Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Au pairit Australiassa

Vierailija
08.03.2016 |

Huomenna siis kaikki jaksot nähtävissä Areenassa. Ilta-Sanomien jutun mukaan aika hurja kausi tulossa verrattuna kahteen edelliseen.

http://www.iltasanomat.fi/viihde/art-2000001134082.html

Kommentit (1010)

Vierailija
301/1010 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kauhea toi isabellan "äiti". Räjähtänyt läski av-mamma joka on selvästi kateellinen nuorelle nätille tytölle.

Tämä tuli ihan selväksi jo siitä kun Isabella astui taloon sisälle. Kauhea mulkoilu ja päästä varpaisiin tuijotus sillä äidillä. Varmasti ajattelin että Isabella tulee iskemään perheen iskää.

Vierailija
302/1010 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin koko kauden. Tässä oma mielipide henkilöistä.

Susa - äärimmäisen epävarma ja sulkeutunut. Kovalla kuorellaan suojelee itseään ja epämukavien tunteiden pintaan nousua. Hyvä että lähti Australiaan, ulkomailla joutuu ihan erilaiseen kasvukouluun kuin kotimaassa. Tulee muuttumaan ihmisenä eniten koska on niin lukossa. Narsistisia piirteitä, ei löydä itsestään mitään vikaa. Henrietan pitämä puhuttelu oli todellakin paikallaan vaikkei kaksi aivosolua kohdanneetkaan Susan päässä.

Isabella - miellyttäjäpersoona. Peitti epävarmuuttaan päinvastaisesti kuin Susa, eli hymyilemällä ja hihittelemällä. Tämä on hänen tapansa suojella itseään. Kova hyväksytyksi tulemisen tarve. Hieman naiivi tuossa uskossaan myös ja ihmisten voisi olla ehkä helppo käyttää tyttöä hyväksi jollakin tavalla. Eläväinen ja herttainen muutoin.

Henrietta - Monella tavalla sosiaalisesti älykäs ja fiksu ikäisekseen. Meikin määrä oli kyllä huikea ja jatkuva tälläys teki hänestä persoonattoman ja ruman näköisen. Jatkuva kännäys js juominen latisti vaikutelmaa hänestä. Hänen kannalta hyvä että suhde Scottiin päättyi. Vaikkei varmasti silloin kivalta tuntunut, tulee hän myöhemmin olemaan kiitollinen että niin kävi. Äitipuolen rooli ei ole koskaan helppo.

Juho - tavallinen suomalainen mies. Kyllästyisin nopeasti hänen seurassa. Mielenkiinnot tuntuivat olevan luokkaa autot, viina ja naiset. En ihmetellyt miksi viimeksimainittujen kanssa lykästänyt - aussimiehet on keskimäärin todella komeita ja isoissa kaupungeissa liikkuu myös treenatumpia miehiä kuin maaseuduilla. (Olen asunut australiassa useita vuosia).

Kaikenkaikkiaan selvisivät ihan kivasti australiassa. Au pairin työ on todella vaativaa

. Toisen, tuntemattoman nurkissa asuminen, heidän säännöillään eläminen ja oman elämän "säilyttäminen" on lähes mahdoton yhtälö. Kuluttavaa eikä todellakaan sovi kaikille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/1010 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ois tosi mielenkiintosta tavata Isabella sen Hillsong College:n jälkeen ja muutenkin, kun tulee ikää vähän lisää. Itse oon viitisen vuotta vanhempi uskovainen ja vaikka Isabella vaikutti ihan symppikseltä ja hyvältä ihmiseltä, en kyllä kauaa jaksais kaveeraa. Vaikutti todella lapselliselta ja myös uskonsa kanssa. Hän kuitenkin onkin vielä niin nuori, että kasvun varaa vielä onkin ja uskossaankin kasvaa varmasti Hillsongissa. Ja tietysti voi olla, että ei paljastanut uskonsa syvintä olemusta kameroille. Mutta olisi mielenkiintoista nähdä, mihin suuntaa kehittyy, sillä varmasti hyvään vaan!

Vierailija
304/1010 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis tämä

http://johnmee.com/my-au-pairit-reality

Pitäisikö tolle Johnille ilmoittaa, että Susa pelkäsi sitä? Susahan valitti siitä, että John jäi seisomaan Susan oven eteen keskellä yötä. Se John on ihan tietämätön asiasta ja mietti jatkoiko Susa edes siinä ohjelmassa.

Kappas, joku meni jo kommentoimaan :D http://johnmee.com/my-au-pairit-reality

Vierailija
305/1010 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ois tosi mielenkiintosta tavata Isabella sen Hillsong College:n jälkeen ja muutenkin, kun tulee ikää vähän lisää. Itse oon viitisen vuotta vanhempi uskovainen ja vaikka Isabella vaikutti ihan symppikseltä ja hyvältä ihmiseltä, en kyllä kauaa jaksais kaveeraa. Vaikutti todella lapselliselta ja myös uskonsa kanssa. Hän kuitenkin onkin vielä niin nuori, että kasvun varaa vielä onkin ja uskossaankin kasvaa varmasti Hillsongissa. Ja tietysti voi olla, että ei paljastanut uskonsa syvintä olemusta kameroille. Mutta olisi mielenkiintoista nähdä, mihin suuntaa kehittyy, sillä varmasti hyvään vaan!

Se tuntui myös ihan uskomattomalta, että oikein kannusti Henriettaa Scottin perään. Itse olisin kyllä sanonut suorat sanat, suojellakseni ystävääni pettäjämieheltä. Siis antanut toisen tehdä omat päätöksensä, mutta sanonut rehellisesti, että ehkä kannattaisi vielä etsiä jotain, joka ei vaihtanut sinuun lennossa. Vai eikö muka yhtään ihmetellyt Scottin käytöstä? "Uskon, ettei se nää kun vaan sut!!" Siinä kohtaa ajattelin, että huh huh ei kyllä pidä paikkaansa ja ei pätkääkään...

Vierailija
306/1010 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

klhg kirjoitti:

Tuli vain mieleen, että minusta Susa vaikutti oikein malliesimerkiltä siitä, mitä tämä nykyinen "some"-meininki ja "selfie"-kulttuuri tekee nuorille. Hirveästi poseerataan kuvissa ties missä tällingissä ja minäkuva hyvin ulkonäkökeskeinen ja sillä tavalla arvioidaan myös muita ihmisiä (Esim. rannalla Susa häpeää sitä, että jos joku näkee hänen juttelevan "ei-niin-hyvännäköisten" poikien kanssa.) 

Somessa annetaan itsestään tietynlaista kuvaa, mutta sitten kuitenkin tosielämässä ollaan aivan mielettömän epävarmoja kovan kuoren alla ja ihan pihalla sosiaalisista perustaidoista (tervehtimisestä, kiittämisestä ja anteeksipyytämisestä alkaen). 

Joo, mietin samaa. Ihan perustaidot täysin hukassa. Vahvaa myötähäpeää herätti, kun ei sanaakaan irronnut perheeseen tai heidän ystäviinsä tutustuessa. Vaikutti melkein jälkeenjääneeltä. Ehkä siis suomalaiseen kulttuuriin tottuneelle tuo on vielä ok, mutta ihan oikeasti muunlaiseen tottuneen on vaikea ymmärtää, vaan pitää juuri joko vähän simppelinä tai veemäisenä.

Vierailija
307/1010 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän et tytöt ovat kovin nuoria, mut mietin vaan eikö niitä ollenkaan nolota esittää tv:ssä noit "ja sit täällä on mun ja Scottin makuuhuone"-juttuja. 

Sehän on huumoria.

En mä sitä epäilekään, mutta on se silti vähän noloa. 

Vierailija
308/1010 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin koko eilisen päivän ihan järkyttynyt, kun aamulla katsoin jakson, jossa tytöt kävivät siellä Hillsong seurakunnassa ja sen jälkeen Susa kommentoi, ettei se juttu ole hänelle, koska "Olen kai vinksahtanut tai jotain, mutta musta toiset ihmiset on vaan arvokkaampia kuin toiset ja ei kaikki vaan oo samanarvosia". Aaaaargh, voi ei, ei kukaan saa aatella noin!! Mun naiivi maailmankuvani meni rikki, kun tajusin, että varmasti monet muutkin tässä maailmassa ajattelee noin. Ihan oikeesti, oon ihan kriisissä :(

Vierailija
309/1010 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henriettan toppi jaksossa 8 on varsin epäimarteleva.

Vierailija
310/1010 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhon todellinen luonne paljastui, kun kertoi tulevaisuuden suunnitelmistaan. Kerää fyffee ja sit reppureissaamaan (ryyppäämään ym.) Aasiaan, niin pitkäks aikaa kun vaan fyffet riittää... :D Oikea unelmamies...

Vierailija
311/1010 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se valkoinen, missä tissit vilkkui? 😆

Vierailija
312/1010 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isabellan hiukset :/ Ja meikkikin on melko epäimarteleva noin kaunispiirteiselle tytölle. En ole vielä koko kautta katsonut, mutta jestas miten tyrmäävä Isabella oli Henriettan meikkaamana yhdessä jaksossa.

Vierailija
313/1010 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se valkoinen, missä tissit vilkkui? 😆

Just se. :D

Vierailija
314/1010 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kauhea toi isabellan "äiti". Räjähtänyt läski av-mamma joka on selvästi kateellinen nuorelle nätille tytölle.

Tämä tuli ihan selväksi jo siitä kun Isabella astui taloon sisälle. Kauhea mulkoilu ja päästä varpaisiin tuijotus sillä äidillä. Varmasti ajattelin että Isabella tulee iskemään perheen iskää.

Mulle tuli jo perheen esittelyvideosta semmoset fibat, että voi ei tonne en kyllä haluis mennä. Ja sittenhän ennakko-oletus vahvistui ensitapaamisesta ja lopulta paljastui jopa pahemmaksi kuin luulin. Ei niiden ois todellakaan kannattanut hommata mitään au pairia... Eihän se äiti ees tiennyt mikä au pair on! "Luulin saavani lastenhoitajan, mutta sainkin 18-vuotiaan tytön!" "En yhtään osannut varautua siihen, että joudun kouluttamaan au pairin! Luulin saavani oikean au pairin!" Vai miten ne meni! :D

Vierailija
315/1010 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juhon todellinen luonne paljastui, kun kertoi tulevaisuuden suunnitelmistaan. Kerää fyffee ja sit reppureissaamaan (ryyppäämään ym.) Aasiaan, niin pitkäks aikaa kun vaan fyffet riittää... :D Oikea unelmamies...

Breaking news! Nuori ihminen haluaa reppureissata. Aikamoinen hutilus. Pitaisi pyrkia kohti omaa perhetta ja omakotitaloa.

Vierailija
316/1010 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis tämä

http://johnmee.com/my-au-pairit-reality

Pitäisikö tolle Johnille ilmoittaa, että Susa pelkäsi sitä? Susahan valitti siitä, että John jäi seisomaan Susan oven eteen keskellä yötä. Se John on ihan tietämätön asiasta ja mietti jatkoiko Susa edes siinä ohjelmassa.

Kappas, joku meni jo kommentoimaan :D http://johnmee.com/my-au-pairit-reality

Ehkä ihan hyvä, jos oikeasti ihan vilpittömästi ihmettelee, mitä kummaa oli tapahtunut ja ei mielestään ollut antanut syytä Susan lähtemiselle. Tiedä sitten, oliko stalkannut oven takana vai ei?

Vierailija
317/1010 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla meni kyllä vähän maku Juhoon sen jälkeen, kun oli vieläkin kiinnostunut Susasta, vaikka Susa sanoi itse katsovansa muita nenän vartta pitkin jne. Kertoi vain siitä, että Juhoa ei kiinnostanut, miten kamala luonne toisella on, jos vain on nätin näköinen. Ja se kertoo mielestäni tarpeeksi Juhankin luonteesta.

Vierailija
318/1010 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä oon aina vaan enemmän ja enemmän rakastunut Jeesuksee iihihhiih aa mä rakastan Jumalan tshhihihhi Jumalan voimalla selvisin tästä matkasta huhhuhuhhh

Vierailija
319/1010 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Susa on todella vastenmielinen ja narsistinen.

Henrietan olisi pitänyt lähteä nenä pystyssä Scottin luota eikä itkua tihrustaen

Vierailija
320/1010 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän se tuli taas koko kausi hurautettua yhdessä illassa. Liian lyhyeltä tuntui taas :/

Tyypit olivat taas mielenkiintoisia ja sopivasti erilaisia. Henrietta ja Juho eniten omassa elementissään ja sopeutuvaisimpia erilaisiin olosuhteisiin, Isabella ja Susa taas haavoittuvaisemman oloisia. 

- Isabellan ensimmäisen perheen äiti: kiinnitin huomiota siihen että hän oli heti alusta lähtien tosi epäempaattisen oloinen, ei millään tavalla huomioinut sitä että toinen on matkustanut toiselta puolen maapalloa ja saattaa olla väsynyt, hämmentynyt yms. Onneksi Isabella kuunteli itseään ja lähti pois - vahvuuden osoitus häneltä.

- Isabella. Liikuttava, herttainen ja valovoimainen tyttö, mutta kyllähän sellainen jatkuva kikatus ja pakonomaisen oloinen aurinkoisuus ja jeejee-positiivisuus on aika hermostuttavaa pidemmän päälle. Kauheasti en myöskään jaksa tuollaisia Disney-prinsessoja :) Kuitenkin kaikkineen todella suloinen tyttö jolle toivoo kaikkea hyvää. Toivottavasti rauhoittuu elämänkokemuksen myötä ja oppii, että muitakin tunteita on sallittua olla kuin se jatkuva hangon keksi ja hihitys ja jippii ihanaa, tai sitten itkeminen. Joskus voi olla ihan tavallisestikin vaan :)

- Susa. Kaikkein eniten vielä pieni tyttö. Lopun paljastus perhetaustasta selitti käytöstä paljon. Jotenkin jäi aika surullinen olo kaikkineen. Toivottavasti hänellä menee kaikki hyvin ja oppii hänkin Isabellan tapaan sitä, että saa olla oma itsensä eikä tarvitse esittää mitään. Se ulkonäön ympärillä pyöriminen on todella surullista ja noloa. Coolin ja itsevarman esittämisen koin lähinnä nimenomaan esittämisenä, vaikka saattaa toki olla juurtunut jo aika syvällekin persoonaan, jos on jo lapsena joutunut kokemaan kovia. Voi pientä... Tällä elämänkokemuksella (ikää jo lähemmäs 50) ei tulisi mieleenkään haukkua tuollaista pikkuista teinityttöä, joka on vielä kovinkin hukassa ja vieläpä introverttina vaikeuksissa sosiaalisessa kanssakäymisessä. Ehkä Australia on kuitenkin opettanut sitä kanssakäymistäkin, kun Henrietta kerran ei :)

- Henrietta. Sympaattinen luonnonlapsi, ihastuttava ilopilleri ja harvinaisen aito tyyppi. Rasittavana piirteenä saattaisin livenä pitää liiallista puheliaisuutta. Tämä tyttö kyllä pärjää, ei tarvi olla huolissaan. Kunhan ei niin kovasti ja helposti tyrkyttäisi itseään miehille, vaan panostaisi enemmänkin siihen että itse arvostaa itseään. Suhteessa miehiin Susa ja Henrietta olivat melkeinpä päinvastaiset: Susa etäinen ja tavoittamaton, Henrietta taas innokkaasti hyppivä hauva. Ja senhän tietää kummanlaisista miehet kiinnostuvat... (Naisilla sama juttu suhteessa miehiin, että ei tarvi tehdä tästä mitään taistelun aihetta sitten.) Lisää vaan joogaa ja meditaatiota ja eläinten seuraa Henriettalle, niin hyvin menee :)

- Juho. Vähän suomalaisen jäykkä ja jäyhä perusmies, mutta ihan sympaattinen ja parhaansa varmasti yritti niin työssään kuin suhteessa muihin au paireihin. Hän ainoana tuntui tosiaan ymmärtävän että on tullut nimenomaan töihin. Hänkin tulee kyllä maailmalla ja elämässä pärjäämään. Harmittavan huonoa vaan oli englannin ääntäminen, välillä ihmettelin että miten muut edes ymmärtävät hänen puhettaan. Hänen au pair -äitinsä kanssa tuli mukavan luonnollisen oloinen suhde, ja liikutti kun äitiä itketti viimeisenä iltana. Harmitti myös se että häneltä meni Scott sivu suun, mutta sitten lopussa päinvastoin, taisikin säästyä isommilta suruilta joita olisi epäilemättä ollut tulossa, jos olisi Scottin kanssa pidemmälle jatkanut.

Kaikkineen jäi silti vähän sellainen olo, niin kuin tämä kausi olisi ollut pintapuolisempi kuin ainakin ensimmäinen kausi. Tuntui että silloin pääsi paremmin sisälle au pairien persooniin ja henkilökohtaisiin tuntoihin. Sarjan lisäksi jää kaipaamaan syventävää extramateriaalia, ja onneksi sitä onkin tarjolla. Tai en tiedä onko syventävää, mutta materiaalia kumminkin. Minusta tällainen sarja voisi jatkua vaikka koko kevään/syksyn ja olla tuplasti pidempi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kahdeksan