Game of Thrones kausi 6
Joko mammat on katsoneet uuden trailerin? Näyttää tulevan kiinnostava kausi, tapaamme uusia hahmoja ja näemme niin menneitä kuin tuleviakin.
Kommentit (900)
Joskus se on "hieno" mindfuck kun päähyvis kuoleekin kesken sarjan mutta se nyt vaan on niin että ilman Jonia koko tarinalta putoaa pohja.
En osaa tulkita tätä sarjaa niin kuin Salattuja elämiä, mutta joka tapauksessa olen suunnilleen koko sarjan ajatellut Daeneyryksen ja Jonin olevan muiden yläpuolella ja kuolemattomia ja toisen lopulta "voittavan viimeisen taiston" ja nousevan yksin tai yhdessä ylihallitsijaksi. Jonin näkeminen noin kello 2.30 kohtalokkaan näköisessä verilammikossa unenomaisessa tilassa oli kyllä hyvin epätodellinen näky.
Vierailija kirjoitti:
Hyviä kysymyksiä.
Tower of Joy-kohtaus tullaan näkemään kaikkien todistusten perusteella. JS:n vanhemmat kaiketi selviävät, mutta en kyllä osaa arvata, keille kaikille selviävät kauden aikana. Toivottavasti ainakin asianosaiselle :)
Varmaan Melisandresta ja Davosista tulee uusi tiimi, joka hyppää Jonin kelkkaan. Toivottavasti Ghostia ei tarvitse uhrata.
Oletteko muuten kuulleet teoriasta, että 2. kauden Qhorin Halfhand olisi ollut Arthur Dayne, joka siis ei olisikaan kuollut Tower of Joy-taistelussa? On jopa teorioita, että Rhaegarkaan ei olisi kuollut Kolmikärjen taistelussa.
En usko, että High Sparrow on ainakaan Howland Reed. Mutta ei sitä tiedä ikinä, kun ASOIAF:sta on kyse.
Eiköhän Howland Reed nähdä ainakin flashbackissa, mutta en tiedä "nykyhetkestä" Olisi ainakin aika jo.
Minusta tuntuu, että Valkeat kulkijat johtajanaan Night's King eivät loppupelissä tule olemaan yksiselitteisesti pahiksia. Tuli ja jää ovat ääripäitä, jotka tarvitsevat tasapainottavaa tekijää. Toivottavasti Jon (mikä lie pojan syntymänimi, Aemon??) ei joudu lopussa uhrautumaan.
Asoiaf:iin liittyviä teorioita on satoja ellei tuhansia. Tämä on moniulotteinen sarja ja kirjat varsinkin sisältävät niin paljon ennakointia ja vihjeitä: pieniä lauseita, jotka menevät lukijalta ohi, mutta loppupelissä merkitsevätkin jotain. Tulkinnanvaraa on paljon.
Tässä minun mietteitä. Kärsivällisyyttä koettelee odotella vastauksia
Mä luulen, ettei Melisandre selviä tästä kaudesta. Saa jonkun lopullisen valaistumisen, josta on niin varma, että uhraa itsensä sen eteen, ehkä saa jonkun katumuspuuskan ja todisteluvimman Shireenin kuoleman jälkipuinneissa. Mä luulen, että Melisandren pelit on tässä, hänellä on joku tietty tarkoitus tässä tarinassa ja sitten katoaa ja se aika alkaa nyt olla käsillä.
Arthur Daynesta en tiedä, mutta toivon, ettei Rhaegar ainakaan pomppaa enää mistään esiin. Mä luulen, että piilotetut henkilöllisyydet ovat muualla. Howland Reed on niin kummallisesti piilossa, että pidän todennäköisenä, että hän ilmestyy jostain yllättäen esiin. Kerronnallisesti ymmärrän, että hänet on täytynyt pitää piilossa. Loputtomiin se ei kyllä voi jatkua.
Minäkään en usko, että Others ja Night's King ovat yksiselitteisesti pahiksia. Lohikäärmeet ja tuli tuovat jonkun vastapainon näille. Voi olla, että nämä kaksi ääripäätä ovat jossain ikiaikaisessa taistelussa toisiaan vastaan, ja tarvitaan joku, joka tasapainottaa, jotta voivat olla olemassa yhtä aikaa. Luulen, että Dany lohikäärmeineen kuuluu tulen puolelle, joku Starkin lapsista sitten toinen (voi olla, että Bran hyppää Othersien kelkkaan) ja Jon on sitten itse tuli ja jää yhdessä, ja hänet tarvitaan sovittelijaksi. Toisaalta olisi ihan siistiä, että Branille sanottu "you will never walk again - but you will fly" ei liittyisikään hänen näkyihinsä, vaan että hän lopulta päätyy ratsastamaan lohikäärmeellä. En tiedä uskonko tähän itsekään, kunhan puhun lämpimikseni.
Ketkä kolme teidän mielestä päätyy lohikäärmeiden ohjaksiin? Itse luulen että Dany, Jon ja Bran, mutta Bran on vähän siinä ja siinä, voi olla myös Tyrion. Jotenkin kuvittelen, että Tyrion pelaa valtaistuinpeliä, kun taas Jon, Dany ja Bran on mukana vähän isommissa leikeissä.
Eikös tuo näy myös c moren series-kanavalla?
Vierailija kirjoitti:
Eikös tuo näy myös c moren series-kanavalla?
Näkyy "suorana" klo 04 joo sielläkin :)
Vierailija kirjoitti:
Joskus se on "hieno" mindfuck kun päähyvis kuoleekin kesken sarjan mutta se nyt vaan on niin että ilman Jonia koko tarinalta putoaa pohja.
Miksi? Miksei sarjan lopussa valtaistuimelle voisi päättyä esim. Arya, Daenerys, Tyrion tai Bran? Tai miksei myös Brianne, Sansa, Littlefinger, Varys tai se merellä seilaava äpärä? :)
Mä luulen, ettei Jonilla ole muutenkaan asiaa valtaistuimelle, vaan hänen voittonsa on jossain muualla. Valtaistuimelle voin kuvitella hyvin Aryan, Sansan tai Tyrionin. Ehkä jopa Sansa ja Tyrion hallitsemaan pariskuntana? Tää olis mun suosikki.
Ja mä luulen myös, että Aryan hahmokehitys menee nimenomaan siihen kostomeininkiin. En usko, että hän edes haluaa hallita. Hän haluaa oikeutta. Luulen, että sillä tiellä pysyy.
Minäkin luulen samoin Aryasta. Lisäksi on vielä lapsi pitkään.
Oliko sarjassa mukana sitä Targaryen-poikaa? Mulla on alkanut mennä kirjat ja sarja sekaisin mielessä, koska visualisoin kirjankin tapahtumat mielessäni.
Tyrion olisi paras hallitsija. Jos ei lipittäisi niin paljon viinaa.
Vierailija kirjoitti:
Oliko sarjassa mukana sitä Targaryen-poikaa? Mulla on alkanut mennä kirjat ja sarja sekaisin mielessä, koska visualisoin kirjankin tapahtumat mielessäni.
(fake?)Aegonia? Ei ole mukana ainakaan vielä, trailerin perusteella ei tulekaan.
Vierailija kirjoitti:
Tyrion olisi paras hallitsija. Jos ei lipittäisi niin paljon viinaa.
Luulen, että Tyrion ei enää kelpaa hallitsijaksi, koska on isäntappaja ja tunneongelmainen.
STANNIS THE MANNIS EI OLE KUOLLUT
Mun suurin pelko on, että Jonista tulee white walker.
Minä haluan iron thronelle HODORin.
Varys ja Littlefinger eivät kumpikaan tahdo valtaistuimelle, vaan sen taakse varjoihin suojaan. Sansa tulee toivottavasti oppimaan viekkautta parhaalta pelaajalta ja päihittämään lopulta LF:n itsensä nokkeluudessa ja dumppaamaan hänet oman onnensa nojaan jonnekin. LF:n traaginen kohtalo on tulla kahdesti jätetyksi rakastamansa naisen toimesta, ensin äidin, sitten tyttären. LF tulee murtumaan täysin jossain vaiheessa.
Varys onkin sitten vaikeampi pala purtavaksi, hänen motiivinsa ja halunsa ovat täysi mysteeri. Mitäs luulette? Mihin hänen tiensä johtaa?
Tai ehkä LF haluaakin valtaistuimelle. En usko, että tulee kuitenkaan sinne asti koskaan pääsemään.
ei tästä vaan voi tietää. ei ole mitään sääntöjä minkä mukaan voisi arvuutella. alkaisi jo.
Ei, mutta arvuuttelu on hauskaa ja sitten on jännempi katsoa sarjaa, kun saa vihdoinkin totuuden selville :)
Minä olisin halunnut, että Jon pysyisi kuolleena. Ihan juuri siksi, että keskeisen hahmon ja häiritsevästi kesken jääneet tarinat olisi ollut katsojille mindfuck. Että joskus nyt vaan käy niin, että hyvät ihmiset, sankarit, joilla loistava tulevaisuus, kuolee aivan liian ennen aikojaan. Kuten tosielämässäkin.
Grey Wormin ja Missandein rakkaustarina on täysin turha, toivottavasti sitä ei enää sen kummemmin nosteta esille.
Ja tosiaan, HBO Nordicilta voi katsoa jaksot tekstitettyinä tismalleen samana yönä kun ne tulee USA:ssakin. Ylelle kausi tulee sitten myöhemmin.