paikatun hampaan vihlonta
Poskihampaasta vaihdettiin kaksi kuukautta sitten amalgaamipaikka muovipaikkaan. Siitä pari viikkoa madallettiin paikkaa. Nyt olen odotellut koska vihlonta ja jomottelu loppuvat. Välillä kylmä vihlaisee ja toisinaan tuntuu pientä jomottelua, onko normaalia? Puruarka ei hammas ole. En viitsisi mennä turhaa hammaslääkärille ja toivon että tämä oireilu häviäisi.
Kommentit (4)
Sama vika täällä. Mut hammaslääkärin mielestä ei ole mitään vikaa, ei edes myönnä, että muovipaikka voi aiheuttaa vihlontaa. Nyt jo kolme käyntiä takana, ja joka käynnistä on laskutettu, mutta oikeastaan mitään ei ole tehty. Aion vaihtaa hammaslääkäriä.
Juurihoidosta lähes parikymmentä vuotta ja edelleen välillä tuntuu joku kylmä tai kuuma siinä kuolleessa hampaassa
Mulla laitettiin hampaaseen "väliaikainen paikka" 3 kuukautta sitten ja tarkoitus oli laittaa pysyvä paikka helmikuussa. Jouduin kuitenkin siirtämään ajanvarausta, uuden ajan sain vasta toukokuulle. Nyt tämän väliaikaisen paikan kohdalla on ruvennut vihlomaan, varsinkin reagoi kylmälle. Pitäisikö yrittää saada akuuttiaika vai uskaltaako odotella?
Mikä noissa väliaikaisissa paikoissa on ideana, miksei laiteta samantien pysyvää paikkaa?
Mulla on joskus vuodenkin vihlonut välillä, eikä ole ollut mitään ongelmaa paikassa silti. Toisaalta kerran kävi niin että heti paikkauksen jälkeen jäi kovasti vihlomaan, ja kun katsoin sitä hammasta peilistä, niin siinä nääkyi paikan keskellä ikään kuin kupla tai ruskehtava piste. Hammaslääkäri korjasi sitä paikkaa sitten kun kävin näyttämässä ja vihlonta loppui.