Saako taloyhtiössänne laittaa verhot kiinni klo 22 jälkeen?
Kommentit (40)
Meidän taloyhtiössä on sovittu, että verhojen on oltava suljettuina jo ennen pimeän tuloa.
Täh? Miten sellaisen voisi kieltää? Onpa kivaa jos kaikki näkevät sisälle.
Meillä niitä ei saa avata lainkaan.
Yleensä itse soitan isännöitsijälle ja varmistan. Sitten saa laittaa.
Ei tietenkään, voi sitä hirvittävää melskettä jos asukkaat nyt ihan mihin aikaan tahansa verhoja riuhtoisivat! Ja jos löydän kadulta kymmensenttisen, ilmoitan viivana verottajalle. Näin toimii kunnon kansalaiset!
kyllä ne verhot pitää aina kello 20 sulkea ja pyhinä kello 18, muuten napsahtaa rikesakko ja varotus kaupan päälle. kolmesta varotuksesta lentää pihalle. kyllähän se vähän stressaa, kun lomille lähdettäessä täytyy muistaa jättää verhot kiinni, ettei tartte soittaa ketään niitä sulkemaan.
Meillä on sellainen automaatiomekanismi. Verhot avautuu kaikilla klo 7 aamulla ja menee kaikilla kiinni klo 21. Niitä ei siis voi itse mitenkään säätää... Tosi hyvä ratkaisu niin ei tule kinaa! :)
Soita varmuuden vuoksi isännöitsijälle joka ilta ja kysy, niin et ainakaan tule menetelleeksi virheellisesti.
viitataan ilmeisesti iltasanomien juttuun:
En tiedä, koska asun nykyään sillan alla, sillä olen saanut häädön kaikista asunnoista koska kävelen unissani.
Meillä on älyverhot, jotka tunnistavat ihmiskehon ns. intiimit alueet. Heti kun vilahtaa, verhot pelmahtavat pois ikkunoiden edestä, että naapureillakin riittää lystiä.
Naapurin kanssa tuli kinaa siitä kun aukaisen verhot vasta puoliltapäivin. Kuulemma pitäisi avata heti aamusta.
Vierailija kirjoitti:
Soita varmuuden vuoksi isännöitsijälle joka ilta ja kysy, niin et ainakaan tule menetelleeksi virheellisesti.
Tai päivystävälle huoltomiehelle jos isännöitsijä ei vastaa :)
Ärsyttää kun tuo yksi naapuri ei tajua että verhot laitetaan yöksi kiinni, vaikka olen monesti sanonut. Lapun olen myös ilmoitustaululle ja postiluukustakin laittanut, mutta ei näköjään osaa lukea. Ei avaa kun soitan ovikelloa. Ei se muuten haittaa, mutta onhan se hullun näköistä ja mihin se nukkuessa valoja ja avonaisia verhoja tarvitsee.
Tiedän että lunta kolataan, mutta mitä on laatikkojen kolaaminen?
Tuon linkin kuvassa on muuten myös toinen heippalappu, joka on näyttää olevan saman tekijän käsialaa.
Ai se oi tää juttu. Meillä pitää katsoa ilmatieteen laitoksen sivuilta tai vastaavasta kohteesta, koska on auringon laskun ja nousun aika. Verhot tulee olla suljettuina laskun ja nousun välinen aika ja päinvastoin avattuna nousun ja laskun välinen aika. Tänään verhojen avaamisaika oli 7.18 ja sulkemisaika 18.13. Hiukan on järjestelmistä näin yksinasuvana talvella, kun sallittu avoinna pito aika sattuu työajan kanssa päällekkäin.
Vierailija kirjoitti:
Meillä niitä ei saa avata lainkaan.
Sama, verhot pidetään koko ajan kiinni meillä. Ei niitä turhaan vähän väliä auota ja suljeta!
Minä laitan paljon aikaisemmin, kun tulee pimeää. Usein jo klo. 18. Kyllä siitä välillä on naapurien kanssa kinasteltu, mutta minähän laitan ne verhot kiinni jos niin tahdon!