Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin poistatte yleensä tikit?

Vierailija
10.03.2016 |

Itse olen poistellut ne viikon jälkeen, jolloin päivän kuluttua siitä voi mennä turvallisesti saunaan.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun kirurgi sanoo että ne voi poistaa (5-10 vrk). Saunaa välttelen tulehdusriskin takia pidempään.

Vierailija
2/11 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

viikko (7vrk) on normaali aika kun ne voi napsaista pois, ellei lääkäri ole sanonut muuta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ovat "yleensä tikit"...

Vierailija
4/11 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun lääkäri käskee niin tekemään. Se riippuu ihan haavasta, sen sijainnista jne koska ne poistetaan.

Vierailija
5/11 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun lääkäri sanoo milloin poistetaan. Sehän se ne ohjeet antaa

Vierailija
6/11 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ovat "yleensä tikit"...

Yleensä= Tavallisesti

Tikit = Ompeleet

Yleensätikeistä en tiedä

Vierailija
7/11 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen poistellut ne viikon jälkeen, jolloin päivän kuluttua siitä voi mennä turvallisesti saunaan.

Taitaa olla feikkijuttu. Mitkä tikit poistetaan itse. Enpä ole ennen kuullu. Lääkäri poistaa tikit jotka ei ole itsestään sulavia. Ja itsestään sulavia ei tarvitse poistaa.

Vierailija
8/11 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poistan itse tikit vain koiralta, koska se on kätevämpää kuin eläinlääkäriin vienti ja rauhoitus. Ja joka kerran eläinlääkäri kertoo tarkkaan, milloin tikit voi poistaa.

Omat tikkini poistaa sairaanhoitaja/lääkäri ja minulle on aina kerrottu, että koska tämä tapahtuu eli ei tarvitse arpoa.

Jos meinast itse poistaa tikit niin muista, että ihon päällä ollut osa ei saisi kulkeutua ihon/tikin reiän läpi, koska siinä menee bakteereja mukana.

Vierailija
9/11 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taitaa olla feikkijuttu. Mitkä tikit poistetaan itse. Enpä ole ennen kuullu. Lääkäri poistaa tikit jotka ei ole itsestään sulavia. Ja itsestään sulavia ei tarvitse poistaa.

Minkä hemmetin takia mennä johonkin päivystykseen jonottamaan, jos tikit on helpossa kohdassa poistaa. Tarvitaan käsidesiä, kysisakset ja pinsetit. Puhdistetaan välineet, leikataan langat ja nyppäistään pois. Ei rakettitiedettä.

Ja terkassa ne poistaa ihan hoitaja, ei lääkäri.

Vierailija
10/11 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä olen aina itse tikkini poistanut ja luulen että jokainen joka ei ole täysin saamaton tapaus näin tekee. Miksi terveyskeskusta pitäisi kuormittaa jollain langan katkaisulla?

Vierailija
11/11 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun viimeisimmät tikit olivat sääressä jalkaleikkauksen jäljiltä. Kyseessä oli sellaiset metallihakaset, jotka hoitaja poisti paikallisessa terveyskeskuksessa sinä päivänä, jolloin ne lääkärin ohjeiden mukaan piti poistattaa. Taisi olla 2 viikkoa leikkauksesta. Varmaan pienenpien haavereiden lankatikit voi itsekin poistaa. En tiedä, koska nämä olivat ensimmäiset tikkini aikuisiällä ja toiset koko elämäni aikana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yhdeksän