HeinäHelmet ruokailee
Minkälainen ruokarytmi muilla? Meillä on mennyt tähän asti mallikkaasti ja ollaan oltu ihan hyvässä rytmissä melkein alusta saakka...
Nyt " kapulana rattaisiin" on tullut ruokailukertojen lisääntyminen, elikkä ennen ollaan syöty lusikkaruokaa 3 kertaa päivässä; aamulla puuro (sitten päikkärit 1-1,5h) , iltapäivällä " lämmin ruoka" (+ päikkärit n.3h) ja iltapala. Maitoa tietysti useana kertana päivässä.
Nyt pitäisi neuvolan tädin ohjeistuksella syödä 5 kertaa päivässä. Kuinka teillä syödään? Ja mihin aikoihin suunnilleen? Mikä on ruokailuväli? Annatteko maitoa vain ruokailujen yhteydessä?
Meillä päikkäreitä nukutaan siis yhteensä jotain 4-5h ja tuntuu siltä ettei syömiseen jää niin hirmuisesti aikaa....
Kommentit (2)
On ollu heinäkuisissa aika hiljaista, kun on kattonu niin kyllä muut kirjoittelee joka päivä melkein.. Eli ruokailuista:
Meillä on ollu melkein ns. 3 h sääntö: eli aamupuuro klo 9.00, lihasose klo:12.00, hedelmäsose klo 15.00, kasvissose klo:18.00, iltapuuro klo:21.00. ELi siis kolme tunnin välein sosetta. Nämä kellonajat eivät siis tietenkään eli täsmällisiä eli voivat heittää puolesta tunnista puoleentoista tuntiin. Mutta siis tämä on meidän " aikarunko" . Luin että vauvalla on niin pieni vatsa että kannattaa syöttää usein kun sinne ei mahdu paljon kerralla.. Aamuin illoin syö lautasellisen puuroa, muina aikoina menee purkillinen ruokaa kerralla. Teen itse puuron ja hedelmäsoseen mutta kasvis- ja lihasoseen ostan valmiina kun herra ei suostu syömään minun tekemääni:(
Nyt olen neuvolan th:n suosituksella syöttänyt pikkumiehelle 8 kk tarkoitettua sosetta jossa on kökkäreitä mukana, vauvalla on jo 4 hammasta ja 2 just puhkeamassa joten pitää kuulema totutella karkeampaan ruokaan. Menee alas kyllä yllättävän hyvin..
Välillä ruokailussa on takapakkia eli joskus voi joku aterioista jäädä väliin kun herra päättää ettei olekaan nälkä, silloin olen vaan antanut rintaa ja odottanut seuraavaan ateriahetkeen. Onneksi imetys vielä sujuu, herra on kyllä alkanut puremaan rintaa, varsinkin kun ei ole nälkä eikä parempaa tekemistä..! Silti olen yrittänyt imettää viimeiseen asti, tämä herra kun ei syö tuttipulloa ollenkaan eikä korviketta nokkamukista joten ei ole muuta keinoa antaa maitoa. Onko muilla samaa ongelmaa? Kyllä varmaan hörpyyttämällä voisi ottaa maitoa mukista mutta esim yöllä tämä ei tuskin onnistuisi..
Öisin olen melkein kerran vaan antanut rintaa, muina heräämiskertoina on kelvannut että laittaa käden esim selän päälle ja rauhottelee.
Hyvää jatkoa heinäkuisille vauveliineille ja toivottavasti ruokahalua riittäisi!!
T:Minnis80 + poika melk 7 kk
Meillä aamupalaksi puuroa, sitten unoset korvikkeen kera, sitten 11-13 välillä liha/broileri/kala sosetta, sitten taas unoset yleensä peruna-porkkana vellin kera, 16-18 jotain hedelmä sosetta ja iltavelli tai maito nukkumaan mennessä... Päivällä saattaa välillä mennä vielä yksi satsi korviketta, riippu vähän miten ollaan ulkona vaunuilla! Eikä meillä neuvolassa ole mitään sanottu että kuinka usein pitäisi syödä... Ihan omaan tahtiin!!! Poju kohta siis 7kk, 72cm ja 9kg....