Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yllättävä ero, pettäminen, mitäs nyt?

Vierailija
09.03.2016 |

Mies lähti illanviettoon viikonlopun kynnyksellä vaikka itkin ja anelin että älä mene, lapset ovat olleet muutaman viikon kipeänä ja tarvitsin apua sekä unta. Miestä ei kiinnostanut antaa apua vaan lähti viettämään iltaa. Arvasin jo silloin että toinen nainen kuvioissa, sitä kysyinkin, hän jyrkästi kielsi asian.
Hän tuli kotia seuraavana päivänä viideltä, olin pakannut hänen kamansa autoon ja pyysin avaimet takaisin. Hän vannoi lasten nimeen ettei mitään ole tapahtunut. Muutaman tunnin päästä nettiin ilmestyy kuvia jossa on tämän toisen naisen kanssa, pussailemassa yms. Hän ei ole tavannut lapsia nyt kuuteen päivään ja eilen ilmestyi viesti Milloin voi tavata muksuja. En vastannut mitään, soitteli minulle perään jolloin vastasin. Huusi puhelimessa että hän vaihtoi minut toiseen naiseen, ei lapsia. Hänellä on oikeus tavata heitä yms. Lopulta kun sanoin että hän itse valintansa teki kun jätti meidät, ei tarvitse tulla lapsia ollenkaan tapaamaan. Mies käyttäytyy todella kylmästi minua kohtaan, ei pyydä anteeksi eikä ole edes pahoillaan tilanteesta. Ei sillä että hän anteeksi tulisi koskaan saamaan tai meidän luokse pääsisi enään ikinä, meidän elämään siis takaisin.
Olen aivan rikki tästä tilanteesta. Miten tästä yli pääsee? Tiedän että tulee kestämään monta kuukautta ennen kuin pääsen yli tästä, jopa pitempäänkin. Suhde kesti yli kuusi vuotta, minut nakattiin kuin rätti poissa tämän toisen naisen takia. Tämä nainen kuulemma ennenkin hajottanut perheitä, viimeinen muutama kk sitten. Minulla on aina ollut yksinhuoltajuus, mies ei alun alkaenkaan halunnut yhteishuoltajuutta vaikka monesti kysyin haluaako vaihtaa yhteishuoltajuuteen. Lapset ovat ihan murtuneita, huutelevat isiä ja odottelevat häntä kotiin. Esikoinen puhuu välillä että ihana kun isi ei ole täällä, nyt on turvalinen olla ja toisaalta taas itkee kun isi ei ole täällä. Lapset 4v ja 1,5v

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

AV palstalla kannustetaan jättämään sika. Ei kannata haaskata elämää tunnekylmään mielipuolihyötyjään. Onni löytyy jonkun paremman rinnalla.

Ehkä miehesi luki AV palstaa. 

Vierailija
22/27 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tilanne on vaikea, mutta muista, että mies on eronnut sinusta, ei lapsistaan. Lapsilla on oikeus isään, oli vanhempien välit millaiset tahansa. Älä käytä lapsia koston välineinä, siitä kärsivät eniten lapset!

Helppo se tuollaista on sanoa. En ole ap mutta itse olisin niin rikki tuossa tilanteessa että antaisin lapset miehelle. Alkaisin viikonloppuäidiksi ja hommaisin uuden miehen.

Et ole tosissasi? :D Kaikille kanssa niitä lapsia suodaan!

Kyllä olen tosissani ja mieshän tuossa perheen rikkoi. Miksi hän ei voisi alkaa yh-isäksi?

Mistä hitosta me voidaan tietää tuon perheen ongelmista. Tässä on tilanne esitettynä vain yhden osapuolen lasien läpi katsottuna. Harvoin asiat noin mustavalkoisia on! Eihän ap tässä kerro mikä on hänen osuutensa erossa ollut, eihän? Mies on saattanut joutua popsimaan psyykelääkkeitä, yms ap käyttäessä häneen henkistävakivaltaan. Normaali ihminen ymmärtäisi tuossa kohtaan sentään lapsensa tarpeet ja oikeudet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ovatko lapset miehesi biologisia lapsia, ja ei ole tunnustanut lapsiaan/halunnut lasten huoltajuutta??! Eikö tuo nyt ollut jo selvä merkki, ettei hslua sitoutua kovinkaan kummoisesti perheeseensä.. :( Mikäli isän ja lasten välit ovat kuitenkin olleet läheiset, niin on lasten kannalta tosi rankkaa, että isä katoaa hetkessä täysin heidän elämästä, voivat kokea tulleensa hylätyksi, ja siitä voi aiheutua myöhemmin elämässä heille haittaa. Kannattaisi nyt vaan niellä se suru ja viha, kylmästi vaan lastenvalvojalle aika ja sovitte tapaamisista, saat mahdollisesti elatusmaksuakin, jos lapset vähemmän kuitenkin isän luona jatkossa. Mitä tarkoitit tuolla, että 4v sanoi että on turvallinen olo, kun isä ei ole kotona tms? Onko mies käyttäytynyt uhkaavasti tai väkivaltaisesti?

Vierailija
24/27 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis ovatko lapset miehesi biologisia lapsia, ja ei ole tunnustanut lapsiaan/halunnut lasten huoltajuutta??! Eikö tuo nyt ollut jo selvä merkki, ettei hslua sitoutua kovinkaan kummoisesti perheeseensä.. :( Mikäli isän ja lasten välit ovat kuitenkin olleet läheiset, niin on lasten kannalta tosi rankkaa, että isä katoaa hetkessä täysin heidän elämästä, voivat kokea tulleensa hylätyksi, ja siitä voi aiheutua myöhemmin elämässä heille haittaa. Kannattaisi nyt vaan niellä se suru ja viha, kylmästi vaan lastenvalvojalle aika ja sovitte tapaamisista, saat mahdollisesti elatusmaksuakin, jos lapset vähemmän kuitenkin isän luona jatkossa. Mitä tarkoitit tuolla, että 4v sanoi että on turvallinen olo, kun isä ei ole kotona tms? Onko mies käyttäytynyt uhkaavasti tai väkivaltaisesti?

:D 

Lapsi tuntee olonsa turvattomattomaksi kun uhkaavasti ja väkivaltaisesti käyttäytyvä isä EI ole kotona...

Ehkä isä on ollut lasten puolella, kun äiti käyttäytynyt uhkaavasti? 

Vierailija
25/27 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lapsilla on oikeus isään mutta isällä on velvollisuus hoitaa hommat niin, että lapsiin säilyy hyvät välit. Miten kukaan voi kuvitella, että äiti on täydessä valmiudessa aina, kun isää huvittaa nähdä lapset ja muuten hän hoitaa sairaalakäynnit ja perusarjen ihan ilman mitään apua?

Vastuuntuntoinen isä sopii tapaamiset lastenvalvojalla ja hoitaa välit äidin kanssa kuntoon edes siihen pisteeseen, että on  pyytänyt tekojaan anteeksi ja yrittänyt tehdä parhaansa, jotta vihamielisyydet häviävät. Kun on itse mokannut ja tehnyt väärin, niin normaalilla tunneälyllä varustettu tajuaa kyllä, että teoilla on seurauksia. Paras tapa siis on toimia niin, ettei välit mene koskaan poikki lasten äitiin.

Ap, varaa lastenvalvojalle aika ja sopikaa siellä lasten tapaamisista. Sinun ei tarvitse antaa lapsia miehelle silloin kuin häntä sattuu huvittamaan vaan teette tarkan sopimuksen siitä, miten ja milloin tapaamiset hoidetaan. Noin pienten lasten kanssa voisi paras ratkaisu olla, että isä tapaa lapsia 1- 2 kertaa viikossa muutamien tuntien ajan esim. tiistaina 3 tuntia ja lauantaina 8 tuntia. Yön yli en jättäisi lapsia miehelle, joka ei välitä sairaalareissuista ja joka kuvittelee, että lapset ojennetaan hänelle syötettyinä ja puettuina aina, kun häntä sattuu huvittamaan olemaan isä.

Vierailija
26/27 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna tavata lapsia, kyllä se aikanaan menee poikki sen uuden kanssa. Sitten kun näin käy et ota miestä takaisin vaan annat edelleen tavata lapsia ja alat viritellä itsellesi uutta ehompaa elämää Sinun ehdoillasi.

Nimittäin hyvin tässä käy. Ja se on erittäin positiivista että mies edelleen haluaa tavata lapsia. Todella paljon ikävämpää jos ei haluaisi. Sekä sinun että lasten kannalta.

Vierailija
27/27 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa yllä jo tuli. Älä estä miestäsi tapaamasta lapsia. Se on myös sinunkin etusi, usko pois. Mutta koska teillä on aika sekava kuvio, niin hoitaisi asian virallisia teitä pitkin. Eli silloin asioihin tulisi säännönmukaisuus ja rytmi ja voisit itsekin suunnitella menoja sen mukaan miten on sovittu. Sivusta olen seurannut tilannetta, jossa ei ole selkeitä tapaamisaikoja ja voin sanoa, että aivan liian kaaottiselta se näyttää. Ja kun aikaa kuluu ja kypsyttämimen hieman, niin sitten voitte sopia paremmin keskenänne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yksi