Kysy HIV-positiiviselta
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Miten sait tartunnan? Itse pelkään saaneeni tartunnan, kun sain piston verisestä huumeruiskusta jokin aikaa sitten. Nolottaako sinua olla HIV-positiviinen?
Jollei ole syytä olettaa, että toinen oli positiivinen, niin olet ihan kunnossa.
Kuinka vanha olet? Millainen virustaso sinulla on? Oletko aloittanut lääkityksen vai pärjäätkö ilman lääkitystä?
Vierailija kirjoitti:
Miten sait tartunnan? Itse pelkään saaneeni tartunnan, kun sain piston verisestä huumeruiskusta jokin aikaa sitten. Nolottaako sinua olla HIV-positiviinen?
Suojaamattomassa seksissä. Alkuaikoina nolotti, mutta ei enää, kun olen hyväksynyt asian. Eihän sitä mitenkään ulkopuoleltakaan huomaa. Ap
Vierailija kirjoitti:
Homo vai nisti?
En ole kumpikaan. Ap
Miten hiv-positiivisuus vaikuttaa sun elämään? Onko ollut uusia seksikumppaneita tartunnan jälkeen ja jos on, miten olet kertonut asiasta, millainen reaktio on ollut ja miten etenitte?
Vierailija kirjoitti:
Kuinka vanha olet? Millainen virustaso sinulla on? Oletko aloittanut lääkityksen vai pärjäätkö ilman lääkitystä?
Hieman alle 40v. Virustasot tällä hetkellä sellaiset, että ei pitäisi tarttua vaikka seksiä harrastaisinkin. En kuitenkaan ilman ehkäisyä sitä harrasta. Olen syönyt lääkkeitä kolmisen vuotta. Ap
Vaikuttaako HIV-positiivisuutesi elämääsi? Jos niin miten?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Homo vai nisti?
En ole kumpikaan. Ap
Siis bi-mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jollei ole syytä olettaa, että toinen oli positiivinen, niin olet ihan kunnossa.
Siitä ei ole mulla mitään tietoa, oliko vai ei. Odotan, että pääsen verikokeisiin.
Miten seksikumppanisi ovat reagoineet tietoon/ oletko ollut sukupuoliyhteydessä tartunnan jälkeen?
Missä vaiheessa kerrot uudelle ihastukselle tai mahdollisille kumppanille että sinulla on HIV?
Millaista on elää HIVin kanssa?
Oletko koskaan jättänyt kertomatta seksikumppanillesi, että sinulla on HIV?
Vierailija kirjoitti:
Miten hiv-positiivisuus vaikuttaa sun elämään? Onko ollut uusia seksikumppaneita tartunnan jälkeen ja jos on, miten olet kertonut asiasta, millainen reaktio on ollut ja miten etenitte?
Olen (tai olin) varovaisempi uuden kumppanin hankinnassa ja muutenkin koko parisuhteen hankinnassa. Enää ei vaikuta muuten kuin, että lääkkeet pitää syödä. Olen harrastanut seksiä kahden ihmisen kanssa tartunnan jälkeen, joista toisella oli myös hiv. Nykyinen kumppani on terve ja otti asian hyvin vastaan. Oli epäileväinen alussa, mutta kun asiaan paneutui ja selitti niin epäilyt kaikkoivat. Yhdyntää ei harrastettu ennen kuin kumppani oli valmis. Ap
Vierailija kirjoitti:
Oletko koskaan jättänyt kertomatta seksikumppanillesi, että sinulla on HIV?
En ole. Ap
Onko sinulla lapsia? Jos on niin ovatko ennen hiv-tartunnan toteamista saatuja vai vasta sen jälkeen? Haluaisitko vielä lapsia?
Ketkä kaikki tietävät tartunnastasi (perhe, työkaverit jne.)? Miten ihmiset ovat suhtautuneet kun/jos ovat asiasta kuulleet?
Vierailija kirjoitti:
Miten seksikumppanisi ovat reagoineet tietoon/ oletko ollut sukupuoliyhteydessä tartunnan jälkeen?
Missä vaiheessa kerrot uudelle ihastukselle tai mahdollisille kumppanille että sinulla on HIV?
Millaista on elää HIVin kanssa?
Nykyiselle kumppanille kerroin jo aika alussa, oltiin tapailtu muutamia viikkoja. En halunnut pitkittää, jos asia ei olisi okei hänelle. Ap
Kuinka kauan tartunnasta oli kulunut, kun sait tietää siitä? Tuliko oireita?
Vierailija kirjoitti:
Onko sinulla lapsia? Jos on niin ovatko ennen hiv-tartunnan toteamista saatuja vai vasta sen jälkeen? Haluaisitko vielä lapsia?
Ketkä kaikki tietävät tartunnastasi (perhe, työkaverit jne.)? Miten ihmiset ovat suhtautuneet kun/jos ovat asiasta kuulleet?
Ei ole omia lapsia, mutta haluaisin kyllä. Kuitenkin pelottaa, että virus tarttuisi mahdolliseen biologiseen lapseen. Kumppanilla on kaksi lasta, mutta olemme miettineet myös adoption mahdollisuutta.