Puolison viestien, sähköpostien yms. lukeminen syy eroon?
Kuinka vakava asia teille olisi jos puolisonne lukisi yksityisiä viestejänne, esimerkiksi puhelimesta tai sähköpostista. Olisiko suhde kerrasta poikki vai antaisitteko anteeksi?
Mieheni jäi kiinni sähköpostini ja Facebookini tutkimisesta ja mietin mitä tehdä.
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä miehelläni on vapaa pääsy sekä Facebookiin, kännykälleni että sähköpostiini, samoin kuin minulla hänen. Ei minulla ole häneltä mitään salattavaa. Mielestäni tulee olla täysi avoimuus puolisoiden kesken. Koen, että mieheni on lähin henkilö, joten en ymmärrä mitä sellaista, jota en haluaisi hänen tietävän puhuisin jonkin toisen henkilön kanssa.
Mitä ystäväsi tykkäävät tästä? Vai oletko kenties unohtanut mainita, että heidän yksityisasiansa ovat teidän huushollissa ihan yleisessä jaossa , kun parisuhteenne on niin tavattoman läheinen?? Yäk.
En ole maininnut asiasta ystävilleni. Minä jaan mieheni kanssa kaiken, ja pistän parisuhteeni etusijalle ennen ystävyyssuhteita. Ehkäpä tässä yksi ongelma suomalaisten parisuhteissa ja syy siihen miksi niin monet eroavat. Miten voi luottaa toiseen 100%, jos hänellä on salaisuuksia, eikä kerro kaikkea?
Avioliittomme on todella tärkeä sekä minulle että miehelleni. Uskaltaisin sanoa, että olemme sielunkumppanit ja toinen toistemme suuri rakkaus. Siitä huolimatta hän ei lue minulle osoitettuja viestejä enkä minä hänen. Kysyt miten voisi luottaa jos toisella on salaisuuksia. Ensinnäkin ei se ole mieheni salaisuus, jos hänen ystävänsä kertoo hänelle jotain yksityistä. Se on ystävän salaisuus. Toiseksi vastaan että luottaa, koska uskoo toiseen ja rakastaa toista ja myös arvostaa ja kunnioittaa toista. Väittäisin että mieheni arvostaa minua mm. sen vuoksi, että olen hyvä ja luotettava ystävä, joka ei näytä parhaalta ystävältä saatua viestiä kenellekään, koska se sisältää ystävälle kipeitä henkilökohtaisia asioita, jotka on tarkoitettu vain minun silmilleni tai vaihtoehtoisesti sisältää hänen iloisia toiveitaan elämästä ja vaikka parisuhteesta, jotka myös on tarkoitettu vain minun silmilleni.
Minä en ole yhtä kuin mieheni, emme ole toisiimme kietoutuneita, vaan myös itsenäisiä yksilöitä, joilla on omiakin ystäviä ja omaa elämää. Tämä itsenäisyys ja omien ystäviemme yksityisyyden kunnioittaminen on tärkeitä molemmille. Minulla ei ole salaisuuksia mieheltäni, mutta ystävieni salaisuuksia en hänelle paljasta. Ystäväni saavat itse päättää, kuka heidän asioistaan tietää. Se ei ole minun päätettävissäni.
Vierailija kirjoitti:
No häh? Ei se ole ollenkaan ihmeellistä jos parisuhteessa luetaan toisen viestejä ristiin rastiin.
No kyllä se meidän parisuhteessa ainakin olisi tosi kummallista. Kummallakin on omat juttunsa, kaverinsa, rahansa ja yksityisyytensä. Toisen puhelinta ei kyylätä eikä viestejä lueta vaikka olis sähköposti jäänyt vahingossa auki, ei tulis mieleenkään. Kummallekaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole pettänyt eikä mies ollut sellaista edes epäillyt. Ei osaa kuitenkaan kertoa syytä teolleen.
Ap
Luultavasti se ettei osaisi tai haluaisi kerto syytä olisi jopa pahempi suhteen kannalta kuin se että ne jostakin perustellusta syystä olisi halunnut katsoa.
Just näin! Mies jäi kiinni kun otti toistuvasti samoja asioita puheeksi, joista olin puhunut ystävieni kanssa Facebookissa. Todella creepya.
Tyypillisen kontrollifriikin touhua. Varmasti kyylää monella muullakin tavalla. Molemminpuolinen luottamus puuttuu kokonaan.
Siis onko ihmiset täällä sitä mieltä, että jos pariskunnalla on pääsy toistensa viesteihin niin ne automaattisesti luetaan? Me ollaan asuttu saman katon alla nelisen vuotta, omilla koneilla on automaattikirjautuminen lähes kaikkialle, joten toisten viesteihin on vapaa pääsy jos niin haluaa. Ikinä en ole käynyt lukemassa yhtään ainoaa mieheni viestiä (esim. facebook, sähköposti, whatsapp) ellei mies ole erikseen pyytänyt jotakin niistä lukemaan, halunnut siis näyttää jotain. Meillä ei ole salattavaa ja luotto on sataprosenttinen, joten ihan rauhassa voi miehen kaverit jatkaa niiden yksityisten viestien laittoa, en minä niitä lue. Mieheni ei ole ainakaan koskaan myöntänyt lukeneensa minun viestejäni, eipä niissä mitään salaista olisikaan :) yksityisemmät 'juoruilut' hoidetaan kavereiden kanssa ihan kasvotusten.