Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihon kipu alkoholinjuonnin jälkeisinä päivinä - mistä voi johtua?

Vierailija
08.03.2016 |

Olen kärsinyt tästä omituisesta vaivasta noin 2-3vuotta.
Yhden baari-illan jälkeen ihmettelin miksi kainaloni, yläselkäni ja niskani olivat todella arat. Ikäänkuin mustelmilla. En kuitenkaan ollut kaatunut tai kukaan ei ollut lyönyt minua. Tämän jälkeen joka juomiskerran jälkeen paikkani ovat alkaneet kipeytyä todella pahasti. Etenkin takaraivo, niska, yläselkä, kainalot, kaulan sivut, kyljet, nivuset ja vatsan seutu. Ikäänkuin mainitut paikat olisivat täynnä jotain ihon sisäisiä kuhmuja kuin joku olisi hakannut vasaralla paikat kuhmuille/mustelmille ja ihon alla olisi näissä kohdin jotain kipeitä patteja. Päällepäin mitään patteja ei näy.
Mainitut alueet ovat todella kosketusarkoja ja jos mieheni vaikka krapulassa kevyesti silittää yläselkääni se sattuu kamalasti. Oloni on tosi kivulias 1-2päivää juomisesta ja sitten kipu häviää yhtäkkiä.
Kipu tulee jokaisella kerralla jos olen juonut alkoholia, join sitten 5lonkeroa tai pullon viinaa blissattuna mehuun. En juo kuin lonkeroa sekä joskus kirkasta mehun kanssa. En muita juomia koskaan.
Ennen tätä vaivaa ei ole ollut.

Jos ryyppyiltana päädyn hakemaan krapularuokaa jossa on paljon hiilareita tuntuu että nämä kiputuntemukset ovat vieläkin pahemmat kuin jos olisin vain juonut ilman hiilariruokaa.
Minulla ei ole mitään sairauksia ja muuten olen täysin terve eikä muita oireita ole.

Kävin tästä vuosi sitten yksityisellä erikoislääkärillä joka sanoi ettei ole 40v lääkäriuransa aikana kuullut vastaavasta oireesta kertaakaan ennen ja piti juttua höpöhöpönä. Mitähän tämä voi olla?

Olen itse vain päätellyt että noilla kipeytyvillä paikoilla ihmisellä ainakin on rauhasia kropassa eniten. Eli rauhasetko ovat ne jotka kipeytyvät alkoholista? Onko se normaalia? Ja kyllö google väittää syöväksi mutta luulisi että jos syöpä 3v kropassa muhinut niin muitakin oireita jo olisi pikkuhiljaa ilmennyt ja vointi mennyt huonoksi muutenkin kuin krapulassa.

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama ja tein asiasta keskustelun tänne vastikään.. löytyy ehkä haulla

Vierailija
2/37 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta siis voi todennäköisesti johtua ihan vain nestehukasta ja on itseasiassa aika yleistä. Kaikille ei ikinä tule tuollaista oireilua, mutta ei ole vaarallista. Jännää kyllä.

T. 1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholi laajentaa pintaverisuonia. Tästä johtuu esim. vanhan juopon punainen nenä, tai yli kolmekymppisten siideripissisten punoittava rintamus.

Sinulla pintaverisuonet ovat erityisen herkät. Ne laajenevat, ja mahdollisesti pintajännitys kasvaa niin isoksi että suonten seinämät voivat jopa "pettää" ja sinulle voi todella tulla mustelmia. 

Oletko myös hyvin notkea, onko sidekudoksesi tyyppiä venyvä ja joustava?

Kokemuksesi on sen tyyppinen, että suosittelen sinulle alkoholista pidättäytymistä. Ei se vaan kaikille sovi sekään herkku.

Vierailija
4/37 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta siis voi todennäköisesti johtua ihan vain nestehukasta ja on itseasiassa aika yleistä. Kaikille ei ikinä tule tuollaista oireilua, mutta ei ole vaarallista. Jännää kyllä.

T. 1

Google pyrkii selittämään oireen imusolmukesyövällä; alkoholinjuonti aiheuttaa imusolmukkeiden kipuilua. Ja tuntuu että nimenomaan imusolmukkeet ovat ne joita kivistää. En tosiaan usko syöpään koska luulisi että 3vuodessa jotain muitakin oireita olisi ilmennyt ainakin jossain kohtaa.

Vierailija
6/37 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkoholi laajentaa pintaverisuonia. Tästä johtuu esim. vanhan juopon punainen nenä, tai yli kolmekymppisten siideripissisten punoittava rintamus.

Sinulla pintaverisuonet ovat erityisen herkät. Ne laajenevat, ja mahdollisesti pintajännitys kasvaa niin isoksi että suonten seinämät voivat jopa "pettää" ja sinulle voi todella tulla mustelmia. 

Oletko myös hyvin notkea, onko sidekudoksesi tyyppiä venyvä ja joustava?

Kokemuksesi on sen tyyppinen, että suosittelen sinulle alkoholista pidättäytymistä. Ei se vaan kaikille sovi sekään herkku.

Ihoni ei punoita eikä siinä mitään mustelmia tai jälkiä näy. Ehkä paras kuvaus olisi kuin ihon alla olisi kipeitä kuhmuja/pahkuroita. Iho ei kestä edes kevyttä silitystä ilman kipua, varmasti ihmisistä joka ovat saaneet päähän kuhmun ja joku kipeää kuhmua edes silittää tuntuu samalta, todella aralta ja kivuliaalta. Notkea en ole.

Vierailija
7/37 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun yksi kaverini valittaa ainakin hartia-niskaseudulta samasta.

Vierailija
8/37 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siittä se minultakin alkoi mutta nyt kipeytyy jo melkein koko kroppa erinäisistä luetelluista paikoista. Kaikista kamalinta on sellaisina aikina käydä suihkussa kun suihkusaippuaa pitäisi levittää vartalolle. Vaikka kuinka kevyesti suihkugeelin levittää niin perkele kun etenkin kainaloita ja kylkiä aristaa.

Jostain syystä koen oireen voimistuneen etenkin sen jälkeen kun tietoisesti aloin vähenämään hiilihudraatteja ruokavaliostani.

Vierailija
9/37 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole mikään lääkäri enkä tiedä, mistä nyt puhun, mutta tuli mieleen, että voisiko sinulla olla yleensä aina niskat ja yläselän lihakset jännittyneet? Jos alkoholi saa rentoutumaan ja sitten vasta keho tajuaa, miten paha jumi onkaan päällä. Jotenkin vähän niin kuin hieronta samaan aikaan rentouttaa ja sattuu.

Vierailija
10/37 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siittä se minultakin alkoi mutta nyt kipeytyy jo melkein koko kroppa erinäisistä luetelluista paikoista. Kaikista kamalinta on sellaisina aikina käydä suihkussa kun suihkusaippuaa pitäisi levittää vartalolle. Vaikka kuinka kevyesti suihkugeelin levittää niin perkele kun etenkin kainaloita ja kylkiä aristaa.

Jostain syystä koen oireen voimistuneen etenkin sen jälkeen kun tietoisesti aloin vähenämään hiilihudraatteja ruokavaliostani.

Älä vähennä hiilareita vaan juomista.

Vierailija
11/37 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä vähennä hiilareita vaan juomista.

Tota kipua tulee 1 lonkerotölkinkin jälkeen... No ei tulisi varmaan jos en joisi lainkaan mutta sili ihmeellinen vaiva...

Vierailija
12/37 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö te voi käydä tutkituttamassa sitä Hodginin lymfoomaa. Tuokin sellainen sairaus, jossa "kattellaan"-asenne ei auta.

Vierailija
13/37 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diabetes? Aiheuttaa vaikka mitä alkoholin kanssa.

Tai sitten sä juoppo sammut johonkin tiettyyn asentoon ja makaat haisten siinä samassa asennossa aamuun.

Kokeileppa nukkua yksi yö lattialla ja kerro sitten sattuuko. Sama lopputulos..

Ai niin, mutta sähän tunnet herneenkin patjan alta?

Vierailija
14/37 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ettekö te voi käydä tutkituttamassa sitä Hodginin lymfoomaa. Tuokin sellainen sairaus, jossa "kattellaan"-asenne ei auta.

Siksi meninkin yksityiselle. Tunnusteli imusolmukkeet jotka eivät olleet turvonneet (koska en ollut juonut alkoholia lähiaikana) ja sanoi ettei oire liity mihinkään lääketieteen tuntemaan sairauteen. Ja oli ihan yksityinen terveystalon erikoislääkäri

Vierailija
15/37 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mullakin on taipeiden imusolmukkeet turvoksissa juomisen jälkeen ja paikat hellinä. Johtuuko se nesteiden kertymisestä ja siitä, että alkoholi kuulemma pysäyttää aineenvaihdunnan kokonaan vaan siksi, että maksa polttaisi alkoholin pois vai onko sittenkin uskottava just googlettamalla löytyvää vaihtoehtoa, että imusolmukesyöpä?

Nyt kun joku kiva lääkärisetä  tai täti vastais? :)

Vierailija
16/37 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miehellä on sama ongelma. On ilmennyt vasta "vanhemmalla" aikuisiällä. Itse luonnehtii ikäänsä "krapulaiäksi" :D no oli vähä ohis. Mutta ollaan huomattu, että tää iho kipuilu tulee aina vain kirkkaan juomisesta, ei siis lonkerosta jota yleensä lipittää. En tiedä onko sillä mitään tekemistä sen kanssa mitä juo, mutta hänellä ainakin selkeän eron huomaan. Meillä eräs lääkäri ystävä, jolle joskus asiasta mainittiin ja hän meinasi, että tietynlainen allerginen reaktio. Ei näy päällepäin, mutta tuntuu epämiellyttävältä ja on tosiaan kosketusarka. Tiedä sitten.. tällaisia kokemuksia meillä.

Vierailija
17/37 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkoi tuo sama pari vuotta sitten, olen nyt 23-vuotias, alkoholinkäytön aloitin tosin "vasta 18-vuotiaana. Pahin kipualue itselläni leuat ja kaula, pään kääntäminen sivuille sattuu ja imusolmukkeet tuntuvat kipeimmiltä ja turvonneilta. Muita kipeitä alueita kyljet, käsivarsion takaosa, reidet.

Valitin aina kipua kavereille ns krapulapäivänä ja kukaan ei ottanut mua tosissaan, sillä eivät olleet itse kokeneet samaa tai kuulleet samasta aiemmin. Kun tutkin asiaa netistä, löytyi paljon tekstiä aiheesta Hodginin tauti eli imusolmukesyöpä. Oli mm. teksti "mikään muu tunnettu syy ei aiheuta sitä, että alkoholi kipeyttää imusolmukkeet."

Menin lääkäriin, veriarvot päin helvettiä, leukkarit ja trombot todella koholla, ovat jääneetkin koholle tähän päivään saakka, tutkimuksista kohta se kaksi vuotta. Minut ultrattiin perusteellisesti, mutta kaikki rauhaset ok joten ei johtunut lymfoomasta.

Kipu ei ole tähän päivään mennessä lakannut, joten välttelen alkoholia. Itsellä esiintynyt myös lämpöilyä pari vuotta, normaalilämpöni 35,8-36,2 nousee viikoittain 37,0-37,5 mikä tuntuu minulla jo kuumeiselta. Ne harvat kerrat kun käytän alkoholia nostavat lämmön aina. Kai olen vain tälle myrkylle jotenkin yliherkkä nykyään.

Vierailija
18/37 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla oli tuota vaivaa nuorempana, mutta kun nyt keski-ikäisenä olen tapajuoppo, oireet on hävinnyt. ..

Vierailija
19/37 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla alkoi tuo sama pari vuotta sitten, olen nyt 23-vuotias, alkoholinkäytön aloitin tosin "vasta 18-vuotiaana. Pahin kipualue itselläni leuat ja kaula, pään kääntäminen sivuille sattuu ja imusolmukkeet tuntuvat kipeimmiltä ja turvonneilta. Muita kipeitä alueita kyljet, käsivarsion takaosa, reidet.

Valitin aina kipua kavereille ns krapulapäivänä ja kukaan ei ottanut mua tosissaan, sillä eivät olleet itse kokeneet samaa tai kuulleet samasta aiemmin. Kun tutkin asiaa netistä, löytyi paljon tekstiä aiheesta Hodginin tauti eli imusolmukesyöpä. Oli mm. teksti "mikään muu tunnettu syy ei aiheuta sitä, että alkoholi kipeyttää imusolmukkeet."

Menin lääkäriin, veriarvot päin helvettiä, leukkarit ja trombot todella koholla, ovat jääneetkin koholle tähän päivään saakka, tutkimuksista kohta se kaksi vuotta. Minut ultrattiin perusteellisesti, mutta kaikki rauhaset ok joten ei johtunut lymfoomasta.

Kipu ei ole tähän päivään mennessä lakannut, joten välttelen alkoholia. Itsellä esiintynyt myös lämpöilyä pari vuotta, normaalilämpöni 35,8-36,2 nousee viikoittain 37,0-37,5 mikä tuntuu minulla jo kuumeiselta. Ne harvat kerrat kun käytän alkoholia nostavat lämmön aina. Kai olen vain tälle myrkylle jotenkin yliherkkä nykyään.

Kyllään nuo vaivat lymfoomaan voivat sopia mutta luulisi että asia olisi jo selvinnyt jos niin olisi... mulla itsellä veriarvoissa ei ole koskaan ollut vikoja.

Vierailija
20/37 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tulee samaa välillä myös hiilarikrapulasta, ei niin pahana kuin oikeasta krapulasta mutta silti. Eli jos syön vaikka pari viikkoa vähähiilihydraattisemmin, ja sitten herkuttelen hiilihydraattipitoisilla herkuilla, on ihon kipu seuraavana päivänä taattu. Liittyy varmasti turvotukseen ja verenkiertoon. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän seitsemän