Muutan Bulgariaan, koska Suomessa on huono elää
Etsin tällä hetkellä asuntoa ja työpaikkaa Bulgariasta, koska Suomessa on niin huono elää. Bulgariassa voin elää vapaasti ja käyttää paikallista hyvää terveydenhuoltoa. Olen pari kertaa käynyt lomalla Sunny Beachilla ja siellä oli ihanaa. Lämmintä ja ihmiset oli ystävällisiä. Ulkona oli turvallista. Suomessa pelottaa mennä ulos. Hinnatkin on niin paljon halvempia kuin Suomessa. Saan varmaan parin vuoden työllä ostettua oman asunnonkin.
Kommentit (48)
Ymmärrän kyllä monien halujen muuttaa. Minä olen korkeasti koulutettuna miehenä ajatellut muuttavani Saksaan. Hintataso siellä on useissa asioissa paljon Suomea edullisempi ja vaihtoehtoja löytyy paljon ja valikoimat paljon Suomea laajempia. Korkeasti koulutetuille ihmisille sieltä löytyy töitä ja palkat ovat paremmat kuin Suomessa. Lisäksi ilmastokin on siellä leppoisampi kuin Suomessa. Välimeren ilmaston tasolle ei toki siellä ylletä, mutta eipä talvisaikaan pakkanen pure eikä lumi kiusaa kuukausien ajan ollenkaan samalla tavalla kuin Suomessa. Lisäksi onhan siellä kesätkin Suomen näkökulmasta katsottuna aina kuitenkin "kunnon kesät". Plussaa myös siitä, että sieltä on lyhyet etäisyydet muualle Eurooppaan, joten nätisti pääsee muualle Eurooppaankin matkustamaan, jos haluaa.
Haittapuoliakin on toki muutamia, kuten Suomea korkeammat tuloverot, tv-ohjelmien dubbaukset, Youtube rajoitetumpi kuin Suomessa (esim. musiikkivideoiden katselu on estetty, koska paikalliset tekijänoikeudet) ja joissakin paikoissa Saksassa on nykyään kovin levotonta. No, hyödyt kyllä voittavat haitat helposti.
Joo kohta pakko lähtee vuokra 600-700 euroa eläke 1000 euroo
Ei tipu asumistukia
Jos ei oo varaa pitää autoo on pakko asuu lähellä keskustaa.Maalta sais kämpän halvalla jos jaksaa kävellä kauppaan ja muihin palveluihin.Bussit ei kulje siellä
Suomen hintataso on niin hemmetin kallis.Ruoka,sähkö,asuminen lääkkeet yms.maksaa liikaa.Muutan bulkariaan tai albaniaan espanjakin on vielä halvempi
Koronavirus jos ja kun häviää on meinaan vieläkin kalliimpi maa.Työttömyyttä köyhyyttä ruuan kallistumista kaikkee mukavaa on tiedossa kunhan syksyyn eletään.Että on se mukavaa tämäkin
Mitä hyötyy on maksaa veroja.Se kuulemma näkyy sitte lähes ilmaisina terveydenhuoltona koulutuksena.Miten on suomen terveyskeskusten taso entä vanhustenhuolto siellä ne mummot ja paapat makaa sängyssä ulos ei viedä
ruokaa saa jos joku sattuu antamaan.Sen saa kun maksaa veroja verovarat käytetään niin viisaasti.Herrat voi hyvin niille riittää bonuksia.Köyhät saa kelalta jotain työttömyyskorvaus 33.66euroo päivä verot veke jää n.500'euroo kuussa sillähän sitä elääkin ruhtinaallisesti.Kun oikein nuukasti elää voipi saada ostettuu vaatteitakin.Lääkkeistä ei voi edes uneksia meinaan jos on tarvis.Hyvä Suomi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedäthän ettei siellä ole lapsille ilmaista koulujärjestelmää?
Joo, mutta kun ei tarvi maksaa veroja niin paljon niin en usko, että siinä mitään ongelmia ilmenee. Ja laadusta voi vähän maksaakin.
Muista myös myöhemmin olla vinkumatta Suomen sosiaaliturvasta
Trine kirjoitti:
Syyriassakin on lämmintä ja paljon vapaita asuntoja.
Ehdottomasti remontoijan unelmakohde!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin mikä se työ oli ja mikä on miehesi/vaimosi työ?(kysyn jo kolmatta kertaa) en sinun sukupuolestasi sanonut mitään provo lisäilit sen ihan itse. Köyhänhän ei kannata muuttaa halpamaahan huonompiin olosuhteisiin mutta rikkaan saattaa tietyin ehdoin kannattaa. Oliko sinulla kuinka usein varaa matkustaa Suomen ja Bulgaarian välillä?
Kyselit aiemmin vaimosta niin voinen olettaa, että pidit mua miehenä. Oli varaa matkustaa Suomeen ja Suomessa tälläkin hetkellä. Ja väännän rautalangasta nyt sitten: Bulgariaan en ole muuttamassa enkä pidä sitä kovin hyvänä maana. Valtavasti ongelmia, köyhyyttä, korruptiota ja iso osa ihmisistä maksaa vuokrankin pimeästi. Sofiassa kadut ovat aivan järkyttävässä kunnossa.
Eli ei työtä eikä puolisoa tai aietta muuttaa tai hakea töitä vaan aikaa ja varaa viettää hetki halpamaassa? Pappa betalar? No Suomea ei voi verrata Bulgariaan tai moneen muuhunkaan maahan. Mikä on pointti?
Eli pointti valehdella palstalla oli kun joku suomalainen hänen mukaansa väitti, että suomi on kuin itä-euroopan maa!! Kuka sinua enää uskoo mitä luulet? Kuka ja missä väitti tämän sinulle?
Ihan tällä palstallakin näkee näitä missä Suomea pidetään maailman paskinpana maana. Ja ei suoraan sanottuna kiinnosta jos joku ei usko mua tällä palstalla. Miksi kiinnostaisi? Osuko tää keskustelu johonkin arkaan paikkaan?
Suomi on maailman paras maa jollei oteta huomioon ilmastoa ja maantieteellistä sijaintia. Pimeitä talvea, kylmää, suuria lämpötilanvaihteluja ja keskiyön aurinkoa ei tulisi ikävä. Parhain ilmasto on suunnilleen Kanarialla, muutoin siellä on taas ongelmia. Haluaisin pimeät lämpimät yöt.
Vierailija kirjoitti:
Minä muutan turkkiin. Kerran siellä lomalla olin ja oli niin ihanaa! Aion hakea tarjoilian töitä jostain ravintolasta. Miehetkin huomioivat siellä ihan eri lailla naista ja siellä myös rakastetaan lapsia ja osoitetaan tunteet ja ollaan kiinnostuneita ihmisistä. Hyvää ruokaa siellä myöskin on ja ihanan lämmintä. Ja niin paljon edullisempaa merkkivaatteetkin sika halpoja! Että adios vaan suomi en tuu paljo kaipaamaan!
Onkohan sinulla käsitystä paljonko tarjoilija tienaa Alnyassaja kuinka monta kuukautta menee talvella ilman töitä?? Ostovoima? Varmaan tuttu termi sinulle, vaikka ehkä koulutus ei riitä jäsentämään, mitä se tarkoittaa.
Onnea ja menestystä tarjoilian urallesi Alanyassa!
Muuttaisin heti jos voisin, täällä moni asia pielessä: nyt kun on koronakriisi tulee lama ja kaikki suljetaan, jos haluaa jotain pitää metsästää kissojen ja koirien kanssa ja yleensä pitäisi tilata kaikki netistä vaikka kyseessä olisi joku melko tavallinen tavara esim. tietokone maksoi kaupassa 500e kun netistä sen saisi noin 200e. Ruvennut ärsyttämään että kaikki lopetetaan ja kaikki on kallista. Sitten muita syitä kuten terveysvaivat jotka aina pahenee Suomessa: jatkuvat painajaiset joille ei ole mitään syytä en vain näe niitä muualla, vatsaoireet ajoittain pahoja ja nyt jo jalkavaivojakin ihan tuosta noin vaan syystä ei tietoa. En vaan saa näitä oireita muualla ja epäilen auringonvaloa syyksi ettei tule kaikkia vatsavaivoja ja kiputiloja. Ja töistä on kai mahdoton edes haaveilla, korkeintaan osa-aikatöitä voisi ehkä uskaltaa hakea ja pian nekin menee muille koska talous kaatuu tai sitten saa itse tuon pahimman taudin ja kaatuu. Ja terveellisesti pitäisi syödä, mutta kuinka monesta kaupasta saa löydettyä aina ne tuoreet mansikat, mustikat, aprikoosit, nektariinit jne? näitä olen metsästänyt ja tähän mennessä nähnyt noin 3-5e hintaisia mansikkarasioita.. Jotkut tuotteet on harvinaisia täällä paitsi kesällä niitä kyllä myydään.
Ihan tällä palstallakin näkee näitä missä Suomea pidetään maailman paskinpana maana. Ja ei suoraan sanottuna kiinnosta jos joku ei usko mua tällä palstalla. Miksi kiinnostaisi? Osuko tää keskustelu johonkin arkaan paikkaan?