Kilpirauhasen tulehdus ja painonnousu
Mulla oli noin kuukausi sitten kilpirauhasen tulehdus ja labrat yms katsottiin. Ths oli silloin 4.2 eli vajaatoiminnan rajalla. Olen syönyt ja liikkunut kuten ennenkin, mutta sen jälkeen paino on noussut reilun 3kg ja vaatteet puristaa yms. Voiko vajaatoiminta kehittyä noin nopeasti vai mitä tämä on?
Kommentit (6)
En tiedä, mutta omalla kohdalla kilpirauhashäikät (liikatoiminta) keräsivät reippaasti nestettä kroppaan, käsivarsissa, kasvoissa ja niskan/yläselän alueella tämä näkyi varsinkin. Nyttemmin kun koko kilpirauhanen on poistettu tilanne on tasaantunut.
Joudutko syömään jotain lääkettä kilpirauhasen poiston takia?
Ärsyttää tämä painonnousu. Jos jatkuu tätä tahtia, niin painan pian 100 kg.
Vierailija kirjoitti:
Joudutko syömään jotain lääkettä kilpirauhasen poiston takia?
Ärsyttää tämä painonnousu. Jos jatkuu tätä tahtia, niin painan pian 100 kg.
Nyt täytyy syödä loppuelämä Thyroxinia, koska luontaista kilpirauhastuotantoa ei enää ole.
Pysyykö sulla paino hallinnassa Thyroxinilla?
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli noin kuukausi sitten kilpirauhasen tulehdus ja labrat yms katsottiin. Ths oli silloin 4.2 eli vajaatoiminnan rajalla. Olen syönyt ja liikkunut kuten ennenkin, mutta sen jälkeen paino on noussut reilun 3kg ja vaatteet puristaa yms. Voiko vajaatoiminta kehittyä noin nopeasti vai mitä tämä on?
Kyllä tuo arvo viittaa ihan selkeästi vajaatoimintaan. Koelääkitys pitäisi aloittaa jos TSH on 2.5 tai yli.
!