Yllättävä ero, pettäminen, mitäs nyt?
Mies lähti illanviettoon viikonlopun kynnyksellä vaikka itkin ja anelin että älä mene, lapset ovat olleet muutaman viikon kipeänä ja tarvitsin apua sekä unta. Miestä ei kiinnostanut antaa apua vaan lähti viettämään iltaa. Arvasin jo silloin että toinen nainen kuvioissa, sitä kysyinkin, hän jyrkästi kielsi asian.
Hän tuli kotia seuraavana päivänä viideltä, olin pakannut hänen kamansa autoon ja pyysin avaimet takaisin. Hän vannoi lasten nimeen ettei mitään ole tapahtunut. Muutaman tunnin päästä nettiin ilmestyy kuvia jossa on tämän toisen naisen kanssa, pussailemassa yms. Hän ei ole tavannut lapsia nyt kuuteen päivään ja eilen ilmestyi viesti Milloin voi tavata muksuja. En vastannut mitään, soitteli minulle perään jolloin vastasin. Huusi puhelimessa että hän vaihtoi minut toiseen naiseen, ei lapsia. Hänellä on oikeus tavata heitä yms. Lopulta kun sanoin että hän itse valintansa teki kun jätti meidät, ei tarvitse tulla lapsia ollenkaan tapaamaan. Mies käyttäytyy todella kylmästi minua kohtaan, ei pyydä anteeksi eikä ole edes pahoillaan tilanteesta. Ei sillä että hän anteeksi tulisi koskaan saamaan tai meidän luokse pääsisi enään ikinä, meidän elämään siis takaisin.
Olen aivan rikki tästä tilanteesta. Miten tästä yli pääsee? Tiedän että tulee kestämään monta kuukautta ennen kuin pääsen yli tästä, jopa pitempäänkin. Suhde kesti yli kuusi vuotta, minut nakattiin kuin rätti poissa tämän toisen naisen takia. Tämä nainen kuulemma ennenkin hajottanut perheitä, viimeinen muutama kk sitten. Minulla on aina ollut yksinhuoltajuus, mies ei alun alkaenkaan halunnut yhteishuoltajuutta vaikka monesti kysyin haluaako vaihtaa yhteishuoltajuuteen. Lapset ovat ihan murtuneita, huutelevat isiä ja odottelevat häntä kotiin. Esikoinen puhuu välillä että ihana kun isi ei ole täällä, nyt on turvalinen olla ja toisaalta taas itkee kun isi ei ole täällä. Lapset 4v ja 1,5v
Kommentit (27)
Varmasti koskee ja kovaa, muttaei tuommoisen perään kannata haikailla; tulet sen huomaamaan kun aikaa vierii. Ei ollut selvästikään sitoutunut perheeseenne. Joudut silti kyllä sopimaan tapaamiset lasten kanssa siitä et pääse mihinkään. Paska jätkä, hyvä kun pääsit eroon.
Noniin. Hienon ihmisen kanssa lisäännyit!
Minusta miehen ei tarvitse nähdä heti lapsia. Ihan sama mitkä oikeudet on.
Kyse ei ole miehen oikeuksista vaan lasten. Älä jatka lasten käyttämistä pelinappuloina. Heillä on oikeus isään ja hänen tapaamiseen. Teet lapsillesi parhaan palveluksen kun luot mahdollisimman hyvän mahdollisuuden heidän olla yhteyksissä isäänsä. Sinua on loukattu ja kohdeltu törkeästi, mutta lapsia ei tähän pidä sotkea.
T. Myös petetty ja jätetty
Ero vireille ja tapaamiset sovitaan lastenvalvojan kautta.
Häh eikö hän ole virallisesti edes isä jos vain sinulla huoltajuus? Ihmeellistä tämä nykypäivän meno :O ennen mentiin naimisiin rakastetun kanssa ja perustettiin pysyvästi perhe. Diggaan itse tuota vanhaa tyyliä.
Sinulla ei ole mitään diktatuurimaista rajatonta valtaa omia lapsia automaattisesti itsellesi! Lapset ovat kokeneet sen eron pahimman ja järkyttävimmän seurauksen. Sinulla ei ole myöskään mitään oikeutta omiu kaikkea eron tuomaan surua itsellesi! On sinun tehtäväsi ponnistella sen eteen, että heidän oikeus molempiin vanhempiin toteutuu!
Sympatia ja empatia ei säteile, jos lapset on teidän sodassanne vailla oikeuksia! Toivottavasti isä lähtee taistelemaan lastensa oikeukista ja ottaa riittävän kattavasti selvää omistakin oikeuksistaan!
Joten lopeta se itsesi typistäminen viattoman lapsen asemaan ja ole toimiva subjekti, joka on lastensa puollella!
Sulla ei ole mitään oikeutta estää isää näkemästä lapsiaan. Jos sinä olisit pettänyt, olisiko oikein että hän ei anna sinun nähdä lapsia?
Nii tosiaan miks sulla vain on huoltajuus?
On tullut aika ottaa vastuu omista, valinnoista ja päätöksistä omassa elämässään ja unohtaa kuka teki, sanoi tai jätti sanomatta ja tekemättä. Nyt haet ulkopuolista apua tilanteesi ennen kun se lähtee yhtään enenpää lapasesta. Sinun kokema viha ja katkeruus toista osapuolta kohtaa ei saisi antaa sinulle motiivia vieraannutttaa isää lapsistaan! Vieraannuttaminen vaarantaa vakavasti lapsen psyykkisen kehityksen. Lapset ansaittevat parempaa kuin tuollaiset vanhemmat!
Pyydä valvotut tapaamiset tai valvotut vaihdot ettei sinun tarvitse tavata miestä. Lapsilla kuitenkin oikeus tavata isäänsä mutta sinun ei tarvitse häntä tavata.
Oma mieheni häipyi kotoa pois jo samana iltana, kun tulin lapsen kanssa laitokselta kotiin. Ei muutenkaan juuri kotona ollut niinä ensimmäisinä päivinä ja öinä ja viikkoina. Eikä vastannut puhelimeen. Sitten oli yötä pois selittämättä ja seuraavana päivänä tuli keräilemään tavaroitaan. Kun kysyin, onko kyseessä toinen nainen, sanoi vain, että entäs sitten, jos onkin. Ja yhdessä oltiin yli 10 vuotta.
Silti lapsella on oikeus oppia tuntemaan isänsä. Vaikka välillä mennyt kuukausi ettei isä ota yhteyttä, niin lapsella on se oikeus. Vaikka isä ei aseta lapsen tarpeita omien tarpeidensa ja halujensa edelle, silti lapsella on oikeus.
Tilanne on vaikea, mutta muista, että mies on eronnut sinusta, ei lapsistaan. Lapsilla on oikeus isään, oli vanhempien välit millaiset tahansa. Älä käytä lapsia koston välineinä, siitä kärsivät eniten lapset!
Vierailija kirjoitti:
Tilanne on vaikea, mutta muista, että mies on eronnut sinusta, ei lapsistaan. Lapsilla on oikeus isään, oli vanhempien välit millaiset tahansa. Älä käytä lapsia koston välineinä, siitä kärsivät eniten lapset!
Helppo se tuollaista on sanoa. En ole ap mutta itse olisin niin rikki tuossa tilanteessa että antaisin lapset miehelle. Alkaisin viikonloppuäidiksi ja hommaisin uuden miehen.
Vierailija kirjoitti:
Pyydä valvotut tapaamiset tai valvotut vaihdot ettei sinun tarvitse tavata miestä. Lapsilla kuitenkin oikeus tavata isäänsä mutta sinun ei tarvitse häntä tavata.
Oma mieheni häipyi kotoa pois jo samana iltana, kun tulin lapsen kanssa laitokselta kotiin. Ei muutenkaan juuri kotona ollut niinä ensimmäisinä päivinä ja öinä ja viikkoina. Eikä vastannut puhelimeen. Sitten oli yötä pois selittämättä ja seuraavana päivänä tuli keräilemään tavaroitaan. Kun kysyin, onko kyseessä toinen nainen, sanoi vain, että entäs sitten, jos onkin. Ja yhdessä oltiin yli 10 vuotta.
Silti lapsella on oikeus oppia tuntemaan isänsä. Vaikka välillä mennyt kuukausi ettei isä ota yhteyttä, niin lapsella on se oikeus. Vaikka isä ei aseta lapsen tarpeita omien tarpeidensa ja halujensa edelle, silti lapsella on oikeus.
Millä perusteella valvotut tapaamiset tai valvotut vaihdot? Ettei pikkuprisessan, jolla on nyt vähän pahamieli tarviste nähdä pahaa pahaa miestä, joka on sillkkaa pahuttaan kiusannut kilttiä naista? Se, että mies pettää naista ei tee hänestä vielä kelvotonta isää, kuten ei auttamatta mielenterveysongelmatkaan. Tuollahan olisi tavaton määrä äitejä, joilta vietäisiin lapset jos näin olisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helppo se tuollaista on sanoa. En ole ap mutta itse olisin niin rikki tuossa tilanteessa että antaisin lapset miehelle. Alkaisin viikonloppuäidiksi ja hommaisin uuden miehen.
Yhden miehen takia olisit niin rikki, että veisit lapsiltasi arjesta äidin? Hankkikaa jo se oma elämä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ole tosissasi? :D Kaikille kanssa niitä lapsia suodaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä olen tosissani ja mieshän tuossa perheen rikkoi. Miksi hän ei voisi alkaa yh-isäksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä olen tosissani ja mieshän tuossa perheen rikkoi. Miksi hän ei voisi alkaa yh-isäksi?
Alkutekstin perusteella miehellä ei ole edes virallista oikeutta lapsiin jos oikein ymmärsin? Naisella on yksinhuoltajuus, mies ei edes ole tunnustanut lapsia? Eihän sellaiselle miehelle voi lapsia jättää, mieti vähän.
Niin vielä, tässä mietin mikä olisi parasta lapsille. Ei ehkä vielä tapaamista, milloinka sitten.. Isä ei kuuteen päivään kysynyt lapsista mitään ja oli muutenkin jäätävän kylmä meitä kohtaan. Esikoisella oli sairaalakäynti jossa isin piti olla mukana koska lapsi niin pyysi, (tämä oli sovittu sinä päivänä kun mies lähti viettämään iltaa ja lapsi puhunu isin kanssa että haluaa isin mukaan sairaalaan) mutta tämän sairaala käynnin ajan vietti siellä toisen naisen luona. Tuskin edes muisti koko hommaa. Isä puhelimessa käyttäytynyt todella agressiivisesti, siis silloin kun soitti. Hänellä on ollut alkuvuodesta masennusta ja "pahoja ajatuksia päässä" nämä kaikki lääkärin kirjoissa. ap