Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jättäisitkö koirasi kaupan eteen kiinni...

Vierailija
09.03.2016 |

...kun menet ostoksille?
Itse en uskaltaisi.

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin paljon lukenu juttuja varastetuista koirista etten ikinä uskaltaisi jättää omaani yksin mihkään odottelemaan.

Vierailija
2/45 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Sehän lähtis ensimmäisen city-rusakon perään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ison kaupan eteen tai kovin vilkkaalle paikalle tai jos viipyisin kaupassa pitkään. Pari kertaa olen pienen kaupan eteen rauhalliselle paikalle jättänyt kun hakenut yhden tuotteen nopeasti. Mielelläni en jättäisi.

Vierailija
4/45 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En

Vierailija
5/45 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En missään nimessä jättäisi, en hetkeksikään. Mitään eläintä, kissaa, koiraa tai muutakaan en jättäisi autoonkaan, vaikka onhan auton kääntäminen nykyään huomattavasti vaikeampaa kuin entisaikojen pilipalilukkojen aikaan. Mulla on erittäin rajallinen luotto lajia ihminen kohtaan.

Vierailija
6/45 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätän välillä hetkeksi, jos on rauhallinen paikka ja minulla vain nopea asia hoidettavana. Koirani on niin iso ja vetää paljon, joten ei olisi mikään helppo varastettava. Myöskään vieraaseen autoon ei suostuisi hyppäämään, enkä usko että muutenkaan suostuisi lähtemään vieraan matkaan. Siitä tulisi nimittäin aivan varmasti aikamoinen show ja herättäisi ohikulkijoissa liikaa huomiota, jos koira alkaisi tosissaan pistää varkaalle vastaan ja haukkuisi yhtään (haukkuu harvoin mutta sillon kun haukahtaa, ääni on tosi kova). Kerran minulle on myös käynyt niin, että jätin täysin epähuomiossa hihnan auki niin, että koira jäikin vahingossa vapaana istumaan kaupan pihaan. Ei ollut hievahtanutkaan paikaltaan kun tulin takaisin, vaan istua nökötti ja odotti minua! Olen myös tiiraillut kaupasta miten reagoi ohikulkijoihin silloin kun en ole vieressä turvana, ja vaikka normaalisti rakastaakin ihmisiä ja rapsutuksia, ei näytä ottavan ihmisiin mitään kontaktia silloin kun en ole paikalla "turvana". Mutta jos asuisin isossa kaupungissa ja koirani olisi pieni, eri rotua tai muuten vain sellainen että pelkäisi yksin jäämistä, en jättäisi mihinkään pihaan.

Vierailija
7/45 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoleksi minuutiksi olen jättänyt kun olen hakenut paketin smartpostista

Vierailija
8/45 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Ihmiset jotka jättää itkevän koiransa sidottuna kaupan eteen eivät ansaitse pitää koiraa!

Vierailija
9/45 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En. Sehän lähtis ensimmäisen city-rusakon perään.

Suomenpystykorva?

Vierailija
10/45 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättäähän sitä pikkulapsia autoon takapenkillekkin kuumalla ilmalla.

Vierailija
11/45 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättäähän sitä pikkulapsia autoon takapenkillekkin kuumalla ilmalla.

Vierailija
12/45 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en omista koiraa mutta toivoisin hartaasti, että ihmiset  eivät jättäisi räksyttävää piskiä oven ulkopuolelle. Meitä vastapäätä on lähikauppa ja joka helvetin päivä ja joskus myöhään illallakin (kello 23 asti auki) siellä räksytetään.

Vierailija
13/45 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en jättäisi, mutta aika moni lähikaupassa kävijä jättää. Pikkukoiria siellä ei näy, ehkä ajatellaan ettei kukaan uskalla lähestyä niitä isompia.

Vierailija
14/45 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En. Ihmiset jotka jättää itkevän koiransa sidottuna kaupan eteen eivät ansaitse pitää koiraa!

Ne koirat, joita olen nähnyt kaupan edessä, eivät ole räksyttäneet tai "itkeneet". Yksi mies käy meidän lähikaupassa monta kertaa viikossa, mukana on aina kaksi koiraa ja nuo ainakin istuvat rauhassa odottamassa. Turvallinen olo kaverin kanssa ehkä?

Vierailija
15/45 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.expressen.se/gt/nagon-forsokte-stjala-johns-hund-vid-coop/

Älkää jättäkö :'(

Kaksi miestä yritti viedä tämän pakettiautoon.

Vierailija
16/45 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

http://www.expressen.se/gt/nagon-forsokte-stjala-johns-hund-vid-coop/

Älkää jättäkö :'(

Kaksi miestä yritti viedä tämän pakettiautoon.

Jatkan:

Tuo koira lähtee kenen tahansa mukaan ja on rauhallinen. (ihana vovve on kuvassa)

Omistaja kassajonossa näki ikkunan läpi varkaat.

Jätti tavarat siihen paikkaan ja juoksi ulos, sai estettyä varkauden.

Vierailija
17/45 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Koiran omistajana mulla on kyllä aikaa ja voimia hoitaa kauppareissut ja koiran ulkoiluttamiben erikseen

Vierailija
18/45 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

16

unohti vielä sanoa:

tuo ei ainakaan ollut mikän pikkukoira, joka yritettiin varastaa.

(ei onnistunut onneksi).

Vierailija
19/45 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätän kyllä pikkuostosten ajaksi eli max vartti. 

Suomessa on 600 000 koiraa ja tuhansia ja tuhansia jätetään kauppojen eteen päivittäin. Pari kertaa vuodessa raportoidaan koiran "varastamisesta".  Usein nämä ovat erehdyksiä, kun maistissa on itse unohdettu koira ja joku lähimmäinen sen sitten poimii talteen. Tai mielenterveysongelmainen harhoissaan vie koiran. Nämä saadaan sitten kyllä takaisin. 

Mitä kukaan paperittomalla koiralla tekisi? Myyminenkin paperittomana on ylen hankalaa, kun nämä uutisoidaan näyttävästi. Omana on yhtä hankala pitää, ellei sulje koiraa kokonaan sisätiloihin. 

Joten yksi turhimmista peloista tässä maailmassa. Eihän muutakaan toimintaa yleensä suunnitella jonkun yksi/miljoona -riskin eliminoimiseksi. 

Aggressiivista koiraa en tietenkään jättäisi enkä kovin viluista koiraa pakkasella. Lähinnä relevantti pelko on, että koira nappaa jotakuta, joka menee liian lähelle, jos on sen tyylinen koira. 

Vierailija
20/45 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se riippuu siitä myös asuuko Helsingissä vai Muhoksella. Jälkimmäisessä tapauksessa uskaltaisin jättää jos näen kaupasta sen koiran kuitenkin että välillä voi kurkata onko kaikki ok.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yhdeksän