Au pairit Australiassa
Huomenna siis kaikki jaksot nähtävissä Areenassa. Ilta-Sanomien jutun mukaan aika hurja kausi tulossa verrattuna kahteen edelliseen.
Kommentit (1010)
Vierailija kirjoitti:
Susalla on täysi introvertti, mikä selittää hänen käytöstään aika pitkälle. Ei halunnut tutustua juuri keneenkään ja kun lopulta löysi sopivan perheen, vietti suuren osan vapaa-ajastaan heidän kanssaan. Vaikutti siltä, että Lappeenrannassakin oli ne tietyt uskotut ja muut eivät kiinnosta. Ei ihme, että superekstrovertti-Henriettan kanssa meni sukset ristiin. Tai oikeastaan Henrietta sai riidellä yksinään kun Susa pysyi tyynenä.
Koppavuus ja ihmisten epätasa-arvoisuuspuheet laitan osittain nuoruuden piikkiin ja uskon että tuotantoyhtiö on lypsänyt hänestä näitä kommentteja. Ei miss sunshine, mutta ei mun mielestä mikään pääpahis. Vaikutti siltä, että ne poikakaverikuviotkin oli aika viatonta tapailua, joten miksipä ei voisi useamman pojan kanssa kahvitella.
Mua kieltämättä vähän ahdisti itse kunkin asuvalinnat, mutta teinit + Australian aurinko niin ei siellä suomalaisena tajua, millon olisi soveliasta laittaa pitkälahkeista tai paitaa päälle. Ei siellä ihan biitsivaatteissa tarvitse koko ajan kulkea, vaikka sään puolesta tarkenee.
Taidatkohan edes ymmärtää introvertin määritelmää? Ei introverttiys ole yhtä kuin käytöstapojen puute. Jokainen normaalijärjellä varustettu osaa kiittää, onnitella kun mainitaan syntymäpäivästä yms. eikä intro- tai ekstroverttiydellä ole mitään tekemistä asian kanssa.
Susa saattaa olla ujo ja hitaasti lämpeävä, mutta samalla myös itseään täynnä ja omasta halustaan kusipää. Ainakin kaksi viimeistä mainittua voi olla, sai ihminen sitten energiansa omasta rauhasta/muiden seurasta (joka hyvin pitkälti on introvertin ja ekstrovertin määritelmä). Olisit nyt vielä heittänyt perään että Susa on narsisti niin kasassa olisi ollut kaikki nykypäivän "muotidiagnoosit" joihin ihmiset tykätään ensisijaisesti jaotella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Susalla on täysi introvertti, mikä selittää hänen käytöstään aika pitkälle. Ei halunnut tutustua juuri keneenkään ja kun lopulta löysi sopivan perheen, vietti suuren osan vapaa-ajastaan heidän kanssaan. Vaikutti siltä, että Lappeenrannassakin oli ne tietyt uskotut ja muut eivät kiinnosta. Ei ihme, että superekstrovertti-Henriettan kanssa meni sukset ristiin. Tai oikeastaan Henrietta sai riidellä yksinään kun Susa pysyi tyynenä.
Koppavuus ja ihmisten epätasa-arvoisuuspuheet laitan osittain nuoruuden piikkiin ja uskon että tuotantoyhtiö on lypsänyt hänestä näitä kommentteja. Ei miss sunshine, mutta ei mun mielestä mikään pääpahis. Vaikutti siltä, että ne poikakaverikuviotkin oli aika viatonta tapailua, joten miksipä ei voisi useamman pojan kanssa kahvitella.
Mua kieltämättä vähän ahdisti itse kunkin asuvalinnat, mutta teinit + Australian aurinko niin ei siellä suomalaisena tajua, millon olisi soveliasta laittaa pitkälahkeista tai paitaa päälle. Ei siellä ihan biitsivaatteissa tarvitse koko ajan kulkea, vaikka sään puolesta tarkenee.
Taidatkohan edes ymmärtää introvertin määritelmää? Ei introverttiys ole yhtä kuin käytöstapojen puute. Jokainen normaalijärjellä varustettu osaa kiittää, onnitella kun mainitaan syntymäpäivästä yms. eikä intro- tai ekstroverttiydellä ole mitään tekemistä asian kanssa.
Susa saattaa olla ujo ja hitaasti lämpeävä, mutta samalla myös itseään täynnä ja omasta halustaan kusipää. Ainakin kaksi viimeistä mainittua voi olla, sai ihminen sitten energiansa omasta rauhasta/muiden seurasta (joka hyvin pitkälti on introvertin ja ekstrovertin määritelmä). Olisit nyt vielä heittänyt perään että Susa on narsisti niin kasassa olisi ollut kaikki nykypäivän "muotidiagnoosit" joihin ihmiset tykätään ensisijaisesti jaotella.
Tiedän toki ja olen itse introvertti. Eikä se ole mikään muotidiagnoosi tai diagnoosi, sairaus tai poikkeama. Ihan vain ominaisuus muiden joukossa. Jos viestistäni sai kuvan, että pidän introverttiutta huonona ominaisuutena, niin my bad, se ei ollut tarkoitukseni. Mielestäni Susa käyttäytyi introverteille tyypilliseen tapaan juuri kuten aiemmassa viestissä selitinkin: ei hakeutunut ihmisten seuraan, ei kokenut au pair-jengiä omakseen ym. Kaipasi omaa rauhaa. Ujoksi en välttämättä sanoisi, varautuneeksi ja hitaasti lämpeneväksi kyllä. Enkä lähtisi narsisti-diagnoosia heittämään 18-vuotiaalle likalle muutaman jakson perusteella, jotain rajaa sentään.
Omituista, että Juhon englannin kielen taito ei kehittynyt sarjan aikana ollenkaan. Hän kuitenkin kolmen kuukauden ajan päivittäin puhui englantia natiivien kanssa ja silti viimeisessä jaksossa sönkkäsi host-äidilleen samanlaista rallienglantia kuin saapuessaan.
Miks ihmiset ei sais pukeutua, nauraa, käyttäytyy niinkuin ne haluaa ja jos itse ovat tyytyväisiä? Täällä av-mammat kovaa vauhtia haukkumassa heti. Senkö takia katsoitte sarjan, että pääsette haukkumaan tänne muita? Itse pidin jokaisesta omalla tavallaan millaisia olivatkin sarjassa. Oli niitä negatiivisiakin asioita perheissä sun muissa, mutta miksi haukkua ulkonäköä, meikkaustyyliä, hiuksia, vaatteita, käyttäytymistä jne. On kyllä niin ala-arvoinen keskustelu etten edes tiedä miksi tulin lukemaan näitä.
Vierailija kirjoitti:
En muista onko täällä jo sanottu, mutta Isabellakin on näköjään Australiassa myös :)
Sehän selvisi jo ohjelmassakin, että haki sinne kouluun joten ei mikään kovinkaan uusi tai yllättävä tieto.
Vierailija kirjoitti:
Omituista, että Juhon englannin kielen taito ei kehittynyt sarjan aikana ollenkaan. Hän kuitenkin kolmen kuukauden ajan päivittäin puhui englantia natiivien kanssa ja silti viimeisessä jaksossa sönkkäsi host-äidilleen samanlaista rallienglantia kuin saapuessaan.
Yrittäkää nyt vähän kovemmin etsiä siitä Juhosta vikoja. Näyttää ottavan koville teille joillekkin, että hän hoiti hommansa hyvin. On haukuttu jo puliukoksi ja juopoksi ja nyt hukutaan englannin osaamista vaikka hyvin näytti pärjänneen.
Vierailija kirjoitti:
https://www.instagram.com/p/BCIAxsdCS_N/ mitä vittua noi hiukset. Ja miten näyttää ihan eri ihmiseltä noissa kuvissa kun teeveessä? huoh voi naisia
Ei kyllä ihan heti tunnista samaksi tytöksi. Onkohan hakenut vaikutteita Kim Kardashianiasta? Katsoin sarjan kokonaisuudessaan Areenasta, kiinnitin huomiota tämän nuoren naisen ilmeettömyyteen, vakavuuteen ja itseihailuun. Hän ei oikein ollut luonteva ennen kuin ihan viimeisessä jaksossa kun pääsi uuteen perheeseen ja rentoutui silminnähden. Hiuksien hipelöinti ärsytti (kuten kyllä sarjan kaikki naiset hiplasi kuontaloaan, hermostuksissaan). Ainakin Susalla ja Henriettalla ripsien pidennykset, hiusten pidennykset ja täytettä huulissa. Missä luonnolliset ja mukavat tytöt on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.instagram.com/p/BCIAxsdCS_N/ mitä vittua noi hiukset. Ja miten näyttää ihan eri ihmiseltä noissa kuvissa kun teeveessä? huoh voi naisia
Ei kyllä ihan heti tunnista samaksi tytöksi. Onkohan hakenut vaikutteita Kim Kardashianiasta? Katsoin sarjan kokonaisuudessaan Areenasta, kiinnitin huomiota tämän nuoren naisen ilmeettömyyteen, vakavuuteen ja itseihailuun. Hän ei oikein ollut luonteva ennen kuin ihan viimeisessä jaksossa kun pääsi uuteen perheeseen ja rentoutui silminnähden. Hiuksien hipelöinti ärsytti (kuten kyllä sarjan kaikki naiset hiplasi kuontaloaan, hermostuksissaan). Ainakin Susalla ja Henriettalla ripsien pidennykset, hiusten pidennykset ja täytettä huulissa. Missä luonnolliset ja mukavat tytöt on?
Hae itse ohjelmaan, jos luonnollisia tyyppejä haluat.
Ei ollut ainakana vielä ohjelman aika täytettä huulissa vaan ainoastaan ylirajatut huulet. Nykypäivän "trendi". Nyt tosin Susa näyttäisi ottaneen täytettä? Tai sitten vaan muokkaa kuviaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täytyy sanoa että suosikkini oli loppujen lopuksi Susa, mitä ei ensimmäisten jaksojen perusteella olisi arvannut. Ei kaikkien tarvitse olla sellaisia sosiaalisia perhosia jotka on joka tilanteessa nauravaisia ja heittäytyviä. Liika kylmyyskääm ei kyllä ole hyvä, lopussa hän vaikutti sellaiselta ihmiseltä josta saattaisin tykätä livenäkin. Kunhan oppisi näkemään ihmiset samanarvoisina.
Hassua miten viikonlopun aikana tänne on ilmestynyt paljon Susaa kehuvia ja puollustelevia viestejä eikä niitä aikaisemmin tullut lähes yhtään. Hyvin läpinäkyvää Susan puollustelua ja muiden haukkumista mutta hienoa, että onsaatu edes tämä yksi teeveestä tuttu aupairi tänne palstalle puollustelemaan ja kehumaan itseään.
Eli koska sinä et tykkää niin kukaan muukaan ei voi tykätä. Minä olen siis kirjoittanut alkuperäisen viestin ja voin kyllä vannoa etten ole Susa. 😃 Hänestäkö ei kukaan muu voisi kirjoittaa positiivisesti kuin hän itse?
Tuo Susa vaikuttaa kyllä kaikkea muuta kuin itsevarmalta. Epävarmuudesta se kertoo jos on tarve lytätä kaikkia muita alaspäin, hävettää katsella noita sen juttuja. Isabellaa kävi kyllä sääliksi ekan perheen kanssa, ois kyllä ansainnu heti alkuunsa jo paremman perheen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä vaikutat kommenttisi perusteella aika mulkulta tyypiltä. Onko se sitten muotia vai ei, en tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Minusta erilaiset aksentit ovat mukavia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta erilaiset aksentit ovat mukavia.
Suomalainen rallienglanti on kylläkin laiskuutta varsinkin Juhon ikäisten kohdalla. Ei yksinkertaisesti jakseta opetella lausumaan sanoja kunnolla. Tuosta rallienglannista seuraa myös se, ettei ihan kaikista sanoista voi olla mitä niillä tarkoitetaan kun englanniksi kaikkia sanoja ei vaan voi lausua laiskasti suomalaisittain.
Huh huh, en kyllä haluaisi Susaa omien lasteni lähelle. Hänen isäntäperheensä äiti oli kyllä ihanan sympaattinen ja ymmärtäväinen.
Tuntuu oudolta katsoa näitä tyttöjä, kun kaikilla on hirveän raskas meikki päällä 24/7.
Miksi Isabellan piti lähteä Scottin luota?
Vierailija kirjoitti:
Ei ollut ainakana vielä ohjelman aika täytettä huulissa vaan ainoastaan ylirajatut huulet. Nykypäivän "trendi". Nyt tosin Susa näyttäisi ottaneen täytettä? Tai sitten vaan muokkaa kuviaan.
Joo on sillä täytettä. Kertonut kavereillee
Vierailija kirjoitti:
Miksi Isabellan piti lähteä Scottin luota?
Scottin lasten äiti erehtyi luulemaan, että Scottilla oli suhde Isabellan kanssa, vaikka oikeasti oli Henriettan kanssa.
Olihan tää viihdyttävä joo mut jälleen jäi liian lyhyeks. ja ois kiva jos kerran tehdään sarjaa aupaireista että sitä aipairin työtä ja elämää perheen kaa näytettäs enemmän kaikline vaikeuksineen ja iloineen. Ite oon jo toista kertaa au pairina ja mun elämä on kyllä niin tylsää noihin verrattuna :D. Seuraavaks vois tulla vaikka Au pairit New Yorkissa tai au pairit Pariisissa! :)
Itse en katso televisiota ja harvoja ohjelmia areenasta, mutta nämä aupair ohjelmat koukuttavat. Piti katsoa kaikki mahdollisimman pian. Minusta Isabella on tosi herttainen ja aito uskonsa kanssa. Itsekin olen joskus vähän tuollainen naureskelija, joten ymmärrän sitä, mutta sitä on ehkä hyvä koulia, koska voi joskus olla tosi sopimatonta, mutta minusta Isabella oli tosi ihana. Susakin oppi. Viimeisen osan haastattelussa selviää jotain, kaksi tärkeää asiaa, vihjaa jotain omaan lapsuuteensa ja mitä nyt on oppinut. Oli tosi hieno, että mukana oli poika, joka oli erittäin fiksu työssään, teki ruoat ja kaikki. Hänen perheensä äiti oli varmaan parhaan tuntuinen vanhempi. Tosin myös Susan eka perheen äiti teki tosi hienosti, kun Susa päätti lähtevänsä. Ihmettelen miksi jo itsenäinen Henrietta lähti aupairiksi, varmasti vaikea olla jonkin perheen tavoilla. Minusta ihan mukavan tuntuinen ihminen, mutta kokemattomuuttaan teki huonoja ratkaisuja. Mutta elämä opettaa...