Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi suomalaisen duunarin pitää saada samasta työstä enemmän kuin vaikka unkarilaisen duunarin?

Vierailija
10.03.2016 |

Kuvitelkaa, että minä olen sijoittaja joka etsii tehtaalleen paikkaa. Miksi minun pitäisi valita Suomi Unkarin sijasta?

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyydyn unkarilaisen palkkaan jos maksan asumisesta ja ruuasta saman kuin unkarilainen.

Suomen elinkustannukset ei mahdollista unkarilaista palkkatasoa.

Tälläisille peukuttavat eivät ajattele asiaa loppuun asti.

Periaatteessa noin joo, mutta kyllä maan kalliimpi hintataso ja paremmat palkat vaikuttavat varsinkin pienessä maassa positiivisestikin. Unkarin palkoilla, tuontituotteet kuten televisiot ja tietokoneet ovat kalliita. Matkustamisesta puhumattakaan. Se on kiva ulkomaalaisena mennä halpaan maahan, mutta sellaisesta maasta toiseen meneminen on vaikeaa.

Siksi Suomen pitää yrittää säilyttää tasonsa.

Vierailija
22/40 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä johtuukaan mutta julkiselle on ollut tunkua. kepulaisia ja kokoomukselaisia ollut asioita järjestelemässä ja junailemassa asioita tälle tolalle. Sitten vielä näiden hyvät veljet yritysmaailamassa olleet verovaroja kilkkimässä.

Duunarilla pitää olla aika iso palkka kun nämä laskat ja verovarojen kilkijät pitää elättää ja itsellekkin jotain saada.

Ei mulla muuta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks mun pitäis tulla sulle töihin...

Vierailija
24/40 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuvitelkaa, että minä olen sijoittaja joka etsii tehtaalleen paikkaa. Miksi minun pitäisi valita Suomi Unkarin sijasta?

Miksi et mennyt jo eilen sinne Unkariin.

Vierailija
25/40 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olemme jääneet tuottavuudessa, koulutuksessa ja osaamisessa jälkeen muuta maailmaa. Tuolle korkeammalle palkalle ei ole perusteita.

No tuohonhan kokoomus-vetoiset hallituket ovat tähdänneet. Koulutuis alas, osaaminen alas, infra alas niin kansta tulee köyhää ja tyhmää ja sitä voi kusettaa entitä enemmän. Sitäpaitsi suhteellinen rikkaus lisääntyy kun ympärillä on kurjempaa porukkaa mikä saa porvarin tuntemaan olonsa rikkaammaksi, menestyvämmäksi ja onnellisemmaksi.

Vierailija
26/40 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei näillä perusteluilla sijoittajaa vakuuteta.

Vierailija
27/40 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi suomalaisen kuluttajan pitää maksaa maidosta enemmän kuin vaikka unkarilaisen? niin voi sen kysyä noinkin päin :)

Koska maidon tuottaminen Suomessa ei ole kannattavaa. Korkeamman hinnan lisäksi sitä pitää tukea maataloustuilla.

Vierailija
28/40 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumma juttu, ettei esim. Saksassa tarvitse kysellä tämmöisiä kysymyksiä, vaikka työn hinta siellä on vielä korkeampi kuin täällä.

Vierailija
29/40 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyydyn unkarilaisen palkkaan jos maksan asumisesta ja ruuasta saman kuin unkarilainen.

Suomen elinkustannukset ei mahdollista unkarilaista palkkatasoa.

Keskimääräisen suomalaisen duunarin palkkaa voidaan leikata yli 30 % ilman, että elintaso laskee alle unkarilaisen duunarin. Joten mitä tämä valitus on, jos kerran tyytyisitte unkarilaisen duunarin elintasoon?

Vierailija
30/40 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kumma juttu, ettei esim. Saksassa tarvitse kysellä tämmöisiä kysymyksiä, vaikka työn hinta siellä on vielä korkeampi kuin täällä.

Saksassa insinöörit ja muut korkeasti koulutetut tienaavat paremmin, duunarit eivät.

Vierailija
31/40 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska laatu, puhtaus ja loistava maabrändi.

Vierailija
32/40 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko kaljuuntuva UKKO

Vierailija
33/40 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa lukea vaikka peruskoulun yhteiskuntaoppia.

Aloittajan kysymys kertoo vain tiedon puutteesta. Hän ei tiedä miten yhteiskunta toimii

Vierailija
34/40 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki maksaa. Jos esim. Suomessa jo tavallisen vuokrakaksion hinta on 500-600e/kk pk-seudun ulkopuolellakin, välimatkat pitkät, ruoka törkykallista, ym. Niin täällä on mahdoton pärjätä Unkarin palkkatasolla. Tällä hetkellä kai duunarin palkat on jotain ~2000e/netto/kk. Se ei ihan oikeasti päätä huimaa koska tässä tuloluokassa ei edes saa mitään tukia, joten aivan kaikki maksetaan omasta pussista.

Vierailija
35/40 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis juuri Saksassahan on 2000-luvulla luotu ns. kahdet työmarkkinat. Mamut tekee 2-3 osa-aikaduunia alle minimipalkan. Siksi Saksa onkin niin kilpailukykyinen ja samaan suuntaa Suomeakin halutaan nyt viedä.

Korkeasti koulutetut saksalaiset toki nauttivat hyvää palkkaa verrattuna suomalaisiin korkeasti koulutettuihin. Perheverotuksen ansiosta maksavat myös vähemmän veroja.

Vierailija
36/40 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki maksaa. Jos esim. Suomessa jo tavallisen vuokrakaksion hinta on 500-600e/kk pk-seudun ulkopuolellakin, välimatkat pitkät, ruoka törkykallista, ym. Niin täällä on mahdoton pärjätä Unkarin palkkatasolla. Tällä hetkellä kai duunarin palkat on jotain ~2000e/netto/kk. Se ei ihan oikeasti päätä huimaa koska tässä tuloluokassa ei edes saa mitään tukia, joten aivan kaikki maksetaan omasta pussista.

Mutta tämähän on vain syy miksi DUUNARI haluaa tuon palkan. Se ei kerro miksi se SIJOITTAJA suostuisi sen maksamaan. Ymmärrän kyllä miksi suomessa halutaan korkeampia palkkoja, mutta yritän tässä saada ihmiset ymmärtämään ettei se kiinnosta ulkomaisia sijoittajia. Heitä kiinnostaa vain tuotto.

Jos olemme kalliita eikä sille hinnalle löydy vastinetta, emme saa sijoituksia. On joko pudotettava palkkaa tai parannettava tuottavuutta. Työn verotuksen laskeminen olisi mielestäni paras keino.

Vierailija
37/40 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saksassa insinöörit ja muut korkeasti koulutetut tienaavat paremmin, duunarit eivät.

Saksassa insinöörit ja korkeasti koulutetut on fiksuja kun vertaa Suomalaisiin. Suomalaiset on maaseudulla pariutuneet liian läheisten kanssa ja kusipäisyys on tämän takia suurta. Ei kyetä olemaan "töissä" Suomen parasta ajaen. Lisäksi vielä työläisviha joka periytyy johdon lahtarisukujuurista niin ei meillä oikeastaan mene hassummmin kun johto on niin kyvytöntä pohjanmaan isäntien räyhääjäperillisiä mm. Jorma Ollila.

Että silleen.

Vierailija
38/40 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kiinnostaisi taas tietää, miksi minä suomalaisena mukavaa ja helppoa istumatyötä tekevänä pitää saada 2-3 kertaa enemmän palkkaa, kun kiireellä esimerkiksi fyysisesti ja henkisesti tosi kuormittavaa kerrossiivoojan työtä tekevän? Ei mun työpanos/työnkuva oikeasti ole niin paljon vaativampi tms. vaikka toki koulutus on ollut vähän pidempi. Mutta näin se nyt kuitenkin vain menee. Köyhät kyykkyyn jne.

Vierailija
39/40 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska laatu, puhtaus ja loistava maabrändi.

Ja monella lisäksi huono suomen kielen taito... Laadun ja puhtauden VUOKSI/TAKIA...

Vierailija
40/40 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua kiinnostaisi taas tietää, miksi minä suomalaisena mukavaa ja helppoa istumatyötä tekevänä pitää saada 2-3 kertaa enemmän palkkaa, kun kiireellä esimerkiksi fyysisesti ja henkisesti tosi kuormittavaa kerrossiivoojan työtä tekevän? Ei mun työpanos/työnkuva oikeasti ole niin paljon vaativampi tms. vaikka toki koulutus on ollut vähän pidempi. Mutta näin se nyt kuitenkin vain menee. Köyhät kyykkyyn jne.

Ei kenenkään pidäkään. Kyse pitäisi olla puhtaasti kysynnästä ja tarjonnasta. Onhan it-tuen hommatkin nykyään alipalkkahommia, koska it-tukihenkilöitä on suomi täynnä. Nykypäivän "raksahommia".  Kysyntä ja tarjonta määrittelee palkan. Meillä on paljon korkeakoulutettuja suomessa. Pitää olla jotain erityisosaamista jos haluaa tienata.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kaksi