskus voi vain käydä niin, että myöhästyy. Jos ilmoittaa, niin on vielä mahdollisuuksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä luulet? Tuo on työelämässä yksi kaikkein pahimmista ja anteeksiantamattomimmistä rikkeistä. Poikkeuksen asiaan voi tehdä ainoastaan erittäin painava syy, esimerkiksi jokin este vaikka liikenteessä, kuten julkiset pahasti myöhässä jne.

Vierailija
4/24 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa aika täydellinen hakija olla, jos meinaa saada myöhästymisen anteeksi.

Vierailija
5/24 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippunee työnantajasta. Osa varmaan sen enempää miettimättä nakkaa työhaastattelusta myöhästyjät pois pelistä. Osalle saattaa olla ok myöhästyminen jos on kunnon selitys (siis esim. juna hajosi kesken matkan ja piti odottaa raiteilla seuraavaa pitkään tms).

Vierailija
6/24 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myöhästyin 4 minuuttia.

Ap

Vierailija
7/24 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei anna kyllä kovin hyvää kuvaa. Riippuu, oliko sinulla uskottava syy, esim. joku bussilakko.

Muistan, kun lukiossa psykologian opettaja heitti ilmaan ajatuksen: jos on tarpeeksi tärkeä tilaisuus, koskaan ei myöhästy. Miten moni meistä on myöhästynyt lomamatkalennolta, mutta entäpä töistä? Jos tarpeeksi haluaa olla ajoissa, sitä varaa ylimääräistä aikaa. 

Omasta mielestäni jollain tavalla totta, vaikka tietysti aika kärjistettyä.

Vierailija
8/24 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippunee työnantajasta. Osa varmaan sen enempää miettimättä nakkaa työhaastattelusta myöhästyjät pois pelistä. Osalle saattaa olla ok myöhästyminen jos on kunnon selitys (siis esim. juna hajosi kesken matkan ja piti odottaa raiteilla seuraavaa pitkään tms).

No traktorimarssi tänään...Ap.

Vierailija
9/24 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei hätää. olen haastatellut ja rekrytoinut yksityiseen firmaan kymmeniä ihmisiä ja neljän minuutin myöhästyminen on ihan pikkujuttu. osaaminen ratkaisee ja hakijan yleinen sopivuus. 

sanoisin kuitenkin näin että se on vähän pahempi, jos olet kovin nuori, esimerkiksi koululainen hakemassa kesätyöpaikkaa. silloin työnantaja katsoo vähemmän osaamista ja enemmän sitä onko tyyppi ylipäänsä vakavasti otettava hakija. sellaisessa tilanteessa kannattaa olla ajoissa, siisteissä vaatteissa ja pipot pois päästä. jos lompsii työhaastatteluun myöhässä, rötköttää tuolissa eikä mitään papereitakaan ole mukana niin työnantajalle tulee väistämättä vähän epäilyksiä mieleen.

Vierailija
10/24 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kerran varttitunnin myöhässä, ja sain paikan. Valehtelin, että auto hajosi, ja ruuhka-aikana taksin tulo kesti kohtuuttoman kauan.

Mutta kyseessä oli sesonkityö, olin ollut aiemminkin samassa paikassa, ja tehnyt erittäin hyvää tulosta.

Vierailija
11/24 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä myöhästyin 10 minuuttia, mutta itse haastattelu meni silti hyvin ja sain paikan. :)

Vierailija
12/24 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Traktorimarssista on ilmoitettu etukäteen ja se on siten ollut ihmisten tiedossa. Sen vuoksi myöhästyminen traktorimarssin vuoksi voitaisiin aivan hyvin laittaa vaikka työnhakijan piikkiin. Eri asia on ennalta arvaamattoman esteen vuoksi myöhästyminen, siihen piikkiin voi laittaa vaikka julkisen kulkuneuvon hajoaminen.

Vierailija
13/24 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse en neljän minuutin myöhästymisen antaisi vaikuttaa valintaan, jos siihen on järkevä syy. Ei täsmällisyys ole ratkaisevin asia työhaastattelussa. 

Vierailija
14/24 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle tuo olisi ollut hyväksyttävä syy myöhästyä. Varsinkin, kun et myöhästynyt kuin 4 minuuttia. 

t. Työnantaja

Vierailija
15/24 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu syystä. Reilukin myöhästyminen voi olla ok jos syy on kunnossa ja asiasta ilmoitetaan etukäteen. Traktorimarssista on uutisoitu etukäteen. Alallani pitää olla täsmällinen, ennakointikykyinen ja perillä ajankohtaisista yhteiskunnallisista asioista.

Vierailija
16/24 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä myöhästyin haastattelusta vuosi sitten. Haastattelu oli kaupungissa, jossa en koskaan ollut käynyt ja asuin siis monen sadan kilometrin päässä ettei ihan helposti tullut lähdettyä edellisenä päivänä kaupunkia tutkimaan. Soitin 5min ennen haastatteluaikaa, että olen eksynyt kaupunkiin ja pyysin ajo-ohjeita. Selitin millä kadulla olen. Haastattelija kertoi että olen lähellä ja niin olinkin. En saanut sitä työtä mutta tarjosivat toista työtä samasta toimistosta :)

Vierailija
17/24 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle tuo olisi ollut hyväksyttävä syy myöhästyä. Varsinkin, kun et myöhästynyt kuin 4 minuuttia. 

t. Työnantaja

Minulle ei olisi ollut. Ennalta tiedossa oleviin tapahtumiin kuuluu mielestäni ihmisen reagoida siten, että aikataulut pitävät kaikesta huolimatta.

Vierailija
18/24 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ollaan täsmällisiä. Saa myöhästyä jos on toinen jalka kainalossa. Jotkut saa kovat paineet tämmöisestä.

Vaikka Suomessa painotetaan yli kaiken täsmällisyyttä niin  julkinen sektori syö kuitenkin surutta enemmän kuin tienaa ja tämä vaje mietityttää kovin päättäjiä. Pientä ristiriitaa olen siis havaitsevinani.

Vierailija
19/24 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myöhästyin kerran 10 minuuttia mutta onneksi haastattelija myöhästyi 15.

Vierailija
20/24 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. Työnantaja

Minulle ei olisi ollut. Ennalta tiedossa oleviin tapahtumiin kuuluu mielestäni ihmisen reagoida siten, että aikataulut pitävät kaikesta huolimatta.

Minä taas en mennyt tänään itsekään työpaikalle vaan pidin etätyöpäivän, koska mulla ei ole mitään kokemusta tarkatorimarsseista eikä siitä, miten kauan ne haittaavat missäkin kohtaa sisääntuloväyliä ja poikittaisteitä liikennettä. En siis oleta, että työnhakija olisi yhtään sen paremmin perillä traktorimarsseista kuin minäkään. Tosin en olisi edes sopinut työhaastattelua tälle päivälle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän seitsemän