Pojalle etunimeksi Kyrvi?
Perheessä on ennestään jo Arvi, 3 vuotta, joten mielestämme Kyrvi olisi vallan osuva nimi hänen tulevalle veljelleen. Laskettu aika on parin viikon päästä ja nimet ovat kovasti nyt tapetilla. :)
Mietin mieheni kanssa, että voisimme käydä ostamassa Kyrville jo vaippoja valmiiksi. Soseita Kyrvillä onkin jo ennestään.
Mitä mieletä olette Kyrvistä?
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
anteeksi, mutta minulla tulee mieleen kyrpä ._.'
Öööö, okei. Oletko jotenkin mieleltäsi kieroutunut, kun teet Kyrvi-nimestä tuollaisen assosiaation? :o
En, mutta en mahda sille mitään että nimistä ja kirjaimista muodostuu minun pään sisällä mielikuvia ja tuo oli ensimmäinen asia, joka mieleen sattui tulemaan. Pahoittelen kyllä kovasti tätä pääni toimintatapaa, mutten voi sille mitään, en minä tahallani :<
No suosittelin hieman itsetutkiskelua, jos Kyrvistä tulee edes kaukaa haetunkin mutkan kautta miehen sukupuolielin mieleen. >:(
Mitäs jos antaisitkin vähän kansainvälisemmän nimen Yrpä?
Anteeksi, mutta miettikää nyt vielä. Arvi on hyvä nimi, mutta Kyrvistä tulee kyllä mieleen kyrpä. Ja jotenkin nään jo sieluni silmin kuinka toiset lapset haukkuu teidän Kyrviä pippeliksi. Onko lapselle pakko antaa niin outo nimi että sitä on pakko ruveta sitten kiusaamaan. Anteeksi jos pahoitat kieleksi, mutta minua surettaa lapsenne puolesta.
ja seuraavan pojan nimi voisi olla Pervi. Tai ehkä jo tälle?
Miehekäs ja ylevä nimi, vähän kuin Kaarlo tai Kyösti. Suosittelen toiseksi nimeksi vähän pehmeämpää ja pidempää vaihtoehtoa, esim. Kyrvi Joonatan tai Kyrvi Sebastian.
Hox. ne joille tulee Kyrvistä jotain epämääräistä mieleen, niin mitä ajattelette sellaisesta varsin tavallisesta miehen nimestä kuin Jorma? Älyhoi...
Voi jestas:) Ei nimi miestä pahenna.
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi, mutta miettikää nyt vielä. Arvi on hyvä nimi, mutta Kyrvistä tulee kyllä mieleen kyrpä. Ja jotenkin nään jo sieluni silmin kuinka toiset lapset haukkuu teidän Kyrviä pippeliksi. Onko lapselle pakko antaa niin outo nimi että sitä on pakko ruveta sitten kiusaamaan. Anteeksi jos pahoitat kieleksi, mutta minua surettaa lapsenne puolesta.
Miten olisi Kyrvi Jorma Kulliver?
Vierailija kirjoitti:
Hienoa, että osaat taivuttaa Kyrvin oikein.
Esim. erisnimi Veli --> Velin, ei Veljen.
Mutta aina tulee olemaan niitä, jotka taivuttavat sen väärin.
Se voi murtua, jos sitä taivuttaa liikaa.
Pervi Petteri on kans kivan sointuva nimi. Arvi, Kyrvi ja Pervi.
Vierailija kirjoitti:
ja seuraavan pojan nimi voisi olla Pervi. Tai ehkä jo tälle?
Ihana! Sitten voivat naapurin pojat tulla pimputtamaan ovikelloa ja hakemaan teidän Kyrpiä!
Kyrvin taivutuksessa täytyy tosiaan olla tarkkana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hienoa, että osaat taivuttaa Kyrvin oikein.
Esim. erisnimi Veli --> Velin, ei Veljen.
Mutta aina tulee olemaan niitä, jotka taivuttavat sen väärin.Se voi murtua, jos sitä taivuttaa liikaa.
Seuraavat lapset sitten tosiaan Varvi, Illu, Yrpä, Pimppinella, Benis, Fanny, ...
Vierailija kirjoitti:
Seuraavat lapset sitten tosiaan Varvi, Illu, Yrpä, Pimppinella, Benis, Fanny, ...
Benis!
Benis Illu on aika kansainvälinen nimi. Se vaatis jo vähän erikoisemman sukunimen. Esim, Mäihäniemi olis liian tavis siihen.
Meinasitte tuomita lapsenne olemaan koulu/työpaikkakiusattu vuosikymmeniksi? Hirveitä ihmisiä ootte.
kyrpä on kaunis nimi, joten siitä vaan.
Vierailija kirjoitti:
Ihana! Sitten voivat naapurin pojat tulla pimputtamaan ovikelloa ja hakemaan teidän Kyrpiä!
Ai miten niin? Pojat tulevat hakemaan Kyrviä ulos – ei "Kyrpiä". Mistä se p-kirjain sinne tulisi? Omituista porukkaa täällä! Ihan normaalisti laittaisin Kyrville lämmintä ylle. Toki vesisateella Kyrville laitetaan sadetakki. AP
En, mutta en mahda sille mitään että nimistä ja kirjaimista muodostuu minun pään sisällä mielikuvia ja tuo oli ensimmäinen asia, joka mieleen sattui tulemaan. Pahoittelen kyllä kovasti tätä pääni toimintatapaa, mutten voi sille mitään, en minä tahallani :<