Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä pärjäisi?

Vierailija
08.03.2016 |

Olen yrittäjä ja aivan puhki. Olen jo vuoden verran miettinyt, että lopettaisin ja pitäisin tauon miettien mitä sitten. Meitä on 2, ei lapsia, eikä tule. Ei asuntolainaa, eikä muitakaan lainoja. Pieni talo ja sen kustannukset kuukaudessa koko vuoden kuluina kuukausille jaettuna n. 250 euroa sisältäen vakuutukset, veden, sähköt, verot ja muut kulut. Laskin tämän viime vuoden menojen mukaan Muutoksia siihen ei ole tiedossa. Meillä on vähän säästöjä, ei paljon, mutta sellainen pieni hätävara Mies opiskelee vielä vuoden. Meillä ei ole suuria muita menoja. Tykätään ulkoilla ja tehdä sellaisia ihan tavallisia asioita, kuten mies nikkaroida ja minä tehdä käsitöitä, luetaan kirjoja ja ollaan yhdessä. Puutarhassa tykätään hääriä yhdessä kun on aikaa. Me ei matkustella enää. Ei siihen muuta syytä ole kuin se, että ei huvita. Ollaan reilattu ja reissattu aiemmin. Nyt ei muutamaan vuoteen kun ostettiin talo ja tykätään olla kotona. Ollaan 34 ja 36 -vuotiaita.

Olen todella väsynyt ja uupunut. Jos kyseessä olisi joku lyhempi aika, niin en sitä ajattelisi varmaan tämän suuremmin, mutta nyt on jo viime syksystä tuntunut siltä, ettei enää ole mitään annettavaa, eikä vaan jaksa. Olen vähentänyt asiakkaiden määrää, mutta se ei auta. Ei vaan suoraan sanottuna huvita. Ollaan ajateltu, että jos pistäisin homman jäihin, myisin nykyisen varaston pois ja pitäisin välivuoden keskittyen ihan kotoiluun. Ehkä menisin joillekin kursseille, joille ei ole koskaan töiden vuoksi päässyt ja miettisin mitä sitten haluan tehdä. Ehkä jatkaisin nykyistä hommaani tai en.

Kysymys oikeastaan on, että miten vähällä mielestänne sitä pärjäisi tällaisessa tilanteessa taloudellisesti? Mitään tukia en ajattelisi hakea, koska en ole sillä tavalla työtön, että edes hakisin välivuoden aikana töitä. Käytössä itselläni olisi ehkä könttänä 12 000 euroa + mitä viimeisen kuun viimeisistä asiakkaista tulisi laskutettua, eli yhteensä ehkä 15 000.

Ajatuksia?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vielä odotat?!

Vierailija
2/3 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kai mitään :) Pelottaa tietenkin tällaisen hypyn suunnittelu, mutta ajattelin, että jos vielä tämän maaliskuun rutistaisi ja huhtikuussa pistäisi lafkan jäihin. Olisin sitten tauolla vuoden + kesän ja sen jälkeen toivottavasti olisi löytänyt uuden innon ryhtyä johonkin uuteen tai palon palata vanhaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten vähällä tulee toimeen siten, ettei elämä tunnu pelkältä pävästä toimeen selviytymiseltä? Kertoisitko jos olet sellaisessa tilanteessa, että tulet toimeen vähällä tuntematta, että jäät jostain oleellisesta paitsi.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kolme