Ottavatko poliisit tarvittaessa itse yhteyttä...
Olen pienyrittäjä, mulla on pari alaista. Erään asiakkaani asuntoon on kuulemma murtauduttu alkuviikosta, ja hän vaatii nyt kaikkien asunnossaan työskennelleiden henkilötiedot. Poliisi kuulemma tarvitsee/vaatii. Työntekijöiden henkilötietojen luovuttaminen ihan vaan asiakkaalle tuntuu mielestäni todella kummalta, eihän asiat nyt niin voi mennä..? Eikö poliisi ottaisi tässä tilanteessa itse yhteyttä ja pyytäisi. Vastasin asiakkaalle luovuttavani ne tarvittaessa poliisille, johon asiakas vastasi poliisin pyytäneen niiltä häneltä, käskeneet kuulemma kysymään itse. Kuulostaa mielestäni jotenkin omituiselta..? Osaisikohan kukaan sanoa, kai poliisi nyt tässä tilanteessa itse ottaisi yhteyttä? En todellakaan koe, että asiani olisi kertoa työntekijöistä yhtään mitään henkilökohtaista asiakkaalle.
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vastauksista, odottelen tutkinnan yhteydenottoa. Näin ajattelinkin. Työntekijöillä on vuoron aikana kaulassaan kuvalliset henkilökortit, mutta sukunimeä ei näissäkään enää ole sillä asiakaskuntaamme kuuluu paljon esim. mielenterveyspotilaita ja meillä on ollut esim. tapaus, jossa asiakas ilmeisesti mieltyi työntekijään ja lähti vainoamaan häntä. Useissa tapauksissa vaan asiakkaat eivät ole kotona työntekijöiden saapuessa, tässäkin tapauksessa asiakasta ei ollut edes nähnyt yksikään työntekijät.
Tutkittiinko tämä vainoamistapaus asiallisesti, poliisi ? vai kuitattiinko vain sillä että on mielenterveyspotilas.
Yleinen elämänkokemus vain sanoo että työntekijä ei ole malttanut pitää suhdetta vain työsuhteena ja siitä on alkanut sitten tämä "vainominen". Ehkä työntekijä on käyttänyt mielenterveyspotilasta hyväksi ?
Oli miten oli mutta mielenterveyspotilas voi olla myös oikeassa :)
Ei ole rakennustyöt kyseessä.