Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muutan Bulgariaan, koska Suomessa on huono elää

Vierailija
08.03.2016 |

Etsin tällä hetkellä asuntoa ja työpaikkaa Bulgariasta, koska Suomessa on niin huono elää. Bulgariassa voin elää vapaasti ja käyttää paikallista hyvää terveydenhuoltoa. Olen pari kertaa käynyt lomalla Sunny Beachilla ja siellä oli ihanaa. Lämmintä ja ihmiset oli ystävällisiä. Ulkona oli turvallista. Suomessa pelottaa mennä ulos. Hinnatkin on niin paljon halvempia kuin Suomessa. Saan varmaan parin vuoden työllä ostettua oman asunnonkin.

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi hitto mä oon niin kateellinen!bulgaria on HOT SE ON KUUMA MESTA, ETENKIN SUNNY BEACH.eikäää!!!!!!oot niin onnekas ;) mä tuun perästä!mihin päin bulgariaa?onkohan siellä komeita miehiä näin sinkkunaisen näkökulmasta?sillä viikon lomalla ei niin hirveesti ehtinyt näkee...Burgas oli kyl vähän epämiellyttävä kaupunki :/ mutta muuten rakastan bulgariaa.

Vierailija
22/48 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin mitä töitä mille alalle ja mitä vaimosi tekee? Ja miksi töihin jos on varaa lennellä edestakas? Ja miksi tällainen provo? Mitä oletat saavuttavasi tällä tarinallasi? Jos on rahaa ja on ahne voi lähteä yrittämään halpamaihin riistoa. Jos on köyhä ei kannata lähteä halpamaahan töihin.

Oletat provoksi ja kuitenkin samaan aikaan kyselet miksi oon menossa? En muuten ole edes mies.

Provoilen, koska oon asunut Bulgarian pääkaupungissa puolisen vuotta samankaltaisissa oloissa kuin paikalliset. Kyllästyttää suomalaiset, jotka kuvittelevat Suomen olevan kehitysmaa, joten turhautuneisuuttani purkaakseni päätin vitsailla. En kuvittele saavuttavani mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin suunnittelen lähteväni kohti Suomea parempaa elintasoa eli Azerbaidžaniin :)

Vierailija
24/48 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnustan harmittaa , pahus kun aina innostun vähän liikaa , no ihan kiva kuitenkin että saisin kaverin sinne matkalle Affenanmaalle

Vierailija
25/48 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mikä se työ oli ja mikä on miehesi/vaimosi työ?(kysyn jo kolmatta kertaa) en sinun sukupuolestasi sanonut mitään provo lisäilit sen ihan itse. Köyhänhän ei kannata muuttaa halpamaahan huonompiin olosuhteisiin mutta rikkaan saattaa tietyin ehdoin kannattaa. Oliko sinulla kuinka usein varaa matkustaa Suomen ja Bulgaarian välillä?

Vierailija
26/48 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

luuletteko oikeesti että on parempi vaihtoehto jäädä suomeen kuin lähteä pois?kyllä kannattaa lähteä jos vaan voi.ei tää suomi mikään paratiisi ole ja onhan toi sääkin ihan järkyttävä :/

Vierailija
27/48 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkailu avartaa. Muuta Afganistaniin, varsinkin naisilla siellä on mielenkiintoiset oltavat. Se ei pelaa, joka pelkää.

Vierailija
28/48 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän ilmoitti jo olevansa provo koska suomalaisten köyhien valitus sitä ärsyttää. Hän eli ilmeisen rikkaana Bulgaarialaisten joukossa ja Suomen tulisi muuttua sellaiseksi ennen kuin saa valittaa. Köyhän ei kannata lähteä halpamaahan suomesta huonontamaa mahdollisuuksia, rikkaan voi kannattaakkin jos on valmis hyväksikäyttämään heikommassa asemassa olevia.

Vierailija
29/48 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin mikä se työ oli ja mikä on miehesi/vaimosi työ?(kysyn jo kolmatta kertaa) en sinun sukupuolestasi sanonut mitään provo lisäilit sen ihan itse. Köyhänhän ei kannata muuttaa halpamaahan huonompiin olosuhteisiin mutta rikkaan saattaa tietyin ehdoin kannattaa. Oliko sinulla kuinka usein varaa matkustaa Suomen ja Bulgaarian välillä?

Kyselit aiemmin vaimosta niin voinen olettaa, että pidit mua miehenä. Oli varaa matkustaa Suomeen ja Suomessa tälläkin hetkellä. Ja väännän rautalangasta nyt sitten: Bulgariaan en ole muuttamassa enkä pidä sitä kovin hyvänä maana. Valtavasti ongelmia, köyhyyttä, korruptiota ja iso osa ihmisistä maksaa vuokrankin pimeästi. Sofiassa kadut ovat aivan järkyttävässä kunnossa.

Vierailija
30/48 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sehän ilmoitti jo olevansa provo koska suomalaisten köyhien valitus sitä ärsyttää. Hän eli ilmeisen rikkaana Bulgaarialaisten joukossa ja Suomen tulisi muuttua sellaiseksi ennen kuin saa valittaa. Köyhän ei kannata lähteä halpamaahan suomesta huonontamaa mahdollisuuksia, rikkaan voi kannattaakkin jos on valmis hyväksikäyttämään heikommassa asemassa olevia.

En ole ainakaan suomalaisittain rikas. Olisin muuten asunut hotellissa. Tottakai Suomen tilanteesta saa valittaa, mutta välillä ihmisten puheet Suomesta Itä-Euroopan tasoisena maana naurattaa. :)

Vierailija
31/48 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin olisi se Affenanmaalle muutto sinne Taffel sipsi tehtaalle tai mihin tahansa varmaan ihan on.

Kielitaitoinen ystävä olisi ihan mukava saada mukaan koska tosiaan se on ruotsinkieli on melko rajottunutta, mutta kyllä jotain osaan.

Nyt rehellisyyteni takia onnistuin kartoittamaan kielitaitoisen matkakumppani ja se viduddaa kyllä myönnetään.

Kai sitä ruotsiakin siellä oppisi kun olisi pakko ja motivaatio 110%

Hmm..Olisikohan se asylum toiminut siellä mietityttää.

Tämä Affenanmaa on kuitenkin lähellä joten olisi hyvä vaihtoehto turvapaikaksi tai pohja paremmalle elämälle.

Aika sitten näyttää mene ja tiedä

Vierailija
32/48 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on totta, että suomalaisella minimipalkalla Bulgariassa olis varmaan kivaa. Bulgarialaisella minimipalkalla ei sit enää niin kivaa. Kun se asumiskulut laittaa kontekstiin, en usko, että Bulgaria on erityinen onnela. Jos saa todella hyvin palkatun työn, niin voi se mukavaa ollakin. Jos taas ei, se on parempi alkaa opetella viljelyä ja katsoa, että asuntoon kuuluu takapiha, johon salaatit, tomaatit, perunat jne. voi laitella. Jokatapauksessa ulkomaankokemus on hyvästä, menitpä minne vain, mutta realistinen on hyvä olla. Luksusta ei tule olemaan missään. Ulkomaille muutto on alkuun kivaa ja hetkenpäästä siitä silkkaa helvettiä ja sitten taas helpottaa. Vilkaise kultturishokin käsitettä. Ulkomailla asuminen on eriasia kuin matkustaminen. Jossain vaiheessa on nimittäin huumori vähissä kun ei ole tukiverkkoja, ei tajua kohdemaan paperihässäköistä riittävästi, aina on joku säätö menossa jonkun luvan kanssa, kieli ei luista, paikallisesta kulttuurista ei tiedä riittävästi, että pystyisi keskustelemaan siitä järkevästi, jatkuvasti mokaa jossain, koska paikallinen kultuuri on erilainen ja tavat toiset jne. Opettele nauramaan itsellesi, opettele myös olemaan erittäin kärsivällinen ja laskemaan sataan. 

Vierailija
33/48 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko vähemmän "ei-kristittyjä" siellä?

Vierailija
34/48 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyselit aiemmin vaimosta niin voinen olettaa, että pidit mua miehenä. Oli varaa matkustaa Suomeen ja Suomessa tälläkin hetkellä. Ja väännän rautalangasta nyt sitten: Bulgariaan en ole muuttamassa enkä pidä sitä kovin hyvänä maana. Valtavasti ongelmia, köyhyyttä, korruptiota ja iso osa ihmisistä maksaa vuokrankin pimeästi. Sofiassa kadut ovat aivan järkyttävässä kunnossa.

Eli ei työtä eikä puolisoa tai aietta muuttaa tai hakea töitä vaan aikaa ja varaa viettää hetki halpamaassa? Pappa betalar? No Suomea ei voi verrata Bulgariaan tai moneen muuhunkaan maahan. Mikä on pointti?

Vierailija
35/48 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä muutan turkkiin. Kerran siellä lomalla olin ja oli niin ihanaa! Aion hakea tarjoilian töitä jostain ravintolasta. Miehetkin huomioivat siellä ihan eri lailla naista ja siellä myös rakastetaan lapsia ja osoitetaan tunteet ja ollaan kiinnostuneita ihmisistä. Hyvää ruokaa siellä myöskin on ja ihanan lämmintä. Ja niin paljon edullisempaa merkkivaatteetkin sika halpoja! Että adios vaan suomi en tuu paljo kaipaamaan!

Vierailija
36/48 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko vähemmän "ei-kristittyjä" siellä?

Enemmän. Merkittävä turkkilaisvähemmistö ja osa bulgarialaisistakin on muslimeita. Myös pakolaisia taitaa olla enempi juuri Turkin läheisyyden vuoksi. Bulgaria ei oikein päästä pakolaisia pois maasta.

Vierailija
37/48 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja, kun kerran pääset bussilla Varnan kaupunkiin poislähteissä bussin ovella romaanit tulevat ja ryöstävät sinut, mutta kukaan ei tule apuun, bussikuskikin katsoo aivan muualle. Tositarina äskeinen.

Vierailija
38/48 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli ei työtä eikä puolisoa tai aietta muuttaa tai hakea töitä vaan aikaa ja varaa viettää hetki halpamaassa? Pappa betalar? No Suomea ei voi verrata Bulgariaan tai moneen muuhunkaan maahan. Mikä on pointti?

Eli pointti valehdella palstalla oli kun joku suomalainen hänen mukaansa väitti, että suomi on kuin itä-euroopan maa!! Kuka sinua enää uskoo mitä luulet? Kuka ja missä väitti tämän sinulle?

Vierailija
39/48 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole ainakaan suomalaisittain rikas. Olisin muuten asunut hotellissa. Tottakai Suomen tilanteesta saa valittaa, mutta välillä ihmisten puheet Suomesta Itä-Euroopan tasoisena maana naurattaa. :)

Keiden ihmisten puheet ja missä en ole törmännyt tällaiseen?

Vierailija
40/48 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitusviesti kuvasi kylla hyvin monien maastamuuttajien eparealistisia kuvitelmia. Nykyajan tyypillisin Suomesta muuttamisella "uhkaileva" on pienituloinen pariskunta, tyylia lahihoitaja ja varastomies. Koetaan, etta yhteiskunta riistaa heita ja heita ei arvosteta. Lisaksi Suomea pidetaan Moldovan kaltaisena kehitysmaana ja oikeasti luullaan, etta ihan missa muualla paitsi Moldovassa heilla menisi nimenomaan taloudellisesti paremmin. Oikeastihan hyvin harvan matalapalkkaisen kannattaa lahtea mihinkaan Pohjoismaita kauemmaksi.