Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko muita huonoja hoitajia?

Vierailija
08.03.2016 |

Koen olevani aivan surkea alallani.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakaskokemusten perusteella on ihan vitusti!

Vierailija
2/21 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, kyllä sinä oot varmasti ainoa! Vakavasti ottaen, ammatillisen itsetunnon lasku on yksi työuupumuksen merkki, kannattaa ehkä pohtia asiaa siltäkin kannalta. Ja joka tapauksessa miettiä, mikä tarkkaan ottaen tekee sinusta surkean, ovatko odotuksesi itseäsi kohtaan kohtuuttomia, onko oikeasti osaamisessa puutteita ja jos on, niin mitäs niille voisi tehdä? Tsemppiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole enää hoitoalalla mutta silloin kun olin, olin huono. Olen nimittäin todella kärsimätön hitaiden ja "vaivaisten" ihmisten kanssa, ne vaan ärsyttää minua, ja stressaantuneena en aina onnistunut pitämään vitutuksia sisälläni vaan jossain muodossa niitä purkautui potilaisiin. Totesinkin äkkiä olevani täysin väärällä alalla, ja opiskelin it-alalle sitten...

Vierailija
4/21 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

on varmaan paljon jaksamisen äärirajoille venytettyjä hoitajia, fyysisesti lyötyjä ja henkisesti lytättyjä hoitajia, huolellisia hoitajia jotka joutuvat tekemään asiat pintapuolisesti ajanpuutteen vuoksi, hoitajia jotka päivästä toiseen lähtevät kyyneleitä nieleskellen kotiin töistä, hoitajia jotka kuuntelevat päivittäin potilaansa koko elämän pettymyksien purkautumista häneen, hoitajia jotka oman työnsä ohessa tekevät lääkäreille kuuluvia töitä joista maksetaan vain lääkäreille, hoitajia jotka antavat kaikkensa mutta mikään ei riitä.

Vierailija
5/21 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ole enää hoitoalalla mutta silloin kun olin, olin huono. Olen nimittäin todella kärsimätön hitaiden ja "vaivaisten" ihmisten kanssa, ne vaan ärsyttää minua, ja stressaantuneena en aina onnistunut pitämään vitutuksia sisälläni vaan jossain muodossa niitä purkautui potilaisiin. Totesinkin äkkiä olevani täysin väärällä alalla, ja opiskelin it-alalle sitten...

Tämäkin on kyllä hyvä näkökulma ottaa huomioon, joskus sitä vaan käy niin että löytää itsensä ihan väärältä alalta. Silloin kannattaa vaihtaa!

Vierailija
6/21 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös huono hoitaja. Ihan ammatillisesti. Vastavalmistunut ja tulisi osata sama kuin 30 vuotta alalla ollut. Mutta en osaa.

Vierailija
7/21 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä että ymmärsit vaihtaa alaa. Moni ei älyä, ettei vaan sovellu hommaan.

Vierailija
8/21 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä! Tuntuu et pitäisi osata paljon enemmän kuin koulutuksessa opetettiin. Lisäksi inhoan vanhuksia.

Vierailija
9/21 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huono hoitaja ja työyhteisössä ei minusta tykätä. En jaksa istua kahvilla tuntikausia ja haukkua työkavereita. En ymmärrä sitä älytöntä ruoan tilaamista, mitä henkilökunta syö itse, vaan kannan omat eväät matkassa. En ymmärrä, miksi kaikki jätetään ihan levälleen, eikä siivota pois. Meidän ainoa siivoaja on ihan nääntyä työtaakan alle, kun kaikki mahdollinen paperisilpusta lähtien jätetään pöydille ja ei kerätä lattioilta pois. Olen huono hoitaja, kun olen ihmetellyt, että lähdetään puoli tuntia, jopa 45 minuuttia aiemmin töistä pois, kun työaika loppuu ja sitä ei merkata listaan. Työkaverini inhoavat minua.

Vierailija
10/21 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi, nyt nelikymppisenä mietin mikä minusta tulee isona 😞.

Vierailija
11/21 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä! Tuntuu et pitäisi osata paljon enemmän kuin koulutuksessa opetettiin. Lisäksi inhoan vanhuksia.

Mulla ihan sama. Inhoan vanhuksia, sitä samaa rutiinia joka päivä. Teen väkisin hommat, teeskentelen ja vedän roolia. Vituttaa joka päivä lähteä töihin. En enää keski-iässä jaksa uuttakaan ammattia opiskella, eikä se ole taloudellisesti mahdollistakaan. Odotan vain, että pääsen eläkkeelle jostain syystä ja pian.

Vierailija
12/21 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä myös huono hoitaja. Ihan ammatillisesti. Vastavalmistunut ja tulisi osata sama kuin 30 vuotta alalla ollut. Mutta en osaa.

Ja sitten haukutaan selän takana vanhempia hoitajia, että miksi niille maksetaan ikälisiä, kun ei se pitkä työkokemus merkkaa mitään.

Vierailija
13/21 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen huono hoitaja ja työyhteisössä ei minusta tykätä. En jaksa istua kahvilla tuntikausia ja haukkua työkavereita. En ymmärrä sitä älytöntä ruoan tilaamista, mitä henkilökunta syö itse, vaan kannan omat eväät matkassa. En ymmärrä, miksi kaikki jätetään ihan levälleen, eikä siivota pois. Meidän ainoa siivoaja on ihan nääntyä työtaakan alle, kun kaikki mahdollinen paperisilpusta lähtien jätetään pöydille ja ei kerätä lattioilta pois. Olen huono hoitaja, kun olen ihmetellyt, että lähdetään puoli tuntia, jopa 45 minuuttia aiemmin töistä pois, kun työaika loppuu ja sitä ei merkata listaan. Työkaverini inhoavat minua.[/quote

Sä olet hyvä hoitaja! :)

Vierailija
14/21 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen huono hoitaja ja työyhteisössä ei minusta tykätä. En jaksa istua kahvilla tuntikausia ja haukkua työkavereita. En ymmärrä sitä älytöntä ruoan tilaamista, mitä henkilökunta syö itse, vaan kannan omat eväät matkassa. En ymmärrä, miksi kaikki jätetään ihan levälleen, eikä siivota pois. Meidän ainoa siivoaja on ihan nääntyä työtaakan alle, kun kaikki mahdollinen paperisilpusta lähtien jätetään pöydille ja ei kerätä lattioilta pois. Olen huono hoitaja, kun olen ihmetellyt, että lähdetään puoli tuntia, jopa 45 minuuttia aiemmin töistä pois, kun työaika loppuu ja sitä ei merkata listaan. Työkaverini inhoavat minua.[/quote

Sä olet hyvä hoitaja! :)

Ko. ihminen ei välttämättä tekstinsä perusteella ole vielä hyvä hoitaja. Hoitotyö on paljon muutakin kuin kahvikeskusteluja, ruokatilausten tekemistä ja laitoshuoltajan töiden tekemistä. Voi olla, että hän nimenomaan nipottaa siksi, ettei ole yhtä hyvä hoitaja kuin muut?

Vierailija
15/21 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kykenet näkemään millainen hyvä hoitaja on, mutta koet ettet itse pysty olemaan sellainen? Tällöin et ainakaan ole huonoimmasta päästä. Kun minä olin hoitoalalla töissä, tapasin monia sellaisia jotka eivät nähneet toiminnassaan mitään vikaa. He olivat niitä, jotka huusivat asiakkaille, eivät kyenneet ymmärtämään miksi vaikkapa muistisairas ei aina toimi kuten pyydetään. Pitivät asiakkaita tyhmempinä kuin ovatkaan, yrittivät väkisin saada heitä toimimaan toivotulla tavalla. Tällä saadaan kuka tahansa asiakas vielä enemmän vastahankaan. Kun remmissä oli joku toinen hoitaja niin kappas keppanaa, asiat hoitui ihan nätisti. Tämä toinen hoitaja kun kenties - oh my god - ymmärsi vähän asiakkaan näkökulmaa, ja ennen kaikkea, selitti asiakkaalle rauhallisesti ja asiallisesti miksi nyt tulisi tehdä niin tai näin.

Näillä empatiakyvyttömillä tuntui olevan kaikista rautaisin ammattiylpeys, ja itsevarma mielipide kaikkeen. En tiedä olivatko he sellaisia jo valmistuessaan, vai kovettuneet raskaan työn myötä. En ollut alalla riittävän pitkään nähdäkseni kollegain kehityskaarta, mikäli sellainen oli olemassa.

Vierailija
16/21 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisissa paikoissa oikein olette töissä? Itse olen sairaanhoitaja ja aina ollut ihan mukava työilmapiiri ja kivat työkaverit :o

Vierailija
17/21 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kykenet näkemään millainen hyvä hoitaja on, mutta koet ettet itse pysty olemaan sellainen? Tällöin et ainakaan ole huonoimmasta päästä. Kun minä olin hoitoalalla töissä, tapasin monia sellaisia jotka eivät nähneet toiminnassaan mitään vikaa. He olivat niitä, jotka huusivat asiakkaille, eivät kyenneet ymmärtämään miksi vaikkapa muistisairas ei aina toimi kuten pyydetään. Pitivät asiakkaita tyhmempinä kuin ovatkaan, yrittivät väkisin saada heitä toimimaan toivotulla tavalla. Tällä saadaan kuka tahansa asiakas vielä enemmän vastahankaan. Kun remmissä oli joku toinen hoitaja niin kappas keppanaa, asiat hoitui ihan nätisti. Tämä toinen hoitaja kun kenties - oh my god - ymmärsi vähän asiakkaan näkökulmaa, ja ennen kaikkea, selitti asiakkaalle rauhallisesti ja asiallisesti miksi nyt tulisi tehdä niin tai näin.

Näillä empatiakyvyttömillä tuntui olevan kaikista rautaisin ammattiylpeys, ja itsevarma mielipide kaikkeen. En tiedä olivatko he sellaisia jo valmistuessaan, vai kovettuneet raskaan työn myötä. En ollut alalla riittävän pitkään nähdäkseni kollegain kehityskaarta, mikäli sellainen oli olemassa.

Minä epäröin hoitoalalle opiskelua juuri siitä syystä, että ajattelin että hyvä hoitaja on sellainen topakka reipastelija, joka tulee ja paketoi potilaan tehokkaasti ja ripeästi tarvittavaan kuntoon ja tietää potilasta paremmin mitä tämä tarvitsee. Koin ettei minusta ole ikinä menemään toisen ihmisen reviirille kertomaan miten pitää olla ja elää.

Opiskelin kuitenkin hoitajaksi, ja olen vähän yllättynyt, että tällä minunkin tyylilläni pärjää. Usein on vaan pitänyt istua siihen potilaan viereen jos on ihan mahdottoman hankala tilanne ja tunnustaa, että en tiedä miten tahtoisit, että sinua hoidetaan, joten kerro minulle. Ja sitten potilas kertoo. Ja siitä se sitten lähtee. Ajattelin että potilaista olisi kamalaa jos paljastan sen etten vielä osaa enkä ymmärrä, mutta he ovatkin usein ihan yhtä ilahtuneita kuin minäkin, kun sitten löydetään se oikea tapa toimia. Olen suunnattoman helpottunut että olen saanut olla oma itseni hoitajana ja pärjännyt ihan ok. Minulla on vielä niin paljon oppimista, etten voi vielä kutsua itseäni hyväksi hoitajaksi, ja olen hakeutunut melko helppoihin työtehtäviin sen vuoksi. Itse asiassa sillä ei niin paljoa edes ole väliä mitä minä ajattelen itsestäni hoitajana, pääasia että potilas on saanut minulta sellaista huolenpitoa että tuntee itsensä arvokkaaksi ihmiseksi.

Vierailija
18/21 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kanssa lähihoitaja, tykkään asukkaista ja työkaverit on hieno tiimi.

Koen olevani myös vähän epäkypsähkö hoitaja, mutta tavallaan on mukava kun huomaa, että on parantamisen varaa.

Provosoidun helposti. Olen toisinaan liian herkkä. Meille muutti vastikään uusi asukas, nuori mies sanan varsinaisessa merkityksessä. Joka päivä ainostaan hänen kanssaan meinaan menettää malttini ja saan purra huultani, etten itke. Ei siinä, muutkin työkaverit kyllä kokevat asukkaan haastavana, mutta eivät sentään itke.

Asukas osaa oikeesti sanoa todella pahasti, osuu mulla herkkiin kohtaan, on ”päästänsä terve”. Sehän se tässä onkin. Hänelle ei oikein voi ”esittää” mitään, hän tarttuu siihen heti. Ja se, että kaikkia hoitajia kohtaan hän ei ole tuollainen. Esimerkiksi sellaiset humoristiset vauhdikkaat hoitsutytöt saavat häneltä kunnioitusta. Minä en saa, koska en ole sellainen ”härski terhakka” hoitsu.

Ja asukas huomaa epävarmuuteni kanssansa, tottakai. Että yritän pinnistellä ja olla oikein ammatillinen, ei auta. Olen turhan herkkä.

Vaikka tiedän, että mulla on todellakin etulyöntiasema ja se on vain työ, minä hoidan SAIRAITA ihmisiä, ja mulla on asiat hyvin, ja heillä todellakin huonosti, en voi mitään. En voisi koskaan mennä esim. alkoholisoituneiden tai mielisairaiden hoitajaksi, en pärjäisi. Nykyään, kun niitä tulee myös vanhusten puolellekin.

Propsit hyville, napakoille hoitsuille!

Vierailija
19/21 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan kuullut että kukaan ikälisistä valittaisi, jokaisellehan ne lisät tulee aikanaan. Mutta se että paljon näkee vanhempia hoitajia jotka jyrää ja haukkuu uudet työyhteisöön tulijat. Virheitä metsästetään urakalla jotta saataisiin omaa arvoa nostettua muiden kustannuksella.

Minä kyllä arvostan vanhempien hoitajien ammattitaitoa, olen huomannut että ajan kanssa tarttuu paljon uutta tietoa päähän. Läheskään kaikkea ei koulussa opita, suurin osa itse työssä.

Vierailija
20/21 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan niitä todella huonoja ja laiskoja hoitajia vaikka kuinka. Edellisissä työpaikoissa oli lähes jokaisessa niitä, nykyisessä onneksi on vaan osaavia ja reippaita.