Au pairit Australiassa
Huomenna siis kaikki jaksot nähtävissä Areenassa. Ilta-Sanomien jutun mukaan aika hurja kausi tulossa verrattuna kahteen edelliseen.
Kommentit (1010)
Olin itseasiassa yllättynyt, miten hyvin Susa hoiti sen tilanteen, kun piti antaa Juholle pakit. Hyvä, että teki tilanteen melko alussa selväksi.
Juho vaikuttaa sellaiselta hyväntahtoiselta hölmöltä, ei mikään älykäs tyyppi.
Naiivisti ihasteli inhottavaa Susaa ja piti tätä jonain "haasteena" jota mielisteli kieli pitkällä eikä tajunnut, että Susa pitää häntä pilkkanaan (kuten kaikkia muitakin).
Myös tollanen "naiset sitä ja miehet tätä siis mä en jaxa mitää tyttöjen draamaa"-lässytys kielii tyhmyydestä.
Vieläpä, kun "draama" oli ihan aiheellista. Hyvä Henrietta, kun tykitit kunnolla Lappeenrannan junttia!
Hienosti myös pyysit anteeksi, vaikka sinulla ei mitään aihetta ollut, mutta kypsästi tajusit, että täynnä reikiä olevaan ämpäriin on turha yrittää vettä laskea.
Isabella oli ihan suloinen, mutta vaikutti mt-ongelmaiselta.
Pakenee jotain eikä uskalla kohdata todellisuutta tai edes itseään.
Tunteeton ihminen, sama levy päällä kokoajan (hymy ja hihittely) eikä MITÄÄN persoonaa. Ei niinku minkäänlaisia vivahteita tai edes eri ilmeitä.
Ja no, Susa muslimiliittoineen (väliaikainen avioliitto) ja koomisine juttuineen oli lähinnä nolo.
Juntti tyyppi, eikä edes mikään erityisen kaunis.
Perusnätti, joka rumensi itseään tylsällä persoonallaan ja hapannaamalla.
Persoonana vaikutti olevan hyvin mitäänsanomaton, kovasti koliseva tyhjä tynnyri.
Ehkä se tolla jonnemaisella, nololla egoilullaan haluaakin peittää oman tylsyytensä ja sieluttomuutensa.
Ihan hirvee matkakuume nousee kattellessa noita jaksoja. Etenkin kun kattoo omasta ikkunasta ulos ja näkee ton harmauden.
Ite en kyllä ikinä suostuis maatilalle au pairiksi.
oioioi kirjoitti:
Hei osaako kukaan kertoa enempää mikä oli tämän Susan tekemä sopimus muslimi poikaystävän kanssa? Se oli jotenkin tosi vaikeena siinä jossain jaksossa kun häneltä kyseltiin suhteen vakavuudesta, eikä halunnut puhua asiasta.
Juuri tuohon yläpuolelle kirjoitin asiasta, eli SUSAN JA POIKAYSTÄVÄN "kosketussopimus" OLI TODELLISUUDESSA ISLAMINUSKOISTEN VÄLIAIKAINEN AVIOLIITTO.
Josko nyt huomaisi ihmiset paremmin. :D
(En tiedä, miten täällä saa tekstin boldattua, siksi capslock)
Hahah,"Lappeenrannan prinsessa Sydneyssä". :D
Uutta kautta odotellessa taas! Voisivat kyllä vähän kiinnittää Ylellä huomiota siihen, että mikä se perimmäinen syy hakijoilla on haluta au pairiksi.
Yhdellä näistä jatkuvasti kaljapullo kourassa, kotona, kokatessa, ulkona, matkoilla.. Ja krapula-aamuna kertoi kameralle juovansa viinipullon jämät aamiaiseksi, että pysyy promillet kohdillaan viikonlopun ajan. En ole tiukkis mutta nyt kyllä järkytti vähän..
Vierailija kirjoitti:
Mulle jäi sellainen kuva, että Henrietta lopetti työskentelyn ensimmäisessä perheessä ihan vain päästäkseen muuttamaan Scottin luo. Eli laskelmoitu siirto häneltä olla lähempänä Scottia. Henriettahan sanoi jo ennen Scottin tapaamista, että aikoo iskeä tämän. Myös yhdessä kohtauksessa, kun hän vielä asui isäntäperheen luona, leijui Scottin kämpässä ja kuvitteli jo itsensä asumaan sinne. Kuinkas ollakaan vähän ajan päästä irtisanoutuu työstään ja harva tuossa tilanteessa olisi kieltäytynyt majoittamasta "poloista ja asunnotonta" pikku-Henriettaa. Aluksihan oli vain kyse muutaman päivän visiitistä, mutta Henrietta venytti kyllä uuden asunnon etsimistä. Juonitteleva neitonen...
Mulle tuli kans mieleen, että se irtisanoutui siitä au pair -työstä ton Scottin takia. Tuntuis jotenkin niin oudolta muuten se yllättävä lähtö sieltä perheestä kun näytti siltä, että Henrietta tuli hyvin toimeen perheen kanssa ja osasi olla lasten kanssa. Mietin kanssa sitä, että Scott on varmaan vaan sillein ystävällisyyttään tarjonnut että joojoo tottakai saa tulla tänne asumaan, mutta ei odottanut, että Henrietta ottaisi sen tarjouksen kirjaimellisesti..
Mä luulen kanssa, että Scott otti Henriettan ystävällistä persoonaansa ja tietysti miehenä vähän taka-ajatuksiakin, kun uskikselta Isabellalta ei lohjennut. Ja jos tyttö kysyi, että "mä hommaan työpaikan, niin voinko jäädä tänne sun luo?", niin mies vaan hymyili "yes, yes", vaikka oikeasti luuli tytön lähtevän. Aikansa kutakin, hauska pieni seikkailu, jolla oli aikakin loppua.
Susasta sen verran, että mä näen teinien kanssa työssäni samanlaisia joka päivä. Yleensä ikää on 14-16. Se on sellaista huonoa itsetuntoa, pelkoa yms. Jotkut jää sellaisiksi, jotkut kasvaa aikuisiksi. Aikuisuutta on myöntää haavoittuvuutensa ja tunteensa. Ja ymmärtää, että on osa isompaa porukkaa. Jokaisella on vastuu siitä, millainen ympäristö meille syntyy. Jokainen vaikuttaa siihen omalta osaltaan.
Kuinkakohan helppo on löytää isäntäperheitä, jotka suostuu siihen, että koko juttu kuvataan telkkariin?
Vierailija kirjoitti:
oioioi kirjoitti:
Hei osaako kukaan kertoa enempää mikä oli tämän Susan tekemä sopimus muslimi poikaystävän kanssa? Se oli jotenkin tosi vaikeena siinä jossain jaksossa kun häneltä kyseltiin suhteen vakavuudesta, eikä halunnut puhua asiasta.
Juuri tuohon yläpuolelle kirjoitin asiasta, eli SUSAN JA POIKAYSTÄVÄN "kosketussopimus" OLI TODELLISUUDESSA ISLAMINUSKOISTEN VÄLIAIKAINEN AVIOLIITTO.
Josko nyt huomaisi ihmiset paremmin. :D
(En tiedä, miten täällä saa tekstin boldattua, siksi capslock)
Olet vastannut sillä välin kun kirjoitin itse kysymystäni, joten vasta kysyttyäni kysymykseni, sivu latautui uudelleen ja näin tuon sinun kirjoituksesi. Ei tarvitse hikeentyä! :D
Vierailija kirjoitti:
Ite en kyllä ikinä suostuis maatilalle au pairiksi.
Mulle taas tuo maatila, mihin Isabella pääsi olisi ollut ihan unelmien täyttymys. :D Tosi upea se pihapiiri ja eläimillä selvästi hyvät oltavat. Se kohta missä Isabella kertoi, että söi aamupalaa yhdessä ponin kanssa keittiössä, oli vaan niin liikkis. :'D Perhekin vaikutti täyspäiseltä verrattuna siihen ekaan isp:n monsteriin...
Saisivat tehdä pidempiä kausia. Kai sitä nyt 3kk ajalta löytyy materiaalia.
Mun mielestä kaikista mahtavin juttu on se, että Lappeenrannasta kotoisin oleva 18-vuotias tyttö ei ylläty mistään :D En oo koskaan käynyt Lappeenrannassa, mutta ilmeisesti se on melkonen paikka kun Susaa ei saa vakuuttumaan upeet rannat eikä käytännössä mikään mitä ohjelman aikana tulee vastaan.
Ehkä hän on vaan nähnyt niin paljon, ehkä meidänkin pitäisi vaan mennä käymään Lappeenrannassa!
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä kaikista mahtavin juttu on se, että Lappeenrannasta kotoisin oleva 18-vuotias tyttö ei ylläty mistään :D En oo koskaan käynyt Lappeenrannassa, mutta ilmeisesti se on melkonen paikka kun Susaa ei saa vakuuttumaan upeet rannat eikä käytännössä mikään mitä ohjelman aikana tulee vastaan.
Ehkä hän on vaan nähnyt niin paljon, ehkä meidänkin pitäisi vaan mennä käymään Lappeenrannassa!
No sä et olekaan nähny Lappeenrannan rantoja niih
Vierailija kirjoitti:
Yhdellä näistä jatkuvasti kaljapullo kourassa, kotona, kokatessa, ulkona, matkoilla.. Ja krapula-aamuna kertoi kameralle juovansa viinipullon jämät aamiaiseksi, että pysyy promillet kohdillaan viikonlopun ajan. En ole tiukkis mutta nyt kyllä järkytti vähän..
Ahh, miten kypsä ja aikuismainen Juho. Siis joidenkin tässä ketjussa kommentoineiden mielestä.
Eikö kukaan muu toivonut, että (aluksi) iiihana Scott ja Isabella ois hooked up ?
Henriettalla kauheesti meikkiä kaikissa kohtauksissa, teki mieli pyyhkiä överit luomiväriviritykset ja huultenrajaukset veks jollakin meikkiliinalla. Tuolla lämpimässä kauheat pakkelikerrokset koko ajan päällä, ajatuskin saa jo liejuuntumaan :P Tosin ite oisin parikymppisenä ollut aika samanlainen, meikkivoidetta+ripsaria ja kulmakynää piti olla aina, vaikken noin paljon meikannutkaan. Isabellalla luonnostaan aika nätit piirteet ja sellainen aika fresh. Susa taas, no joo, aikamoista yritystä tekonahka(?) mekkoineen ja hiuslisäkkeineen. Kasvoiltaan sellainen sievä (siis nimenomaan sievä) ja lyhkänen tyttö, mutta en nyt minään huippumissinä sentään itseäni pitäisi jos olisin hän. Luonne tosi mädätti sievyyden tehokkaasti :O Mulle tuli hänen kasvoistaan muuten mieleen Vivian Valpuri -bloggari.