Au pairit Australiassa
Huomenna siis kaikki jaksot nähtävissä Areenassa. Ilta-Sanomien jutun mukaan aika hurja kausi tulossa verrattuna kahteen edelliseen.
Kommentit (1010)
apua mikä myötähäpeä. en voinut katsoa kovin montaa sekuntia...
Vierailija kirjoitti:
Aika uuden jutun löysit.
Täällä puhutaan paljon siitä, että Juholla oli ehdottomasti helpoin perhe. Mitä veikkaatte, kuinka moni tytöistä olisi perheessä pärjännyt? Juu, Alissa oli varmasti suhteellisen helppo vahdittava, 14-vuotias teinityttö. Mutta kun siihen päälle tuli vielä yleinen taloudenhoito ja ruuanlaitto ihan oma-alotteisesti. Teageanhan oli paljon poissa ja teki pitkiä työpäiviä. Juho oli välillä yksin vastuussa aika monesta asiasta.
Elvis Jagger kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika uuden jutun löysit.
Julkaistu 7.3.?
Häiritsee toi liian kova taustamusiikki.
Henriettahan kirjoitteli aikaisemmin laiskanlaisesti blogia, yleistä liibalaabaa elämästään, eniten juttua varmaan tuli kun oli tuon prahassa kuvaamassa sitä tv:ssä pyörinyttä arvaa ja voita ohjelmaa.
Susan ja Henrietan välienselvittely oli aika koomista. Susa oli yllättävän hyvä ja pysyi asiallisena koko "puhuttelun" ajan. Henrietalta tosi tökeröä vetää Susa kesken kaiken yhteisen retken sivuun ja haukkua pystyyn. Pilasi retken tunnelman kaikilta. Ja Susahan sanoi, että H laittoi hänelle erittäin vmäisiä tekstareita ennen kuin oli edes paikalle ehtinyt.
Vierailija kirjoitti:
Henriettahan kirjoitteli aikaisemmin laiskanlaisesti blogia, yleistä liibalaabaa elämästään, eniten juttua varmaan tuli kun oli tuon prahassa kuvaamassa sitä tv:ssä pyörinyttä arvaa ja voita ohjelmaa.
Susan ja Henrietan välienselvittely oli aika koomista. Susa oli yllättävän hyvä ja pysyi asiallisena koko "puhuttelun" ajan. Henrietalta tosi tökeröä vetää Susa kesken kaiken yhteisen retken sivuun ja haukkua pystyyn. Pilasi retken tunnelman kaikilta. Ja Susahan sanoi, että H laittoi hänelle erittäin vmäisiä tekstareita ennen kuin oli edes paikalle ehtinyt.
Moikka Susa. Vieläkö olet australiassa?
Vierailija kirjoitti:
Susalla on täysi introvertti, mikä selittää hänen käytöstään aika pitkälle. Ei halunnut tutustua juuri keneenkään ja kun lopulta löysi sopivan perheen, vietti suuren osan vapaa-ajastaan heidän kanssaan. Vaikutti siltä, että Lappeenrannassakin oli ne tietyt uskotut ja muut eivät kiinnosta. Ei ihme, että superekstrovertti-Henriettan kanssa meni sukset ristiin. Tai oikeastaan Henrietta sai riidellä yksinään kun Susa pysyi tyynenä.
Koppavuus ja ihmisten epätasa-arvoisuuspuheet laitan osittain nuoruuden piikkiin ja uskon että tuotantoyhtiö on lypsänyt hänestä näitä kommentteja. Ei miss sunshine, mutta ei mun mielestä mikään pääpahis. Vaikutti siltä, että ne poikakaverikuviotkin oli aika viatonta tapailua, joten miksipä ei voisi useamman pojan kanssa kahvitella.
Mua kieltämättä vähän ahdisti itse kunkin asuvalinnat, mutta teinit + Australian aurinko niin ei siellä suomalaisena tajua, millon olisi soveliasta laittaa pitkälahkeista tai paitaa päälle. Ei siellä ihan biitsivaatteissa tarvitse koko ajan kulkea, vaikka sään puolesta tarkenee.
Olen asunut Australiassa yli kuusi vuotta ja voin sanoa ettei tuo au pairien pukeutuminen eroa kovin paljon paikallisten nuorten naisten pukeutumisesta. Taalla monet nuoret kayttavat todella paljastavia vaatteita.. Takapuolen, mahan, tissien yms vilkkuminen on ihan normaalia katukuvassa. :) Se on sitten toinen juttu kuinka tyylikasta tuo paljastava pukeutuminen on.
Ihmettelin myös sitä, miksi ihmeessä Scott tarvitsi koko viikkoisen au pairin asumaan luokseen jos lapset käyvät pari pv viikossa???
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelin myös sitä, miksi ihmeessä Scott tarvitsi koko viikkoisen au pairin asumaan luokseen jos lapset käyvät pari pv viikossa???
Laittamaan ruokaa ja siivoamaan? Scottin ex-vaimo varmaan huolehti kodista, kun Scott tuntui olevan niin kujalla asuessaan yksin. Ja varmaan se seksikin on käynyt mielessä...
Vierailija kirjoitti:
Täällä puhutaan paljon siitä, että Juholla oli ehdottomasti helpoin perhe. Mitä veikkaatte, kuinka moni tytöistä olisi perheessä pärjännyt? Juu, Alissa oli varmasti suhteellisen helppo vahdittava, 14-vuotias teinityttö. Mutta kun siihen päälle tuli vielä yleinen taloudenhoito ja ruuanlaitto ihan oma-alotteisesti. Teageanhan oli paljon poissa ja teki pitkiä työpäiviä. Juho oli välillä yksin vastuussa aika monesta asiasta.
Luulen että se olisi jopa helpompaa. Muilla tytöillä on ollut joku jatkuvasti selän takana vahtimassa, ahdistavaa. Myös Alissa näytti auttavan Juhoa ruuanlaitossa. Ei paha.
Elvis Jagger kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se awkward moment,
Nyt on taidettu taas erehtyä demin puolelta tänne?
En ole se kenen tekstiä lainasit, mutta eikös aika monikin nykyään kirjoita englanniksi tiettyjä sanoja? Vai onko se muka vaan teinien tapa? Itse joskus ihan huvin vuoksi tavallisessakin keskustelussa saatan sanoa jotain englanniksi ja olen kuitenkin 35v. =)
Paljon olisi ohjelmasta sanottavaa, mutta tiivistettäköön hieman;
Henrietta muistutti myös erästä minun vanhaa ystävääni. Päällepäin hihittelevä positiivari, kaikkien ystävä, mutta kun joku asia menee pieleen, paljastuu aurinkoisen kuoren alta ilkeä rääväsuu, joka ei säästele sanojaan. Ei osaa tulla toimeen ihmisten kanssa, josta ei pidä. Vaikutti myös aika-ajoin jonkin verran feikiltä; itkut eläintarhassa lähinnä naurattivat. Tällä hakee empatiaa juuri Isabellan kaltaisilta ihmisiltä, jotka ovat liian hyväuskoisia tunnistakseen näitä piirteitä. Pönkittää omaa itsetuntoaan ja egoaan pilkkaamalla muita jopa julkisesti; esimerkkinä Scottin asunnolla Susan mustamaalaaminen ''the one who's name we don't say in this house hahahah''
Susa oli aivan liian lapsi lähtemään koko ohjelmaan mukaan. Tunneköyhä, liian ulkonäkökeskeinen ja varmasti elämässään kovia kokenut sen perusteella, millaisen kuoren on rakentanut itselleen.
Isabella oli omalla tavallaan tosi symppis, mutta puhetapa ja juurikin se jatkuva hihitys ottivat välillä liikaa korviin. Hänelle olisi paikallaan, että joku kertoisi, että aina ei tarvitse olla iloinen ja vahva. Joskus voi itkeä tai olla hymyilemättä, jos ei hymyilytä. Piristi kuitenkin sarjaa, kun oli kaikkien ystävä, eikä missään tilanteessa lähtenyt tyttöjen riitoihin mukaan, vaan oli täysin puolueeton osapuoli. Luonteenpiirteenä ihailtavaa.
Vierailija kirjoitti:
Paljon olisi ohjelmasta sanottavaa, mutta tiivistettäköön hieman;
Henrietta muistutti myös erästä minun vanhaa ystävääni. Päällepäin hihittelevä positiivari, kaikkien ystävä, mutta kun joku asia menee pieleen, paljastuu aurinkoisen kuoren alta ilkeä rääväsuu, joka ei säästele sanojaan. Ei osaa tulla toimeen ihmisten kanssa, josta ei pidä. Vaikutti myös aika-ajoin jonkin verran feikiltä; itkut eläintarhassa lähinnä naurattivat. Tällä hakee empatiaa juuri Isabellan kaltaisilta ihmisiltä, jotka ovat liian hyväuskoisia tunnistakseen näitä piirteitä. Pönkittää omaa itsetuntoaan ja egoaan pilkkaamalla muita jopa julkisesti; esimerkkinä Scottin asunnolla Susan mustamaalaaminen ''the one who's name we don't say in this house hahahah''
Vedät nyt ehkä liikaa yhtäläisyysmerkkejä entisen ystäväsi ja Henrietan välille, ja haluat nähdä heitä yhdistäviä piirteitä. Henrietta pyysi myöhemmin anteeksi räjähdystään Susalle ja tajusi toimineensa väärin. Oon itse samanlainen, että tunteet käyvät joskus kuumina ja häpeän käytöstäni heti tilanteen jälkeen. Eihän tuollainen räyhääminen auta ja se saa toisen osapuolen vain puolustuskannalle. Mielestäni Henrietan tunteissa ei ollut mitään feikkiä, vaikka todella helposti innostuvan kuvan hänestä sai.
Myönnän joskus sortuvani itse Henrietan harrastamaan mustamaalaamiseen, mikäli joku on mua verisesti loukannut. Olen yrittänyt vähentää, koska tiedä, että muille se on lähinnä kiusallista. Ehkä se "kuuluu pakettiin" sellaisilla puheliaammilla ihmisillä, joilla tunteet käyvät kuumina suuntaan jos toiseenkin. Sillä on kuitenkin tarkoituksena vain purkaa omaa, sen hetkistä pahaa oloa; en mä ainakaan odota, että muut lähtevät haukkumiseen mukaan.
Henriettahan kertoi, että oli ensin ajatellut puhua Susan kanssa ihan asiallisesti. Tiedän oman luonteeni ja todennäköisesti itselle olisi lopulta käynyt samoin, että olisin hermostunut ja päästänyt suustani asioita, joita sitten kadun myöhemmin.
En muista onko täällä jo sanottu, mutta Isabellakin on näköjään Australiassa myös :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Öö, tämä menee nyt vähän ot:n puolelle MUTTA
mitä iloa on ottaa itsestään sellaisia kuvia, joissa näyttää ihan täysin erilaiselta kuin mitä oikeasti.
Tässä esimerkki:
https://www.instagram.com/p/BCnm36CwPQP/?taken-by=aupairit
Ja pysäytä tämä video kohtaan 22:27:
http://areena.yle.fi/1-3012733
Eihän näissä voi olla sama henkilö? Eihän?
Yleensä en tänne kirjoittele, mutta näyttääpä sulla olevan elämää, kun noin tarkasti katselet kuvia ja stoppailet videoita. Näytät varmaan itse samalta 24/7, kun kuvissasi. Voi luoja mikä idiootti.
Ylipäätäänsä toisten haukkuminen netissä kertoo teistä itsestään aika paljon.
"Voi luoja mikä idiootti." "Ylipäätänsä toisten haukkuminen netissä kertoo teistä itsestään aika paljon." Hmmmmmm ;D
Mä niin tykkäsin Susasta ja Juhosta. Susa on mystinen ja hillitty. Siinä iässä ei vielä kukaan ole aikuinen vaikka 18 v. kortissa lukeekin. Tsemppiä Susalle! Juho oli tosi, tosi ihana! Tosi rento ja asiallinen ja hauska. Kaikinpuolin ihana mies!
Isabella oli ärsyttävin. En kestä sitä jatkuvaa hihitystä ja positiivisuutta. Kuinka pitkälle tuollainen hihitys vie? voiko romahtaa nopeammin, kun on pakko näyttää sitä hymynaamaa? Miksei voi olla surullinen tai vakava, kun on kyse vakavasta tai surullisesti asiasta?
Henrietta oli kieroilija. Oman edun tavoittelija. Sanoihan monta jaksoa aikaisemmin, että tavoittelee Isabellan hostisäntää ja niin siinä sitten kävi. Scott on melkoinen hyväksikäyttäjä itsekin. Otti vain jonkun nurkkiin kokkailemaan ja siivoilemaan ja palkaksi, noh "sitä". Ainakin Henriettan puolelta se onnistui, kun Isabella on uskovainen. Henrietta-tyylisistä tyypeistä en yhtään tykkää muutenkaan.
Isabella on päivänselvää vaimomatskua.
Vierailija kirjoitti:
En muista onko täällä jo sanottu, mutta Isabellakin on näköjään Australiassa myös :)
Öh... niin? Sehän kävi selväksi jo ohjelman aikana; ei Isabella lähtenyt Suomeen kuin joulun takia ja tarkoituksena oli mennä takaisin Australiaan joulun jälkeen.
Henrietta on näköjään alkanut vlogata englanniksi. :)