VVO:n vuokrankorotukset
Törkeeltä korottaa vuokria jatkuvasti ja koko ajan kasvattaa omistajille jaettavia osinkoja! Omistajina mm. ammattiliitot. Aika kätevä tapa siirtää valtion rahaa (asumistuet) verottomana ammattiliittojen pussiin. Miten tämä on mahdollista maassa jossa kaikki muu on verotettua?
Kommentit (58)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Satolla vuokraa korotetaan naamakertoimen perusteella eli samassa talossa kaksion vuokra nousi enemmän kuin kolmion. Hämmentävää.
No ei ne nyt naaman perusteella nouse, vuokrat :) Kaksioille on suurempi kysyntä vuokramarkkinoilla kuin perheasunnoilla. Ja esim. yläkerran huoneistot ovat arvostetumpia kuin alemmat kerrokset, siksi korkeammalla korkeampi vuokra. Ja hissitaloissa ylemmän kerroksen asukkaat maksavat hissin hoitokuluja (ykköslerroksen asukas ei käytä koko hissiä, ei näinollen maksamaan).
Eikä kenenkään mielivaltaisilla korotuksillakaan. :D
Hesari julkaisee provokatiivisen uutisen ja tämä hölmö kansa menee siihen ansaan vuodesta toiseen.
Mä en oo nähnyt missään tästä jutusta eli kiertääkö ammattiyhdistys jotain veroja? Vaiko nostaako se jotain vuokria? Ja miten VVO liittyy tähän? Voisko joku olla kiltti ja kertoo lyhyesti. Asun meinaan VVO kämpässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos VVO ei miellytä, niin aina voi vaihtaa vuokranantajaa, jos jostain löytää asunnon halvemmalla. Miksi ammattiliittojen pitäisi vuokrata halvemmalla kuin muuta vuokranantajat?
Mielestäsi on siis oikein korottaa vuokria ja maksaa koko ajan isompia osinkoja? Onko mielestäsi oikein myöskin korottaa esim sähkön hintaa? Veden hintaa? Ja korotukset vaan suoraan muutamien henkilöiden taskuun. Minun mielestäni tämä ei ole oikein.
No pörssiyhtiöt jakavat tänäkin vuonna osinkoina 11 miljardia euroa omistajilleen. Onko oikein korottaa renkaiden hintoja, jotta Nokian renkaat saa osnkonsa maksettua? Onko oikein korottaa urheiluvälineiden hintoja jotta Amer Sports saa osinkonsa maksettua? Entäs Fortum ja sähkönhinta? En minä tiedä onko se oikein, mutta tällä hetkellä se tuntuu olevan maan tapa. Jos VVO on liian kallis, niin sitten vaan markkinoilta etsimään halvempaa vaihtoehtoa
Pörssiyhtiöiden osingoista maksetaan veroa, paitsi ammattiyhdistysliike tietenkin. Tiesitkö, että ay-liike ei ole edes kirjanpitovelvollinen! Kukaan liikkeen ulkopuolella ei tarkalleen tiedä, paljonko ay-liikkeelkä on VEROVAPAASTI kerättyä rahaa tileillään. Arviot vaihtelevat 4-7miljardin euron välillä. Mitä luulet, onko esim Lylyllä ja Selinillä Luxemburgissa tai Caymanilla muhkea pankkitili täynnä jäseniltä kerättyä rahaa...?
Vierailija kirjoitti:
Mä en oo nähnyt missään tästä jutusta eli kiertääkö ammattiyhdistys jotain veroja? Vaiko nostaako se jotain vuokria? Ja miten VVO liittyy tähän? Voisko joku olla kiltti ja kertoo lyhyesti. Asun meinaan VVO kämpässä.
Lue vaikka tuo
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos VVO ei miellytä, niin aina voi vaihtaa vuokranantajaa, jos jostain löytää asunnon halvemmalla. Miksi ammattiliittojen pitäisi vuokrata halvemmalla kuin muuta vuokranantajat?
Mielestäsi on siis oikein korottaa vuokria ja maksaa koko ajan isompia osinkoja? Onko mielestäsi oikein myöskin korottaa esim sähkön hintaa? Veden hintaa? Ja korotukset vaan suoraan muutamien henkilöiden taskuun. Minun mielestäni tämä ei ole oikein.
Se on sinun mielipiteesi.
Minusta on oikein toimia sen sopimuksen mukaisesti, jonka on vuokralainen ja vuorkanantaja yhdessä solmineet.
Esim. Carunan osakkeet on vapaasti kenen tahansa saatavilla. Minusta on oikein, että osakkeiden tuotoista pidetään huolta ja niillä on mahdollisuus parantaa omaa talouttaan.
Ja kerätä tuotto verottomana? Onnea sinulle.
Mieti hetki miten tämän maan verotus toimiin. Jaksaisin väittää, että sinä et koko pienen elämäsi aikana pääse nettomaksajaksi, kuten esim osinkoja tässä maassa saavat. Vaikka en ei nyt suoraan valtion kassaan kilahda. Jos ansioverotulojen osuus valtiolle on se 8% niin mistä sinä luulet muun koostuvan?
Älä nyt yritä kääntää puhetta sivuun itse aiheesta. Jos vvo nyhtää vuosi vuodelta isompia vuokria tavallisilta ihmisiltä ja samalla maksaa omistajilleen jatkuvasti isompia osinkoja niin eihän se ole oikein. Ja kaiken huippuna nämä osingot ovat verottomia. Ei siitä ainakaan valtion kassaan kilahda yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No pörssiyhtiöt jakavat tänäkin vuonna osinkoina 11 miljardia euroa omistajilleen. Onko oikein korottaa renkaiden hintoja, jotta Nokian renkaat saa osnkonsa maksettua? Onko oikein korottaa urheiluvälineiden hintoja jotta Amer Sports saa osinkonsa maksettua? Entäs Fortum ja sähkönhinta? En minä tiedä onko se oikein, mutta tällä hetkellä se tuntuu olevan maan tapa. Jos VVO on liian kallis, niin sitten vaan markkinoilta etsimään halvempaa vaihtoehtoa
VVO on Suomen suurin vuokranantaja, ja määrittää siten vuokratason maassa. Kun VVO nostaa vuokria, muut nostavat perässä. Ja taas pitää ay-mafian kiristää lakoilla lisää palkkaa, jotta voi nostaa vuokria. Jn niin edelleen ja niin edelleen. Ymmärrätkö?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
VVO on Suomen suurin vuokranantaja, ja määrittää siten vuokratason maassa. Kun VVO nostaa vuokria, muut nostavat perässä. Ja taas pitää ay-mafian kiristää lakoilla lisää palkkaa, jotta voi nostaa vuokria. Jn niin edelleen ja niin edelleen. Ymmärrätkö?
Ay-liike on keksinyt ikiliikkujan, joka tuottaa mafiosoille loputtomasti verovapaata rahaa.
Nyt on korkea aika poistaa ay-jäsenmaksun verovapaus, se tuo satojen miljoonien säästöt valtiolle joka vuosi.
Ay-liikkeeltä veronkierto-oikeus pois.
Jos joku laatii addressin lakialoitetta varten, lupaan allekirjoittaa.
http://www.uusimaa.fi/blogi/370205-asuntopula-on-iso-bisnes
No, tässä kansanliikettä ehdotetaan...
Demarit vastustaa veronkiertoa paitsi ei tietenkään tässä tapauksessa.
Ammattiliitot ovat nostaneet viiden vuoden kuluessa VVO:sta verottomina osinkoina 50 miljoonaa euroa.
Voitot ovat kasvaneet sitä mukaan kuin vuokrat ja asumistuki ovat nousseet. Vuodesta 2008 lähtien osingot ovat viisinkertaistuneet ja asumistuki on kaksinkertaistunut. VVO:n 90 miljoonan euron vuotuinen voitto nostaa joka eurolla asumisen hintaa.
Missä viipyy kansanliike puliveivauksen lopettamiseksi?
Moniko Metalliliiton, Julkisten ja hyvinvointialojen liiton (JHL), Rakennusliiton, Palvelualojen PAM:n, Pron, Opettajien ammattijärjestön (OAJ) ja Teollisuusalojen Teamin jäsen tietää, että heidän omat liittonsa hyötyvät kalliista asumisesta?
32 teksti =
30 viestissä tämä sama linkki
http://www.uusimaa.fi/blogi/370205-asuntopula-on-iso-bisnes
Eipä tarvisi miettiä esim. opintotuen pienentämistä jos tästäkin olisi vero maksettu.
Vierailija kirjoitti:
Ammattiliitot ovat nostaneet viiden vuoden kuluessa VVO:sta verottomina osinkoina 50 miljoonaa euroa.
Voitot ovat kasvaneet sitä mukaan kuin vuokrat ja asumistuki ovat nousseet. Vuodesta 2008 lähtien osingot ovat viisinkertaistuneet ja asumistuki on kaksinkertaistunut. VVO:n 90 miljoonan euron vuotuinen voitto nostaa joka eurolla asumisen hintaa.
Missä viipyy kansanliike puliveivauksen lopettamiseksi?
Moniko Metalliliiton, Julkisten ja hyvinvointialojen liiton (JHL), Rakennusliiton, Palvelualojen PAM:n, Pron, Opettajien ammattijärjestön (OAJ) ja Teollisuusalojen Teamin jäsen tietää, että heidän omat liittonsa hyötyvät kalliista asumisesta?
Ei jumalauta. Tää vetää hiljaiseksi.
Tehkää tälle maalle palvelus ja kertokaa tästä kaikille, ketkä tunnette!!! Ei ole oikein, että tällaista verovapaata bisnestä hyysätään ja ylläpidetään. Me ei edes tarvittaisi aikoihin mitään palkankorotuksia, jos vuokrataso palautettaisiin realistiseksi. Silloin paljon pienempi osa palkasta kuluisi asumiseen ja rahaa riittäisi muuhunkin. Jos asuntojen hinta tippuisi vaikkapa Helsingissä 900e/yksiö->400-500e/yksiö, voisi helposti palkastakin leikata satasen tai pari, parantaa siten kilpailukykyä ja siltikin työntekijälle jäisi enemmän rahaa käteen!!
Leikataan vuokrista! Pakkolaki siitä jos kerran lomarahoja voi leikata ilmoituksella. Jäädytetään palkat kun eläminen halpenee, rahaa jäisi silti kulutukseen enemmän, markkinat elpyisi. Asumistukia voisi laskea ja rahat ohjata vanhustenhuoltoon ja opiskelijoille.
Olen joutunut kerran VVO:n törkeästi huijaamaksi vuokramarkkinoilla. Sanoin näyttötilanteessa ottavani asunnon, jos se korjataan. Edellinen asukas oli nimittäin pistänyt kämpän kaatopaikaksi. Ei muuten korjattu. Kaksi päivää ennen muuttoa soitin ja kysyin, voidaanko vuokrasopimus purkaa, kun asunnossa ei oltu tehty mitään. Kaikki luvattiin hoitaa ja uskalsin muuttaa. Sikolättiin. Yritin itse saada paikkoja kuntoon, mutta ei onnistunut. Sanoin kämpän irti eli 2 kuukautta jouduin siinä asumaan. Minulla on edelleen tallella valokuvat tuosta kaatiskämpästä. VVO on iso toimija, jolla ei ole mitään intressiä välittää yksittäisestä asukkaasta. Nyt olen yksityisellä vuokralla. Yksityinen vuokranantaja on jopa laskenut vuokraa palkinnoksi siitä, että olen niin siisti vuokralainen. Jos vaan pystytte, valitkaa yksityinen vuokranantaja.
Yksityinen vuokranantaja maksaa sentään verot ja joutuu sopeutumaan kysynnän ja tarjonnan muodostamaan hintatasoon. Ay-liike ei veroja vuokratuloista(kaan) maksa. Tämä on ihan sairasta, toisaalla vaativat ihmisille lisää asumistukea ja palkkaa, ja heti kun ne tulee niin vuokria nostetaan, ja vielä kovemmalla kädellä!
Mieti hetki miten tämän maan verotus toimiin. Jaksaisin väittää, että sinä et koko pienen elämäsi aikana pääse nettomaksajaksi, kuten esim osinkoja tässä maassa saavat. Vaikka en ei nyt suoraan valtion kassaan kilahda. Jos ansioverotulojen osuus valtiolle on se 8% niin mistä sinä luulet muun koostuvan?