Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jatkuvasti saan kuulla arvotelua ammatistani, eihän ÄITI voi sellaista työtä tehdä!

Vierailija
07.03.2016 |

Ihan aluksi, ANTEEKS tää avautuminen! Mut nyt on pakko vähän päästellä ärräpäitä!

Olen siis ammatiltani lentoemäntä, ja minulla on pieni lapsi.

Ja tämä ammatinvalintani on hyvin hyvin vaikea monella ymmärtää ja hyväksyä. Jatkuvasti ja koko ajan saan kuulla arvostelua, ja äitiyteni kyseenalaistetaan, koska minulla sattuu olemaan reissutyö. (edestakaisia lentoja ja välillä parin päivän yöpyviä, mutta myös hyvin sitä vapaa-aikaa). Ennen lasta sain kuulla kyllä positiivisia että negatiivisia kommetteja ja kyselyjä työstäni. Yleensä kysymykset ovat kymppikerhoon kuulumisesta, kuinka paljon emännät nussivat lentäjiä ja kolleegoiden seksuaalisesta suuntautumisesta... oliskin kiva joskus vastata asiallisiin kysymyksiin.. Tai jos joku nyt onnistuukin joskus kysymään jotain asiallista, niin vastauksen jälkeen aletaan valittaa lentoyhtiöistä ja kertomaan kuinka tyhmiä emännät on, ja mitään ei ilmailualalla kukaan mitään tajua..

Nyt sitten kun on lapsi, niin ihan jatkuvasti saan kuulla täysin paskapuheita ja arvostelua niin sukulaisilta että muilta hiekkalaatikolta tutuksi tulleilta mammoilta. Asiat paukautetaan suoraan, milloin olen itsekäs ja milloin mitäkin. Ei mene mikään puhe tietyille ihmisille läpi. Olen jumankauta kotona suunnilleen 14 päivää kuukaudesta, eli normaalia työssäkäyvää ihmistä enemmän (teen tarkoituksella kevyempää listaa, eli se näkyy kyllä palkassakin). Mut mikä hitto siinä on, että ihmiset eivät voi ensinäkin kuunnella ja toisekseen hyväksyä toisen ammatinvalintaa, ja miksi toisen ihmisen uravalinnasta pitää tehdä henkilökohtainen ongelma? Ja kyllä, olen nuorempana ollut parissa muussakin ammatissa, mutta aiemmat ammatit eivät ole ihmisissä herättäneet minkään sortin mielipidettä, vaan on ollut sarjassamme "aijaa".
Ei myöskään mene perille ihmisille, että arkemme toimii kyllä ja lapsella ON myös isä, joka pyörittää samalla tavalla arkea. Varaa olis valittaa siinä vaiheessa jos kännissä pyörisin ympäri kyliä tai laiminlöisin tavalla tai toisella lastamme.

Enää en edes kerro uusille tapaamilleni ihmisille ammattiani, vaan kiertelen ja kaartelen vastauksessa, kun melkein aina kysyjän naama vääntyy alaspäin.
Olen kyllä jo oppinut hyväksymään että suurin osa ihmisistä pitää meitä emäntiä tyhminä tärkeilijöinä, mutta että se miten olen elämäni järkännyt tai mitä työtä teen, ei kuulu siihen arvostelun piiriin. Teen työni ja maksan veroni, niin ongelma se ei muille pitäisi olla.

Tää avautuminen tuli nyt taas siitä, kun taas puolituttu tuolla kauppareissulla törmätessä laukaisi suoraan että hän ei ymmärrä miksi teen "tommosta" työtä, hän ei pystyisi tekemään ikinä lentoemännän työtä ja olemaan öitä pois muilla mailla... ja oleko ajatellut lopettaa työni, ja alkaa tekemään jotain muuta normaalia. Ja kun kerroin että en aio työstäni lähiaikoina luopua, niin taas se naama venähti, ja touhuni on kuulema itsekästä. Jännä juttu sinänsä.. että kyseinen ihminen on sairaanhoitaja, jolla on epäsäännöllinen työ, johon kuuluu myös yövuoroja =D =D et silleen.. PERKELE!!! Enemmänhän se meidän lapsi sitä normaalia elämää elää, kun saa olla normaalissa päiväkodissa, kun taas tämän sairaanhoitajan lapsi itse on ympärivuorokautisessa päiväkodissa.. että ennekun aletaan laukomaan typeryyksiä, niin kanttattas täkin mamman vähän miettiä miten ne omat asiat on, ennen kun käydään vertailemaan. Perkele!

Kiitos ja anteeks

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuossa ole mitään vikaa. Onhan paljon ammetteja joissa työajat ei vain ole ne päivällä 7,5-8h

Ei niin isä kuin äitikään ole sen huonompi. Se yhteinen aika kuitenkin on se joka ratkaisee.

Vierailija
2/50 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostelijoita löytyy. Anna heidän ihmetellä.

Itse olen vuorotyötä tekevä hoitsu ja vielä yh. Jumankeikka kun se ihmisiä ottaa aivoon. Kuinka saatan tehdä kahtavuoroa?! Kun olin työtön , vinguttiin että olen vaan laiska kun työt ei kelpaa.

Eli lopputilanne, niin tai näin..aina väärinpäin. Joten koirat haukkukoon ja karavaani kulkekoon 😊

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuossa ole mitään vikaa. Onhan paljon ammetteja joissa työajat ei vain ole ne päivällä 7,5-8h

Ei niin isä kuin äitikään ole sen huonompi. Se yhteinen aika kuitenkin on se joka ratkaisee.

Kiitos! Olen aivan samaa mieltä!

Vierailija
4/50 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä toinen paska-mutsi. Laivalla töissä 8 päivää putkeen. Ymmärrän täysin aapeen närkästymisen. ☺

Vierailija
5/50 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että mä tykkään noista ihmisistä jotka sanovat "en minä ainakaan pystyisi tekemään tuota-ja-tuota työtä" koska haluavat arvostella toisen ammatinvalintaa. 

- niin, kaikilla ei vaan rahkeet riitä.  Siinä olis ehkä käytettävin vastaus noihin. 

Tiedän naisen joka on laivaemäntänä ja sitä myöden viikon kerrallaan poissa kotoa ja oi elämä sitä arvosteluryöppyä jonka hän sai erityisesti silloin kun lapset olivat pieniä. Se on ihan saatanan rasittavaa enkä mä ymmärrä miksi pitää närppiä tuollaisesta asiasta kuin työ.

Vierailija
6/50 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos... Se on niiden toisten oma valinta, jos haluavat uhrata kaiken, vaikka sille ei edes ole oikeaa syytä. Joissain länsimaissa yksinhuoltajaäiditkin tekevät kolmea työtä kellon ympäri.

Vierailija
7/50 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt minulla on mielikuva tyylikkäästä jakkupukuisesta lentoemännästä, jonka huolellisesti rajatuista huulista purkautuu perkeleitä.

Vierailija
8/50 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen roudari. Eli ääniteknikko. Ei ole äitien hommaa tämäkään kuulemma, syitä löytyy useita riippuen kuka niitä on kertomassa.

Vierailija
9/50 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on joillai pokkaa. Melkein suututtaa sun puolesta. Sitäpaitsi, lentoemännän työ on todella tärkeää ja sitä tulisi arvostaa ja kunnioittaa enemmän. Minä ainakin olen tosi kiitollinen että löytyy ihmisiä jotka sitä työtä tekee. Lentoemäntien ansiosta myös tämmönen lentopelosta kärsivä on saanut miellyttävän lentokokemuksen.

He tuovat turvaa meille muille ja muutenkin ovat aivan ihania! Eihän ihmiset vois ees matkustaa jos teitä vei olis! Eli nyt asennemuutosta ihmisille, sinua pitäisi kunnioittaa arvostaa ja kiittää! Ei arvostella. Ihme porukkaa. Perheitä on erilaisia ja se on vaan hienoa. Ei kannata puuttua toisten asioihin ellei oikeasti ole joku hätä tai aito huoli lapsesta. Tässä tapauksessa ei ole! Tsemppiä sinulle ja kiitos avautumisesta. Voi ku pääsis sanomaan suorat sanat ihmettelijöille/arvostelijoille!

Vierailija
10/50 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt minulla on mielikuva tyylikkäästä jakkupukuisesta lentoemännästä, jonka huolellisesti rajatuista huulista purkautuu perkeleitä.

Hän käyttää myös karskisti sanaa kolleega. Sana sai minut järkyttymään - lähes pyörtymään useammasta syystä.

Vierailija
11/50 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen roudari. Eli ääniteknikko. Ei ole äitien hommaa tämäkään kuulemma, syitä löytyy useita riippuen kuka niitä on kertomassa.

Makaat muusikoiden kanssa huumepäissäsi ja lapset ovat heitteillä? Iiik!

Vierailija
12/50 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tämä kohdistuu vain äiteihin. Mieheni on lentäjänä laajarunkoliikenteessä, eikä kukaan ole koskaan kyseenalaistanut hänen isyyttään tämän takia.

Vierailija
13/50 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

=D =D

No, voit unohtaa ainakin huolellisesti rajatut huulet, enkä kynsiäkään laittele. Eikä minulla on tekoräpsyttimiä. Ruumiinrakennekkin vähän tanakka. Meitä on moneen lähtöön =) Korkkareissa kuljen koneelle ja balleriinoissa teen työn koneessa.

Mut onko kellään mitään veikkausta, mikä ihme ihmisiä vois närästää tässä minun ammatissani? En selkeästi ole niin terävä, kun en ole vaan hokannut. Mikä saa ihmiset niin herkästi arvostelmaan ja laukomaan loukkauksia? Musta tää työ ei ole sen kummempaa kun mikään muukaan työ.

Vierailija
14/50 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Makaat muusikoiden kanssa huumepäissäsi ja lapset ovat heitteillä? Iiik!

Esimerkiksi! Keikkamatkoilla myös ryypätään, käytetään huumeita ja paneskellaan ympäriinsä! Koko ajan! Elämä on yhtä päihteistä orgasmia, kukaanhan ei huomaa jos (kun) aineissa teen työni!

Vierailija
15/50 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateellisia kun eivät itse pysty, mistä tahansa ammatista saadaan että.minä en ainakaan pystyisi, no et varmaan sitten tee töitä.tällä alalla kun et kerran pysty, turhaa sitä muille toitotat, itse saan kuulla että joku ei pystyis tekemään minun hommiani, olen lakimies, no juu et varmaa pysty, ku et käynyt oikista.

Vierailija
16/50 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sairaanhoitajan työ (epäsäännölliset työajat) tai edustajan työ (matkustaminen) ei aiheuta vastaavanlaisia kommentteja, niin olisiko kuitenkin lentoemännän työhön historian perintönä liittyvä kepeys ja jonkunlainen glamour? Kun työssä kuitenkin lennellään ulkomaille ja lentäminen on vielä kuitenkin vähän juhlaa normi lähiössä elävälle keskiluokkaiselle kansanosalle? Että sä vaan hummaat, vikittelet komeita lentäjiä ja jätät lapsesi heitteille?

Vierailija
17/50 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mietitään lapsen kannalta, niin haluaisitko itse lapsena nähdä äidin joka päivä tai joka toinen päivä vai 10 päivän päästä?

Ei tätäkään faktaa voi vähätellä ja kieltää.

Vierailija
18/50 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyö niille arvostelijoille luu kurkkuun ja kerro olevas strippari:)

Vierailija
19/50 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mietitään lapsen kannalta, niin haluaisitko itse lapsena nähdä äidin joka päivä tai joka toinen päivä vai 10 päivän päästä?

Ei tätäkään faktaa voi vähätellä ja kieltää.

Mistä puhut? Ei lentävien työ ainakaan tuollaista ole.

T: se lentäjän vaimo.

Vierailija
20/50 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota noin, no kuulutkos kymppikerhoon? Ja kuinkas paljon lentoemännät paneskelevat matkustajia ja lentäjien kanssa?