Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain yt:ssä potkut ja uuden työpaikan etsintä edessä

Vierailija
10.03.2016 |

Työurani kesti 25 vuotta ja moni asia on muuttunut työmarkkinoilla sen jälkeen enkä tiedä riittääkö hyvä cv:kään työnhaussa? Käyttääkö kukaan enää mollin sivuja vai mitä kautta ne työpaikat nykyään hankitaan? Otan kaikki vinkit vastaan kiitollisin mielin.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akateeminen tekee heti LinkedIn -profiilin.

Työt löytyy verkostoista, kavereitten kautta jne. On te-palvelut.fi -sivuillakin töitä, mutta oikotie, monster jne. on myös OK-kanavia.

Vierailija
2/21 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irtisanottiinko sinut HY:ltä? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai rakensitko puhelimia?

Vierailija
4/21 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitä toivo, et tule työllistymään. Oot liian vanha

Vierailija
5/21 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet 25 vuotta tehnyt töitä, ansaitsisit päästä jo eläkkeelle! Mä olen tehnyt vasta 7

Vierailija
6/21 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain apua täältä https://kaanneblog.wordpress.com/2016/01/10/uraohjausta/

En vielä ole töissä mutta vähän varmempi sen suhteen mitä tehdä ja miten toimia esimerkiksi työhaastattelussa jos sinne asti pääsen.

Vierailija
7/21 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä miellä mol.fi -ssä on suuri osa avoinna olevista työpaikoista, toki ne ovat muuallakin, kuten oikotiellä, Monsterissa jne.. Osa paikoista on vaan noissa kaupallisissa palveluista, mutta itse olen melkein kaikki löytänyt myös mol:sta (olen markkinointi-/viestintäalalla, en asu pääkaupunkiseudulla).

Kaikki sanovat, että kannattaa laittaa avoimia hakemuksia ja tietenkin kannattaakin, mutta avoimen hakemuksen kanssa pitää käydä hirveän hyvä tuuri, että paikassa on just silloin mietitty, että rekrytään ja se avoimen hakemuksen laittaja on ollut niin nappisopiva siihen paikkaan, ettei lähdetä rekryämään laajemmin. Toki tämä varmasti vaihtelee alan ja kokemuksen mukaan, jonnekin palvelualalle - kauppaan, kahvilaan jne. saattaa päästä helpommin avoimella hakemuksella, asiantuntijahommiin sitten pitää todella olla just kaikki tähtimerkit kohdillaan. Ja asiantuntijahommissa se avoin hakemus toki voi realisoitua sitten pidemmän ajan kuluessa.

Vierailija
8/21 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos hyvistä neuvoista! Tiesin että täältä löytää vastauksen. Aloitan työnhaun ammattikuvaajan kautta eli hyvä kuva cv:hen ja avoimia hakemuksia, uskon että kokemustani arvostetaan. Katson myös muut vaihtoehdot mitä tällä vinkattiin josko niistä voisi olla hyötyä. ap

Vierailija
9/21 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet 25 vuotta tehnyt töitä, ansaitsisit päästä jo eläkkeelle! Mä olen tehnyt vasta 7

En ole ap mutta mä oon 45 ja tehnyt töitä jo reilusti yli 20 vuotta. Eläkkeeseen kuitenkin vielä se 20 vuotta. tälle hetkellä töissä mutta tiedä kuinka kauan töitä riittää.

Vierailija
10/21 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä asenne auttaa aina ja vaikka luultavasti olet nuori sulla voi olla enemmän vaikeuksia kuin ap:lla työllistymisessä.

Vierailija
11/21 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö työnantaja tarjoa mitään uraohjausta tai konsulttiapua just cv:n tekemiseen jne? Monsterin sivuilla on vinkkejä ansioluettelon tekoon ja kannattaa ihan googlailla erilaisia ansioluetteloita. Myös kirjastossa on hyviä työnhakuoppaita. 

Vierailija
12/21 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostavina pidän Teija Hoppen ja Tom Laineen Työnhakuopasta/Mitä, miten, missä? ja Lauri Järvilehdon Upeaa työtä! -teoksia, jonka saa pokkarina. 

Onnea matkaan! :) 

Vierailija
13/21 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytä henkilökohtaisia suhteitasi niin paljon kuin voit. Epäviralliset vinkit ovat usein kaikkein hyödyllisimpiä. Molista ei ole paljon apua. Jos siellä on jokin oikea duuni, siihen on tuhansia hakijoita.

Vierailija
14/21 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on valitettavasti totta. Jos 50v. mittarissa niin vaikea saada töitä. Ensitten tiedä kelpaako 50v. Etelä-Suoessa?

Vierailija
15/21 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole ap mutta mä oon 45 ja tehnyt töitä jo reilusti yli 20 vuotta. Eläkkeeseen kuitenkin vielä se 20 vuotta. tälle hetkellä töissä mutta tiedä kuinka kauan töitä riittää.

Kokeneita, hyviä ja koulutettuja 50v. on paljon työttöminä. Mies sai kenkää eikä ole töitä saanut. Moni häntä nuorempi on saanut töitä. Mieheni kuitenkin paljon kokeneempi ja taitavampikuin nämä nuoret.

Nyt on valloillaan 50v. syrjintä. Ainakin näin it -alalla.

Yh neuvotteluissa kaikki oli potkitut kaikki yli 42v.

Vierailija
16/21 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokeneita, hyviä ja koulutettuja 50v. on paljon työttöminä. Mies sai kenkää eikä ole töitä saanut. Moni häntä nuorempi on saanut töitä. Mieheni kuitenkin paljon kokeneempi ja taitavampikuin nämä nuoret.

Ei mua vielä ole potkittu pois, vaikka tosiaan 45 olen ja it-alalla. Meillä firmassa käyty lukuisat it-neuvottelut ja porukkaa poistunut varmasti satoja henkilöitä osa oma-alotteisesti.  Mutta mikään ei ole niin varmaa kuin muutos, joten huomisesta ei koskaan tiedä. Ei auta kuin kehittää itseään ja toivoa parasta. 

Vierailija
17/21 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

LinkedIn ja ilmoituksia suoraan yritysten nettisivujen kautta. Laitat avoimen haun ja sitten tiettyihin paikkoihin. Mol on mennen talven lumia.

Vierailija
18/21 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mua vielä ole potkittu pois, vaikka tosiaan 45 olen ja it-alalla. Meillä firmassa käyty lukuisat it-neuvottelut ja porukkaa poistunut varmasti satoja henkilöitä osa oma-alotteisesti.  Mutta mikään ei ole niin varmaa kuin muutos, joten huomisesta ei koskaan tiedä. Ei auta kuin kehittää itseään ja toivoa parasta. 

Meidän firman viimeisin palkattu henkilö on tasan 50-vuotias. Ja aivan älyttömän hyvä tyyppi, ja ammattitaitoinen. Joten "vanhukset", leuka ylös ja näyttäkää mitä osaatte.

Vierailija
19/21 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos hyvistä neuvoista! Tiesin että täältä löytää vastauksen. Aloitan työnhaun ammattikuvaajan kautta eli hyvä kuva cv:hen ja avoimia hakemuksia, uskon että kokemustani arvostetaan. Katson myös muut vaihtoehdot mitä tällä vinkattiin josko niistä voisi olla hyötyä. ap

Harkitse myös videon tekemistä. Varsinkin, jos haluat näyttää miten eläväinen ja taitava olet, etkä mikään ikäloppu.

Vierailija
20/21 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän firman viimeisin palkattu henkilö on tasan 50-vuotias. Ja aivan älyttömän hyvä tyyppi, ja ammattitaitoinen. Joten "vanhukset", leuka ylös ja näyttäkää mitä osaatte.

Minkä alan putiikki on kyseessä? Mikä on työtehtävä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yhdeksän