Jos budjetti on n. 15 000 - 18 000€, ostaisiko halvan uuden pikkuauton
Vai vähän "paremman" mutta käytetyn? Jos käytetyn, niin kuinka vanha korkeintaan kannattaa ostaa?
Tarkoitus työmatka-autoksi ostaa, ajokilometrejä tulee ehkä n. 20 000- 30 000/v. Pienikulutuksisuus ja luotettavuus eduksi.
Kommentit (35)
1-2 v käytetyn, katso leasing yhtiöiltä
Vierailija kirjoitti:
Vai vähän "paremman" mutta käytetyn? Jos käytetyn, niin kuinka vanha korkeintaan kannattaa ostaa?
Tarkoitus työmatka-autoksi ostaa, ajokilometrejä tulee ehkä n. 20 000- 30 000/v. Pienikulutuksisuus ja luotettavuus eduksi.
Ostaisin uuden, ihan takuun vuoksi.
Pienikin uusi auto on turvallisuudeltaan ison vanhemman auton tasoa.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on Kia Rio v.2015. Tosi tyytyväisiä ollaan oltu, sisätiloiltaan oikein passeli ja näpsäkän näköinen kaupunkiauto.
Ostitte ilmeisesti uutena? Kävin itse asiassa juuri tuollaista koeajamassa, ihan kivan tuntuinen oli :)
t. ap
Kyllä se "paremmuus" menee hinnan mukaan. 10 tonnin mersu ei takuulla ole parempi kuin 12 tonnin fordi. Enneminkin vielä niin päin että premium merkissä saa samalla rahalla vähemmän autoa. Jos käytettävissä on 18 tonnia, niin itse ainakin mettisin minkälaisen auton tarvitsen. Jos tarvitsen suuren auton, niin on pakko tyytyä vanhaan, jos pikku auto riittää, niin tuolla rahallahan saa uuden.
Ostaisin vähän paremman ja vähän käytetyn. Vähintään 2013 ja REILUSTI alle 100 000 ajettu.
Ostaisin kunnollisen matka-auton. Isohko dieselauto, sellainen joka kestää ajoa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitus työmatka-autoksi ostaa, ajokilometrejä tulee ehkä n. 20 000- 30 000/v. Pienikulutuksisuus ja luotettavuus eduksi.Ostaisin uuden, ihan takuun vuoksi.
Pienikin uusi auto on turvallisuudeltaan ison vanhemman auton tasoa.
Itse asiassa uudet pikkuautot hakkaa vanhat isot autot turvallisuudessa mennen tullen.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se "paremmuus" menee hinnan mukaan. 10 tonnin mersu ei takuulla ole parempi kuin 12 tonnin fordi. Enneminkin vielä niin päin että premium merkissä saa samalla rahalla vähemmän autoa. Jos käytettävissä on 18 tonnia, niin itse ainakin mettisin minkälaisen auton tarvitsen. Jos tarvitsen suuren auton, niin on pakko tyytyä vanhaan, jos pikku auto riittää, niin tuolla rahallahan saa uuden.
Kiitos vastauksesta. Nimenomaan pientä autoa olen etsimässä, sellaista kätevää kaupunkiautoa jolla pääsee kuitenkin myös töihin moottoritietä 20km:n päähän ja välillä satunnaisesti pitemmällekin. Lähinnä itseäni kuljettaisin, perheen kanssa yhdessä lähtiessä on sitten valmiiksi jo isompi auto.
Onko muuten järkeä ajatella, että ostaisi jonkun 2-3v vanhan jossa vielä tehdastakuuta jäljellä, säästääkö siinä hinnassa niin paljon että kannattaa?
ap
Itseasiassa saatoin vähän arvioida tuota ajomäärää / v hieman yläkanttiin. Nyt kun lasken tarkemmin niin voi olla että tulisi vain n. 15 000km/v.
ap
Vierailija kirjoitti:
Ostaisin pistokehybridin käytettynä. Millään muulla ei pääsisi niin alhaisiin kulutuslukemiin. Lisäksi sähkö tuskin nousee verotettua bensaa lähellekään.
Juuri oli joku uutinen nykyautoista, että niissä alkaa olla niin paljon tekniikkaa, että muutaman vuoden vanhoissa voi tulla yllättävän kalliita remppoja eteen (liikaa rikkimeneviä osia). Tuolla perusteella ostaisin tilanteessasi uuden, varsinkin jos pikkuauto tilan puolesta riittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vastauksesta. Nimenomaan pientä autoa olen etsimässä, sellaista kätevää kaupunkiautoa jolla pääsee kuitenkin myös töihin moottoritietä 20km:n päähän ja välillä satunnaisesti pitemmällekin. Lähinnä itseäni kuljettaisin, perheen kanssa yhdessä lähtiessä on sitten valmiiksi jo isompi auto.
Onko muuten järkeä ajatella, että ostaisi jonkun 2-3v vanhan jossa vielä tehdastakuuta jäljellä, säästääkö siinä hinnassa niin paljon että kannattaa?
ap
Mulla on uutena ostettu Yaris. Nytkin niistä on tarjouksia mm 3v huollot veloituksetta. Auto on näppärä, ketterä, turvallinen, taloudellinen ja luotettava. Se on mun auto. Perheen toinen auto on sit isompi. Toi joku muu Toyota vois tulla sulle kyseeseen. Ne on hintansa arvoisia ja pitää hyvin hinnan/arvon.
Jos et uutta niin koeta löytää joku muutaman vuoden ikäinen, huollettu ja hyvin pidetty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitus työmatka-autoksi ostaa, ajokilometrejä tulee ehkä n. 20 000- 30 000/v. Pienikulutuksisuus ja luotettavuus eduksi.Ostaisin uuden, ihan takuun vuoksi.
Pienikin uusi auto on turvallisuudeltaan ison vanhemman auton tasoa.Itse asiassa uudet pikkuautot hakkaa vanhat isot autot turvallisuudessa mennen tullen.
Massakin vaikuttaa ja se minkä ikäinen auto on "vanha". Jos vanhassa autossa on käytetty jo suurlujuusteräksiä ja sillä on reilummin massaa niin asia ei ole yksiselitteinen.
J
Vierailija kirjoitti:
Juuri oli joku uutinen nykyautoista, että niissä alkaa olla niin paljon tekniikkaa, että muutaman vuoden vanhoissa voi tulla yllättävän kalliita remppoja eteen (liikaa rikkimeneviä osia). Tuolla perusteella ostaisin tilanteessasi uuden, varsinkin jos pikkuauto tilan puolesta riittää.
Ja tämä siis siksi, että saisi täydet takuuajat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pienikin uusi auto on turvallisuudeltaan ison vanhemman auton tasoa.Itse asiassa uudet pikkuautot hakkaa vanhat isot autot turvallisuudessa mennen tullen.
Eipä ihan niinkään. Kyllä se uusi kirppu muotonsa pitää, mutta liikemäärän laki on voimassa. Siis vaikka kirppu pysyy kuosissa, hidastuvuus tappaa sisällä olijat. Kattelin juuri Smart-videoita ;-)
Vierailija kirjoitti:
Ostaisin kunnollisen matka-auton. Isohko dieselauto, sellainen joka kestää ajoa
Varmaan hyvä, jos matka on lähinnä maantietä ja pysäköintitilaa on hyvin. Kaikilla vaan ei ole niin.
Takuu ei tuo onnea. Siis vituttaa auto, johon ei voi luottaa. Tilaa korjaus ja odota ja vie ja hae ja tilaa korjaus ja....
Vierailija kirjoitti:
Eipä ihan niinkään. Kyllä se uusi kirppu muotonsa pitää, mutta liikemäärän laki on voimassa. Siis vaikka kirppu pysyy kuosissa, hidastuvuus tappaa sisällä olijat. Kattelin juuri Smart-videoita ;-)
Kahdeksan vuotta vanha, mutta hyvä silti, pikkurellu vs Volvo 940. Ennemmin siinä pikkurellussa.
Meillä on Kia Rio v.2015. Tosi tyytyväisiä ollaan oltu, sisätiloiltaan oikein passeli ja näpsäkän näköinen kaupunkiauto.