Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä määrin somestalkkaus on vielä ns normaalia?

Vierailija
08.03.2016 |

Kuinka usein sinä käyt vilkaisemassa veljesi tyttöystävän instagram- ja Twitter-profiilit? Tai kenties serkkusi avovaimon, miehesi sisarusten kumppanien sometilit?

Itselleni on tullut tästä lähes tapa. Aina kun minulla on tylsää, käyn salaa tutkimassa muiden profiileja, ihan tylsyyteen...

Mietin, kuinka paljon muut tekevät tätä samaa?
Käyköhän joku stalkkaamassa minua samalla tavalla enkä saisi siitä ikinä tietää?!

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy säännöllisesti stalkkaamassa ketään. Jos esim. yhtäkkiä muistan menneisyydestäni jonkun henkilön niin saatan käydä katsomassa miltä hän näyttää nykyään. Tai jos ystäväni alkaa seurustella niin saatan käydä uteliaisuuttani katsomassa tämän uuden ihmisen profiilin, vaikka pian luultavasti näkisimme livenäkin. Neljä vuotta taaksepäin olin ehkä vähän pahempi stalkkeri.

Vierailija
2/13 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä määrin somestalkkaus on vielä ns normaalia?

Se on normaalia niin pitkään, kunnes se alkaa häiritsemään muuta elämää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä stalkkaan netissä exääni ja exän uutta tyttöystävää ja avomieheni naispuolisia kavereita. Exän ja tämän uuden profiilit käyn katsomassa pari kertaa vuodessa max, mutta avomiehen kavereiden profiilit aina silloin, kun ne tulevat vastaan jossain, eli kun mieheni on tykännyt jostain näiden jutuista facessa tai instagramissa.

Ei kiinnosta sisarukset, sisarusten seurustelukumppanit, sukulaiset, miehen miespuoleiset kaverit, omat miespuoleiset kaverit, tuttujen tutut, luokkakaverit yms.

N20

Vierailija
4/13 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ne ole siellä katselua varten? Eri asia jos kurkkisit heidän pihalleen monta kertaa illassa.

Vierailija
5/13 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
6/13 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö ne ole siellä katselua varten? Eri asia jos kurkkisit heidän pihalleen monta kertaa illassa.

Samaa mieltä. En oikein ymmärrä AP:n aloituksen pointtia. Minä seuraan tuttujen ja läheisimpien sukulaisten sometilejä. Eikös se ole tosiaan vähän kuin idea noissa hommissa? Seuraan esimerkiksi seurkkuni puolison sometilejä, mutta niistä päivityksistähän tulee tiedot minulle. Ei tarvitse siis erikseen stalkkailla.

Vierailija
7/13 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

-

Vierailija
8/13 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki profiilit mihin on avoin pääsy saa käydä katsomassa, se ei ole stalkkausta. Se että tekee itselleen valeprofiileja kyttäys-tarkoituksiin menee liian pitkälle.

Vierailija
9/13 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan sana stalkkaus on lähtenyt elämään omaa elämäänsä, jolla ei ole mitään tekemistä muiden ihmisten avoimien profiilien katselun kanssa.

'Stalk' on oikeasti vainota, siis VAINOTA, ja kohde tuntee sen. Ärsyttävä tama itseään korostava tapa käyttää sitä suomen puhekielessä.

Vierailija
10/13 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Somestalkkaus on ekshibitionistien palkitsemista. Itsepähän ovat panneet elämänsä nettiin - jos joku sitä jaksaa seurata, so what?

Vierailija
11/13 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää julkisesti netissä tietoja, joita ei halua jonkun näkevän? 

Piha on aivan eri asia, se nyt on pakosti siinä missä on. 

Vierailija
12/13 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään selvää rajaa varmaan olekaan, mutta siinä vaiheessa jos some-stalkkaus alkaa vaikuttaa muuhun elämään tai siitä tulee pakkomielle (eli sitä ei tee vaan kun on esim. tylsää vaan olet somessa esim. kun pitäisi seurustella jonkun ihmisen kanssa joka on juuri silloin läsnä IRL) niin menee yli.

Vierailija
13/13 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut toinen tili, ihan vain siksi, että olen varmistanut sen kautta, ettei maintilistä "vuoda" mitään ulkopuolisille.

Loin sen ennen "tarkastele tiliäsi sinä ja sinä henkilönä" toimintoa.

Mutta tietenkin mä "olen stalkkeri", jos se on asia mikä tuosta ensimmäisenä tulee mieleen.

Miksi vaivata päätään pidemmillä pohdinnoilla, siinähän voisi vaikka tajuta asian todellisen laidan..

Joka asian saa myös demonisoitua ihmisessä, niin halutessaan. Aivan joka asian..

Ja sitten kysymykseen.

Mun tilini on piilotettu yleisestä hausta, eli kyllä se jonkinasteista stalkkausta on, jos mut sieltä kaivamalla kaivaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yhdeksän