Olen 34-vuotias mummo!
Kommentit (44)
Onnea paljon mummolle!
Mä olen tullut mummoksi 36-vuotiaana. Aluksi oli tietysti järkytys. En olisi halunnut oman lapen saavan lasta ihan niin nuorena kun itse sain. Alun jälkeen suuri onni, ja kaikki isovanhemmat ollaan oltu ihan myytyjä. Annetaan kaikki tuki minkä pystymmä näille nuorille vanhemmille, mutta samalla ollaan muistutettu että, he ovat lapsen vanhempia ja suurin vastuu heillä. Onneksi ei ole tämän asian kanssa tullut ongelmia ja nuoret on mitä parhaimpia kasvattajajia.
Ensi viikonloppuna saan pikkuisen, nyt jo reilu vuodenvanhan yökyläilemään. Mukavaa taas työnnellä rattaita ja laskea pulkkamäkeä sunmuuta.
T: Ylpeä mummeli.
Oma äitini tuli mummoksi 35-vuotiaana.
Ja mummiksi kutsutaan. Joskus ihmiset, esim. metrossa ei meinaa ottaa todesta ollenkaan, että äitini on todellakin lapseni mummi, ei äiti.
Jotenkin kauhistuttaa nuo alle 18 vuotiaina lapsensa saaneet kakarat.
onnea kuitenkin kaikille mummoille (ja papoille) iästä riippumatta!:) onnea myös kaikenikäisille äideille ja isille!:)
Vierailija:
Vierailija:
Vierailija:
Miksi vieraat lapset on automaattisesti kakaroita? Jos joku haluaa ja kokee olevansa valmis äidiksi tai isäksi nuorena, se ei ole kauhistuttava juttu, vaan iloinen asia, jos niin tuntee. Toiselle sopii äidiksi tulo nuorena ja toiselle vanhempana. Yksinkertaista.
Onnea nuorelle mummolle!
Ja pyryharakat kannattaa jättää ihan omaan arvoonsa.
Minäkin olen 34v, mutta esikoiseni on vasta 3,5v...
Tänään juuri ajattelin että on varmasti huikea tunne kun/jos tyttäreni joskus saa lapsen!
Olin silloin 23v. Jos asia olisi ollut vain minusta kiinni niin olisi mummoutunut jo aiemmin mutta piti odotella että mieskin on valmis lapseen.
Mä kanssa ajattelin yks päivä, että ihanaa, seuraavaksi musta tulee mummo (toivottavasti). Ikää on vasta 33-vuotta, mutta esikoinen on 14-vuotias ja kuopus 4-vuotias, enempää en aio itse synnyttää.
Odottelen tässä sitten niitä lapsenlapsia, ja toivottavasti saan niitä paljon!
Onnea vielä kerran.
Minusta olisi kiva olla nuorena mummo. Ja olisi mukava saada lapsikin samaan aikaan oma tyttären kanssa. Se on mahdollistakin... Saapa nähdä. Kaverini " pääsi" mummoksi 34-vuotiaana ja oli ylpeä siitä.
Itse olen 36 v ja vanhin tyttäreni täyttää 16v. Nuorimmaisemme on vielä muutaman viikon maha-asukki...
synnyttäneet samanaikaisesti. Äiti oli ollut 42 ja tytär 21 eli molemmat saivat nyt lapset, ja tytär muutamia tunteja aikaisemmin.
varmaan harvinaisempaa. Toisekseen usein kulkee suvussa tuollainen elämisen malli. Ei se nyt oikein tavoiteltavaa ole, että lapset tekee lapsia.
Ainakin kun miettii että teini-äiti on mieleltään väkisinkin lapsi ja ainakin lapsellisempi kuin äitinsä (toivottavasti) niin lapsi voi kokea enemmän turvaa olemalla mummon hoivissa, koska luottaa että jämptiin ja osaavaan tyyliin..mut kukin tyylillään.
Olen mieluummin hehkeä ja seksikäs pienen esikoiseni äiti kun 34v. mummo yök!
täällä puhutaan teini äideistä,minun pojasta tulee teini isi ja hienosti homma hanskassa...tosi hienoa tulla mummiksi nuorena...joskus on niin että nuori on vastuullisempi vanhempi kun aikuinen,huomattu tässä elämän varrella.Eipä ole vielä uraputkessa,on sitä laatu aikaa lapselle josta lehdissä kovasti peräänkuulutetaan.
T.Kohta nuori mummi:)
poikani lapsi on harkitusti tehty..puolustan heitä paljon tässä asiassa,kumma kun ihmiset ei osaa myötäelää toisten onessa.
T:57
Nyt eikun sossun luukulle ruikuttamaan..
Olet sit ainakin pirteä mummo:)