Eikö ärsytä tehdä kokopäivätyötä ja elää kädestä suuhun?
Eikö kannattaisi pyytää edes lisää palkkaa? Ai niin mutta sitähän ollaan vaan vähentämässä. Itsekin kyllä teen töitä mutta kuntouttavan työtoiminnan nimikkeellä n 20 tuntia/viikko. Mutta mikä hauskinta työkavereille jää käteen 1700e täysillä tunneilla ja sehän on sattumalta ihan sama summa jonka minä saan kuukaudessa myös.
Kommentit (13)
Ärsyttäähän se mut minkäs teet. Eläkettä odotellessa...
Ei vaan karsia menoja. Oma vika jos ei tuollasilla palkoilla saa rahaa säästöön
Osa-aikatyö on onneksi keksitty, palkkaahan saa tietysti suhteessa vähemmän mutta en käy töissä rahan takia vaan siksi olisi jotain järkevää tekemistä. Mielestäni kuntoutustukea saisi pienentää reilusti koska se passivoi ihmisen...
Eläke on paras lahja minkä hyvää työpaikkaa saamaton ihminen voi saada. Tienaa saman kuin matalapalkka-alan ihminen tekemättä mitään. Toki rääkkiduunista saa enemmän rahaa mutta samalla menee asumistuet sun muut ja ollaan plus-miinus nolla tilanteessa.
-Mies 29v + 1v-
Minäkin teen 20h/vko osa-aikatyötä ja palkkaani kun lisää sovitellun päivärahan + asumistuen niin tulot ovat samat kuin kokopäivätyössä ollessani.
Lisäksi pidän työstäni ja työaikakin alkaa vasta 11.00 (saa nukkua!) joten hiihtoloman jälkeen menin tänään ihan iloisella mielellä taas töihin :)
Vierailija kirjoitti:
Osa-aikatyö on onneksi keksitty, palkkaahan saa tietysti suhteessa vähemmän mutta en käy töissä rahan takia vaan siksi olisi jotain järkevää tekemistä. Mielestäni kuntoutustukea saisi pienentää reilusti koska se passivoi ihmisen...
Taas tuo pienentää virsi alkoi. Kateelliset suomalaiset haluavat pienentää muiden rahoja mieluummin kuin nostaa omiaan. Idiootit saatte mitä tilaatte ja Sipilä kumppaneineen hekottelee teidän tyhmyydellenne, kun on teitä niin helppo kusettaa, kuin pikku lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Eikö kannattaisi pyytää edes lisää palkkaa? Ai niin mutta sitähän ollaan vaan vähentämässä. Itsekin kyllä teen töitä mutta kuntouttavan työtoiminnan nimikkeellä n 20 tuntia/viikko. Mutta mikä hauskinta työkavereille jää käteen 1700e täysillä tunneilla ja sehän on sattumalta ihan sama summa jonka minä saan kuukaudessa myös.
Älä puhu soopaa. Kuntouttavassa työtoiminnassa saat työmarkkinatuen ja 9 euroa työpäivältä. Lisäksi matkakorvaus ja lounas.
Ei mitään matalapalkkapaskaduunia kannata täysipäiväisenä tehdä. Mieluiten osa-aikatyönä ja hakee siihen lisäksi soviteltua päivärahaa Kelasta/työttömyyskassasta. Käteen jäävä summa on aikalailla sama, mutta jää enemmän vapaa-aikaa ja terveys säilyy.
Ihan vajaata esim. siivota 40 tuntia viikossa, kun palkka on niin paska ja tahti sen verran kova, että työkyvyttömyyseläkkeelle joutuu enemmin tai myöhemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä puhu soopaa. Kuntouttavassa työtoiminnassa saat työmarkkinatuen ja 9 euroa työpäivältä. Lisäksi matkakorvaus ja lounas.
Sossusta sen mitä jää miinukselle ja minulle kuuluu se 1700e kaikkineen tuloja kuukaudessa.
Ei ärsytä. Jos eläisin edes osittain tuilla, vuodessa jäisi saamatta 14 000 euroa käteen. Se on kuitenkin ihan kelpo summa kolmelle.
Vierailija kirjoitti:
Ei ärsytä. Jos eläisin edes osittain tuilla, vuodessa jäisi saamatta 14 000 euroa käteen. Se on kuitenkin ihan kelpo summa kolmelle.
Ei paljon paskaakaan.
Ärsytti todellakin tehdä kokopäivätyötä huonolla palkalla joten nyt teen 25 tuntia viikossa ja saan palkan lisäksi täyden asumistuen, tulot on nyt ihan samat kuin kokopäivätyötä tehdessä.
Mulla jää käteen täysillä tunneilla (ja runsailla ylityötunneilla, joita ei rahana makseta) 1500 euroa. Mutta ei kyllä silti olisi mitenkään mieluisempi vaihtoehto olla toimettomana. SIlloinkin, kun hetken olin työttömänä, tein vapaaehtoistyötä (nykyäänhän siitäkin meinaa joutua pulaan työkkärin kanssa)