Olisitko tällaisen sisaruksen kanssa tekemisissä aikuisena?
Joka koulusta tullessaan haukkuu sun leipomuksen.
(Itse et ole vielä koulussa.)
Arvostelee sun piirustukset (Vaikka sulla koulussa kuvis 10, ihmettelet ristiriitaa.) ja on löytävinään niistä aina sanottavaa. Itse ei osaa yhtä hyvin piirtää.
Kun kaadat koulun ruokalassa maidot pöydälle, ilkkuu sun pelästynyttä reagtiota. (Koulun tunnettujen kiusaajien kanssa. Enpä enää istunut samaan pöytään myöhemmin.)
Sanoo sun rippikuvasta, että "ai se olit sä, katsoin, että ompas ärsyttävän näköinen". (Koetin seistä varpaillani, koska kuvittelin, että voisin kiilapohjakengillä olla takarivissä, missä pidempi kaverikin.)
Muutenkin ilkkui ja mollasi lapsena.
Kun ei muita kavereita, seura kelpasi juuri ja juuri.
Kun aloin odottaa vauvaa, sanoi rumasti.
Kyllä mä ymmärrän, että lapset on lapsia jne!
Mutta, kun tällä ihmisellä on tämä tietty asenne aina mua kohtaan.
Ikäänkuin olisi aina oikeassa tai, että olisi oikeutettu arvostelemaan mua.
Niin siksi kysyn, olisitteko yhteyksissä?
Meillä tuota kysymystä ei enää ole, sillä emme ole tekemisissä, eikä luultavasti olla enää koskaan, jos ja kun tuo asenne ei muutu.
Kommentit (10)
Jos vain lapsena ja teininä olisi ollut käytös kuvailemaasi, mutta aikuisena käytös muuttunut niin olisin tekemisissä. Jos aikuisenakin käytös vielä jatkuu, niin kuin sinun tapauksessasi niin en olisi tekemisissä.
Tiedätkö minkä takia sisaresi käyttäytyy tuolla tavoin sinua kohtaan? Puuttuiko vanhempanne lapsia ollessanne tuohon? Kuulostaa todella ikävältä:(
Jos mun omat voimavarani eivät vaan (enää) kestä jonkun käyttäytymistä minua kohtaan, niin lakkaan olemasta tekemisissä.
Jos kohtelija on puoliso, oma lapsi tms., yrittäisin saada asiaa selvitettyä. Jos tuo toinen taho on vastaanottavainen ja halukas kohtaamaan käyttäytymisensä aiheuttamat reaktiot, niin suhteen jatkumista voi yrittää niillä voimilla.
Jos ei edes halua, niin ero tai ammattiapu joko toiselle tai molemmille yhdessä.
Minunkin isosiskoni aina haukkui ja sabotoi minua lapsena ja teininä, sekä kiristi ja käytti henkistä väkivaltaa. Aikuisena oli ystävällinen jos joku näki tai tarvitsi jotain. Hän oli hirvittävän kateellinen ja mustasukkainen kaikesta huomiosta mitä sain. Enää ei olla tekemisissä ja käyn terapiassa.
Kuulostaa, että sinunkin siskosi on kateellinen ja mustasukkainen huomiosta mitä saat esim. piirustustaidoillasi ja raskaana ollessasi, ja siksi haukkuu sinua ja on ilkeä.
En olisi tekemisissä ennen kuin itse tiedostaa ongelmansa, pyytää anteeksi, eikä enää kohtele huonosti.
Puoliakaan en jutuistasi tajunnut ja vaikutat kovin lapselliselta joten todennäköisesti minä en olis sun kanssa tekemisissä. Vaikutat ärsyttävältä.
Vierailija kirjoitti:
Puoliakaan en jutuistasi tajunnut ja
vaikutat kovin lapselliselta joten todennäköisesti minä en olis sun kanssa tekemisissä. Vaikutat ärsyttävältä.
Kyllä muut ymmärsivät.
Vaikutanko mä teistä muista lapselliselta?
Sä vaikutat mun sisarelta.
a.p
Ja tiedän, että mussa ei ole mitään ärsyttävää.
Vaikka mut yritettiin niin saada uskomaan jo siellä lapsuuden kodissa.
Miksiköhän vaivauduin edes vastaamaan tuollaiselle kiusaajalle.. :D
a.p
Paljon onnea kun osasit päästää irti. Jotkut vaan kostaa oman pahan olonsa muille elämänsä loppuun asti. Turha jäädä tuleen makaamaan.
Aika perus. Paitsi että nyt ollaan läheisiä :3