VVO:n vuokrankorotukset
Törkeeltä korottaa vuokria jatkuvasti ja koko ajan kasvattaa omistajille jaettavia osinkoja! Omistajina mm. ammattiliitot. Aika kätevä tapa siirtää valtion rahaa (asumistuet) verottomana ammattiliittojen pussiin. Miten tämä on mahdollista maassa jossa kaikki muu on verotettua?
Kommentit (58)
Ahneus ja veronkierto tuhoavat tämän maan.
Vuokrankorotus on sidottu elinkustannusindeksiin, eikä ne kenkään mielivaltaista toimintaa ole.
Hyvä provo yritys, mutta ei jatkoon tällä kertaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos VVO ei miellytä, niin aina voi vaihtaa vuokranantajaa, jos jostain löytää asunnon halvemmalla. Miksi ammattiliittojen pitäisi vuokrata halvemmalla kuin muuta vuokranantajat?
Mielestäsi on siis oikein korottaa vuokria ja maksaa koko ajan isompia osinkoja? Onko mielestäsi oikein myöskin korottaa esim sähkön hintaa? Veden hintaa? Ja korotukset vaan suoraan muutamien henkilöiden taskuun. Minun mielestäni tämä ei ole oikein.
Vierailija kirjoitti:
Vuokrankorotus on sidottu elinkustannusindeksiin, eikä ne kenkään mielivaltaista toimintaa ole.
Tästä oli eilen Hesarissa juttua. Korottavat vuokria paljon enemmän kuin elinkustannusindeksin verran. Sopimuksessa on pienellä präntillä semmoinen ylläri. Kyse voi olla useista prosenteista.
Vierailija kirjoitti:
Ahneus ja veronkierto tuhoavat tämän maan.
Olisi mielenkiitoista tietää miten yhteiskunta pyörisi hyvätekeväisyysjärjestönä, joka antaisi kaiken hyödykeen ilmaiseksi. Tai miten yritykset pystyisivät työllistämään, jos veronsuunnittelu ei olisi mahdollista. Siihen ongelmaan kun keksitte ratkaisun ongelmien toteamisen sijaan.
Vierailija kirjoitti:
Työnnä vaan pää pussiin. Ei täällä kukaan huijaa ketään, ei ei.
Niin me kaikki veronmaksajat kasvatetaan vain ammattiliittojen pottia asumistukien muodossa. Ahneudella ei ole enää mitään rajaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos VVO ei miellytä, niin aina voi vaihtaa vuokranantajaa, jos jostain löytää asunnon halvemmalla. Miksi ammattiliittojen pitäisi vuokrata halvemmalla kuin muuta vuokranantajat?
Mielestäsi on siis oikein korottaa vuokria ja maksaa koko ajan isompia osinkoja? Onko mielestäsi oikein myöskin korottaa esim sähkön hintaa? Veden hintaa? Ja korotukset vaan suoraan muutamien henkilöiden taskuun. Minun mielestäni tämä ei ole oikein.
Se on sinun mielipiteesi.
Minusta on oikein toimia sen sopimuksen mukaisesti, jonka on vuokralainen ja vuorkanantaja yhdessä solmineet.
Esim. Carunan osakkeet on vapaasti kenen tahansa saatavilla. Minusta on oikein, että osakkeiden tuotoista pidetään huolta ja niillä on mahdollisuus parantaa omaa talouttaan.
Satolla vuokraa korotetaan naamakertoimen perusteella eli samassa talossa kaksion vuokra nousi enemmän kuin kolmion. Hämmentävää.
Vierailija kirjoitti:
Nyt puhut kyllä täyttä scheissea.
Vierailija kirjoitti:
Niin me kaikki veronmaksajat kasvatetaan vain ammattiliittojen pottia asumistukien muodossa. Ahneudella ei ole enää mitään rajaa.
Ihan mieletön määrä maksaa ammattiliittomaksuja ja kuvittelee saavansa rahalla vastinetta. Luuleeko he ihan oikeasti, että ansiosidonnainen tulee liittojen pussista.
Tää liittyy siihen Suomen pitkäaikaiseen asuntopolitiikkaan. Joka on epäonnistunut.
Maksukyvyn raja tulee vastaan asukkailla.
Tässä on ihmisten perusoikeudesta kyse, ei asuminen ole mikään extra huvittelu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt puhut kyllä täyttä scheissea.
Oli niin tai näin niin korotus on sovittu sopimuksella, jonka asukas on omin pikkukätösin allekirjoittanut ja se on lainvoimainen. Jos ei miellytä niin silloin etsitään muita vaihtoehtoja asumiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on sinun mielipiteesi.
Minusta on oikein toimia sen sopimuksen mukaisesti, jonka on vuokralainen ja vuorkanantaja yhdessä solmineet.
Esim. Carunan osakkeet on vapaasti kenen tahansa saatavilla. Minusta on oikein, että osakkeiden tuotoista pidetään huolta ja niillä on mahdollisuus parantaa omaa talouttaan.
Ja kerätä tuotto verottomana? Onnea sinulle.
Mä luin tästä jutun ja luulin eka, että kyse on jostain vitsistä tms. Eli vuokra-asujaa riistää mmattiyhdistysliike. Ann Selin istuu itse firmassa päättämässä ja nostaa vuokriaasunnoissa, joissa asuu just niitä pienipalkkaisia myyjiä. Ei ihme, että kitisee lisää palkkaa jotta saa nyhdettyä lisää vuokraa.
Kyllä taas kaksinaismoralismi kukkii komesti. Samat änkyrät kun länkyttää kuinka yritykset sitä ja yritykset tätä. Nehän tekee sitä samaa! Eli riistää kyllä saa, kunhan minä saan ne voitot. Jos kaveri saa voitot, niin sitten riisto on pahaa....
Hyi hitto!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No pörssiyhtiöt jakavat tänäkin vuonna osinkoina 11 miljardia euroa omistajilleen. Onko oikein korottaa renkaiden hintoja, jotta Nokian renkaat saa osnkonsa maksettua? Onko oikein korottaa urheiluvälineiden hintoja jotta Amer Sports saa osinkonsa maksettua? Entäs Fortum ja sähkönhinta? En minä tiedä onko se oikein, mutta tällä hetkellä se tuntuu olevan maan tapa. Jos VVO on liian kallis, niin sitten vaan markkinoilta etsimään halvempaa vaihtoehtoa
Vierailija kirjoitti:
Mä luin tästä jutun ja luulin eka, että kyse on jostain vitsistä tms. Eli vuokra-asujaa riistää mmattiyhdistysliike. Ann Selin istuu itse firmassa päättämässä ja nostaa vuokriaasunnoissa, joissa asuu just niitä pienipalkkaisia myyjiä. Ei ihme, että kitisee lisää palkkaa jotta saa nyhdettyä lisää vuokraa.
Kyllä taas kaksinaismoralismi kukkii komesti. Samat änkyrät kun länkyttää kuinka yritykset sitä ja yritykset tätä. Nehän tekee sitä samaa! Eli riistää kyllä saa, kunhan minä saan ne voitot. Jos kaveri saa voitot, niin sitten riisto on pahaa....
Hyi hitto!
Ja kuten huomaat tässäkin ketjussa on henkilö jonka mielestä tämä on vain ja ainoastaan oikein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No pörssiyhtiöt jakavat tänäkin vuonna osinkoina 11 miljardia euroa omistajilleen. Onko oikein korottaa renkaiden hintoja, jotta Nokian renkaat saa osnkonsa maksettua? Onko oikein korottaa urheiluvälineiden hintoja jotta Amer Sports saa osinkonsa maksettua? Entäs Fortum ja sähkönhinta? En minä tiedä onko se oikein, mutta tällä hetkellä se tuntuu olevan maan tapa. Jos VVO on liian kallis, niin sitten vaan markkinoilta etsimään halvempaa vaihtoehtoa
Nokia renkaat ja Amer Sports ovat kuitenkin aika eri asia kuin asuminen, sähkö tai vesi. En muuten asu itse vuokralla.
Vierailija kirjoitti:
Satolla vuokraa korotetaan naamakertoimen perusteella eli samassa talossa kaksion vuokra nousi enemmän kuin kolmion. Hämmentävää.
No ei ne nyt naaman perusteella nouse, vuokrat :) Kaksioille on suurempi kysyntä vuokramarkkinoilla kuin perheasunnoilla. Ja esim. yläkerran huoneistot ovat arvostetumpia kuin alemmat kerrokset, siksi korkeammalla korkeampi vuokra. Ja hissitaloissa ylemmän kerroksen asukkaat maksavat hissin hoitokuluja (ykköslerroksen asukas ei käytä koko hissiä, ei näinollen maksamaan).