Putinista rikosilmoitus!
Kyllä on jotkut pöljiä, ei voi muuta sanoa!!!
Joku on kyselyyn vastannut täällä blogissa, että jos Vladimir Putin laittas hänen tuolille pierutyynyn, niin hän tekisi rikosilmoituksen lievästä vahingonteosta ja kunnianloukkauksesta. En ymmärrä tuollaista ihmistä, joka tuota mieltä on ja noin tekisi. Minun järkeni ei riitä käsittämään sitä, mikä on pointtina jos tekee pikkuasioista rikosilmoituksen. Minusta kunnon aihe rikosilmoitukseen on fyysinen pahoinpitely, seksuaalinen ahdistelu ja raiskaus, murha, ryöstö, varkaus jne. Ne on ihan oikeita rikoksia ja niistä minäkin tekisin ilmoituksen välittömästi jos sellaisia rikoksia havaitsisin. Niitä rikoksia ei saa jättää ilmoittamatta ja ne ovat virallisen syytteen alaisia juttuja.
Mutta sitten tuollaiset pikkujutut, jos vaikka olisi joku poliitikkojen kokous ja paikalla olisi kansainvälisen, valtakunnallisen ja maakuntatason poliitikkoja ja Vladimir Putin olisi siellä myös ja huomaisi jonkun itseään kymmenisen vuotta nuoremman naisen olevan hänen mielestään nätti tyttö ja Vladimir haluaisi ihan huumorilla pilailla "nätille tytölle" laittamalla hänen tuolilleen pierupussin. Se olisi aika hassu tapahtuma ja mikäli sillä naisella yhtään tervettä järkeä on, niin hän saattaisi aluksi säikähtää kun tuolissa plörähtää, mutta nauraisi sitten Vladimirin hauskalle kepposelle ja tuumaisi, että pojat on poikia. Mutta jos kyseinen nainen on päästään seonnut, vainoharhainen ja typerä, tekisi hän rikosilmoituksen.
Jos pojat tai miehet joskus vähän pilailee, niin ei ne sillä mitään pahaa tarkoita. Minulle jos Putin tai joku muu mies tekisi semmosen jekun, että laittas tuolilleni pierupussin, niin minä vaan naurasin. On minullekin se minun venäläinen miespuolinen ystävä tehnyt semmosia jekkuja, että on joskus muutama vuosi sitten minulle yöllä soittanut ja sanonut, että "Täällä tohtori Tolonen. Oletko muistanut ottaa lääkkeesi?" ja muitakin pilapuheluita on soittanut ja minua on hänen pilat naurattaneet ja olen ajatellut, että se on hänen huumoriaan ja että pojat on poikia. Ei olisi tullut todellakaan mieleenkään mikään rikosilmoitus. En minä niin tosikko ole. Aika tosikko täytyy olla jos tuollaisesta menee tekemään rikosilmoituksen. Minä olen tottunut miesten ja poikien pilailuihin.
Kaikkea erikoista ja poikkeavaa käytöstä vaikka se täyttäisikin jonkun lievän rikoksen tunnusmerkit, ei ole edes pakko ilmoittaa poliisille. On minullekin joskus tehty juttuja mitkä täyttää ehkä vähäisessä määrin jonkun lievän rikoksen tunnusmerkit, esim kunnianloukkaus on mulle tehty monesti ja muutakin sellaista eri ihmisten taholta, viimeksi tuossa ennen joulua minua haukuttiin kusipääksi. Mutta koska noista ei ole edes pakko tehdä mitään ilmoituksia minnekään, niin minä en tee ja minä annan anteeksi ja annan ihmisten jatkaa normaalia elämää. Minä en pikkuasioissa rupea etsimään rikosten kriteereitä asioista vaan minä jätän asiat omaan arvoonsa. Minulle ei ole oma maine eikä kunnia niin tärkeää, minulle tärkeää on, että kunhan on katto pään päällä, vaatteet, ruokaa ja läheisiä ihmisiä joiden seurassa olla. Nuo asiat kun on kunnossa niin kaikki on hyvin. Ei minulle ole tärkeää olla mitenkään maineikas. En edes ymmärrä mitään maineen enkä kunnian päälle. Miksi ne edes ovat tärkeitä? Vaatimaton elämä on paljon mukavampaa kuin suuren kunnian ja menestyksen pauloissa oleminen.
Jos mitään ei ole pakko tehdä niin en tee. Olisi minulla toki oikeus ollut mennä tekemään joku ilmoitus eräästäkin miehestä joka haukkui minua kusipääksi, mutta en minä mennyt, koska se on yhtä tyhjän kanssa mennä juoksemaan jonnekin poliisilaitokselle joittenkin todisteitten kanssa. Semmonen toiminta olis ollu suoraan sanottuna paskaa kun en minä edes ymmärrä käsitettä kunnia ainakaan samalla tavalla kuin muut. Ehkä sairaudestani johtuen minulle ei ole kunnia eikä maine tärkeää enkä ymmärrä niiden merkitystä. Jos joku sanoo jostakin mitä minulle on vaikka tehty, että tuo on kunnianloukkaus yms tai häirintää yms niin en minä rupea mitään ilmoituksia tekemään kenestäkään tuollaisten pikkuasioitten takia kun ei ole pakko tehdä ja minä mieluummin ymmärrän ihmisiä ja koetan ymmärtää heidän taustojaan ja tapaansa toimia, koetan pyrkiä sovintoon tai ainakin ratkaisemaan asia muilla keinoilla.
Mutta jos joku oikeasti käyttää lasta seksuaalisesti hyväkseen, rääkkää eläintä tai on tappanut, varastanut kaupasta, ryöstänyt jne niin sellaisesta pitääkin ilmoittaa poliisille ja sellaisissa tapauksissa on laitonta jättää ilmoittamatta. On kansalaisvelvollisuus ilmoittaa poliisille virallisen syytteen alaisista rikoksista eikä sitä kansalaisvelvollisuutta saa laiminlyödä. Mutta jokainen saa halutessaan jättää ilmoittamatta kunnianloukkaukset ja muut pikkujutut ihan suosiolla ja jättää ne omaan arvoonsa. Vaikka minä tällä saatankin jonkun hyvin tarkan ihmisen oikeustajua horjuttaa tai raivostuttaa jonkun, niin kuitenkin minä toimin tällä tavalla, että pikkuasiat painan villaisella AINA mutta isoista asioista ilmoittaisin aina poliisille. Minä olen ollut muun muassa kunnianloukkauksen uhri, mutta olen antanut asian olla, en ole tehnyt minkäänlaista ilmoitusta sellaisesta. Minusta on lapsellista ja tyhmää tehdä kunnianloukkauksesta rikosilmoitus ja minä olen ainakin henkisesti kasvanut sellaisen kehitysvaiheen yli, jossa tehdään rikosilmoitus kunnianloukkauksesta. Minun kautta on monetkin kunnianloukkaajat päässeet kuin koira veräjästä ja tietoisesti olen ne päästänyt kuin koiran veräjästä, ihan tahallani ja oman valintani mukaan ja jos loukkaan tällä jonkun oikeustajua niin aika idiootti on joku jos nyt raivosta kiehuu tämän asian takia.
Kommentit (23)
Henna on hullu, henna on sairas, henna joutuu vankilaan.
kun kehittelee tarinoita, niin kannattaisi tiivistää tarinaa. ihmisillä ei ole mielenkiintoa lukea huonosti kirjoitettuja novelleja.
Surullista, oikeesti :O