Palkkatoive!! Auttakaa
Elikkäs kävin muutama päivä sitten työhaastattelussa ja mua pyydettiin laittamaan palkkatoivetta. Kyseessä siis hallinnon assistentin paikka ja kokemusta ei juurikaan. Mitä uskaltaa pyytää?
Kommentit (12)
Sun pitää selvittää, mitä tuollaisesta tehtävästä yleensä maksetaan. Liittojen palkkatutkimukset on hyvä tiedonlähde. Jos sulla on tuttuja samantyyppisissä tehtävissä, kysele heidän käsityksiään palkoista. Tuossa pitäisi onnistua laittamaan sellainen toive, joka on realistinen ja lähellä sitä, mitä työnantaja on ajatellut tuosta tehtävästä maksaa, mutta mielellään pikkuisen yläkanttiin. Ei kannata ajatella, että tarjoamalla osaamistasi halvemmalla kuin muut tulisit jotenkin varmemmin valituksi. Ootko tehnyt vastaavaa työtä aikaisemmin? Jos olet, niin siinäkin on joku lähtötieto, mitä siitä maksettiin.
Kun osut palkkatoiveessasi oikealle alueelle, osoitat, että ymmärrät työn vaativuuden oikein.Liian pieni toive viestittää, ettet oikein käsitä, miten vaativasta hommasta on kyse ja liian suuri toive taas viestittää, että sulla on epärealistiset käsitykset palkasta tai olet liian pätevä, jos olet tottunut niin isoon palkkaan.
Joo, just tätä haen. Että en antais kumpaankaan suuntaan eli liian isoa tai pientä toivetta...
Joo, oon siis ollut samankaltasissa hommissa alle vuoden.. Koulutukselta merkonomi, pari kymppinen eli työ vuosia ei kovinkaan takana... Oon koittanut katella noita palkkoja erillaisista keskusteluista ja palkkavertailu sivuilta sekä kysynyt parilta tutulta.
Oikotien palkkavertailun mukaan 0-2v kokemuksella 2200, tutut heitti 1900-2200 väliltä..
En yhtään tiedä mitä uskallan laittaa.
Mitä työnkuvaan kuuluu? Itse olen assistentti ja palkka 1800 ilman koulutusta 3 vuotta tehtävässä olleena. Hallinnon assistentin palkka voinee olla hieman suurempi työnkuvasta riippuen. Lähtöpaikka oli tessin alin ja noussut matkan varrella. Tes on hyvä verrokki palkkatoiveeseen.
Työhönpalaaja kirjoitti:
Joo, oon siis ollut samankaltasissa hommissa alle vuoden.. Koulutukselta merkonomi, pari kymppinen eli työ vuosia ei kovinkaan takana... Oon koittanut katella noita palkkoja erillaisista keskusteluista ja palkkavertailu sivuilta sekä kysynyt parilta tutulta.
Oikotien palkkavertailun mukaan 0-2v kokemuksella 2200, tutut heitti 1900-2200 väliltä..
En yhtään tiedä mitä uskallan laittaa.
Kahden tonnin huiteilla olevalla toiveella et varmasti mene kauaksi oikeasta.
Liity liittoon, sieltä saat parhaan tiedon. Yksinkertaista.
Veikkaan jotain paria tonnia +-200 (tai ehkä pikemminkin miinus :) )
En kyllä ole 100% varma mutta kokematon assistentti(sihteeri) ei ihmeitä tienaa.
Multa on kerran kysytty palkkatoivetta työhaastattelussa. Vastasin, että miksi edes kysytte, koska tästä kuitenkin maksetaan listapalkkaa. Puoli tuntia haastattelun jälkeen soittivat, että etrvetuloa töihin.
1350€ / kk