Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Saako taloyhtiössänne laittaa verhot kiinni klo 22 jälkeen?

Vierailija
07.03.2016 |

-

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut monta vuotta kerrostalossa ja ei ole tullut mieleenkään, että tuosta voisi joku vetää herneen nenään. Olen kyllä usein kuullut verhojen vetoa mutta sehän on vain mukavaa, että kuuluu edes jotain....

Vierailija
22/40 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän että lunta kolataan, mutta mitä on laatikkojen kolaaminen?

Tuon linkin kuvassa on muuten myös toinen heippalappu, joka on näyttää olevan saman tekijän käsialaa.

Joo! Katoin ihan samaa :D Lemmikin omistajia oli muistettu omalla lapulla ;-)

Varmaan ilo asua tuolla...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain ihan oikeasti kerran naapurilta valituslapun postiluukustani, koska minulla oli yöllä valot päällä. En käsitä, mitä se naapurille kuuluu, itsepähän sähkölaskuni maksan. (Ja minkä ihmeen takia naapuri kulkee yöaikaan pihalla tarkkailemassa, keillä on valot päällä?)

Vierailija
24/40 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyllä kuulen joka ilta, kun naapurit vetävät verhot. Se tapahtuu aina silloin, kun olen juuri päässyt sänkyyn. Välillä ihmettelen, miten naapurilla onkin niin sama rytmi, kuin minulla.

Vierailija
25/40 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain ihan oikeasti kerran naapurilta valituslapun postiluukustani, koska minulla oli yöllä valot päällä. En käsitä, mitä se naapurille kuuluu, itsepähän sähkölaskuni maksan. (Ja minkä ihmeen takia naapuri kulkee yöaikaan pihalla tarkkailemassa, keillä on valot päällä?)

Asuessani luhtitalossa vuokralla seinänaapuri jätti välillä ulkovalon päälle ja se oikeasti häiritsi, koska häikäisi. Ulko-ovessa oli vielä lasi-ikkuna. Heippalapun sijaan liimasin lasin päälle maalarinteipillä folion, reikiä kun ei ollut lupa verhoja varten tehdä. Mulla oli siis yksiö, ja lasi sekä tuulikaapin ovessa että ulko-ovessa, eikä sänkyä pystynyt sijoittamaan niin, ettei valo olisi tullut sisään asti. 

Vierailija
26/40 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ärsyttää nuo talossa asuvat vuokralaiset, jotka heikentävät talon asuntojen arvoa. Heillä on pelkästään ikkunan eteen vedettävät sivuverhot, eikä ollenkaan sälekaihtimia. Talon julkisivu kärsii kun jokaisessa asunnossa on erilaiset verhot, eikä fasaadi ole yhtenäinen.

Vierailija
27/40 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asuessani luhtitalossa vuokralla seinänaapuri jätti välillä ulkovalon päälle ja se oikeasti häiritsi, koska häikäisi. Ulko-ovessa oli vielä lasi-ikkuna. Heippalapun sijaan liimasin lasin päälle maalarinteipillä folion, reikiä kun ei ollut lupa verhoja varten tehdä. Mulla oli siis yksiö, ja lasi sekä tuulikaapin ovessa että ulko-ovessa, eikä sänkyä pystynyt sijoittamaan niin, ettei valo olisi tullut sisään asti. 

Minä käytän nukkuessa myös foliohattua. Se on tähän asti auttanut.

Vierailija
28/40 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai se oi tää juttu. Meillä pitää katsoa ilmatieteen laitoksen sivuilta tai vastaavasta kohteesta, koska on auringon laskun ja nousun aika. Verhot tulee olla suljettuina laskun ja nousun välinen aika ja päinvastoin avattuna nousun ja laskun välinen aika. Tänään verhojen avaamisaika oli  7.18 ja sulkemisaika 18.13. Hiukan on järjestelmistä näin yksinasuvana talvella, kun sallittu avoinna pito aika sattuu työajan kanssa päällekkäin. 

Me ollaan otettu au pair, niin tämä sujuu näppärästi.

Vierailija
29/40 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako teidän taloyhtiössä muuten käyttää marimekkoa vai onko siitä tullut sanomista?

Vierailija
30/40 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tuttava, joka ennen heräsi pikkutunneilla uuden naapurinsa rivakkaan verhojen kiskomiseen - vähän aikaa meni naapurilta tajuta, että se ääni tosiaan voi herättää jonkun seinän takana, vaikka muut äänet eivät kuulukaan. Tämäkin ensin väitti, ettei se voi häiritä, ennen kuin järki ja normaali ihmisystävällisyys voitti ja alkoi sulkea verhonsa rauhallisemmin ja jo illalla, ei yöllä. Loppu hyvin, kaikki hyvin.

Vierailija
31/40 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuon linkin kuvassa on muuten myös toinen heippalappu, joka on näyttää olevan saman tekijän käsialaa.

Käsialasta päätellen nuorehko naisihminen. Toi ei oo mitään ns. käppänän (=perinteinen kerrostalokyylä) kirjoitusta. On toki mahdollista, että käppänä on pistänyt esim. tyttärensä kirjuriksi...

Vierailija
32/40 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai se oi tää juttu. Meillä pitää katsoa ilmatieteen laitoksen sivuilta tai vastaavasta kohteesta, koska on auringon laskun ja nousun aika. Verhot tulee olla suljettuina laskun ja nousun välinen aika ja päinvastoin avattuna nousun ja laskun välinen aika. Tänään verhojen avaamisaika oli  7.18 ja sulkemisaika 18.13. Hiukan on järjestelmistä näin yksinasuvana talvella, kun sallittu avoinna pito aika sattuu työajan kanssa päällekkäin. 

Mä asuin jokusen vuoden taloyhtiössä, jossa tuuletusparveketta sai käyttää vuodevaatteiden tuuletukseen tiistaisin ja torstaisin klo 12-14. Mummoilla meni palkokasvi nenään, kun tuuletin pari kertaa vuodessa vuodevaatteeni lauantaisin, hiukan hankala yksinasuvana työssäkäyvänä oli arkisin päivällä tuuletella.

Vierailija
33/40 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään saa. Mitä ihmettä mahdat oikein kuvitella!?

Vierailija
34/40 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä asuin jokusen vuoden taloyhtiössä, jossa tuuletusparveketta sai käyttää vuodevaatteiden tuuletukseen tiistaisin ja torstaisin klo 12-14. Mummoilla meni palkokasvi nenään, kun tuuletin pari kertaa vuodessa vuodevaatteeni lauantaisin, hiukan hankala yksinasuvana työssäkäyvänä oli arkisin päivällä tuuletella.

Miten ihmeessä jotakuta VOI kiinnostaa toisten petivaatteiden, mattojen tms. tuuletus??!? :D  Itelle on ainakin aivan sama vaikka liputtaisivat 24/7 ympäri vuoden. #whothef*ckcares

Vierailija
35/40 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyypä käydä sulkemassa nuo verhot nyt, jos vielä ehtisi ennen kuin tulee sakkoja.

Vierailija
36/40 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää nyt ihmišet ruokkinu näitä provoja???!!!

Vierailija
37/40 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää nyt ihmišet ruokkinu näitä provoja???!!!

Tosikko olet. Meh.

Vierailija
38/40 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ikkunoita saa peittää ollenkaan. Oltava avoin näyttämö yötä päivää.

Vierailija
39/40 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei ikkunoita saa peittää ollenkaan. Oltava avoin näyttämö yötä päivää.

Tämä on kyllä ihan viisas sääntö, se helpottaa kovasti sen tarkkailemista, noudatetaanko kodeissa muita sääntöjä.

Vierailija
40/40 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käsialasta päätellen nuorehko naisihminen. Toi ei oo mitään ns. käppänän (=perinteinen kerrostalokyylä) kirjoitusta. On toki mahdollista, että käppänä on pistänyt esim. tyttärensä kirjuriksi...

Voi olla kyllä yli 40-50 -vuotiaskin. 70-luvun lapsilla oli tuonnäköistä käsialaa ainakin 80-luvulla... ellei sitten jo vanhemmiten ole alkanut käsi vapista ;)