Kauanko tapailua ennen seurustelua?
Kuinka kauan nykyään tapaillaan ennen seurustelua ja sovitaanko seurustelusta aina erikseen?
Olen tapaillut nyt n. kuukauden ajan erästä miestä. Näemme lähes päivittäin ja viihdymme hyvin yhdessä. Onko liian aikaista kysyä missä mennään? Käyttäydymme kuin seurustelevat, mutta mitään puhetta asiasta ei ole ollut.
Kommentit (11)
yl. "Tapailukin" on jo seurustelua :)
Tapauksesta riippuu. Nykyisessä suhteessa ei varsinaisesti tapailtu edes, tavattiin muutaman kerran ihan kaveripohjalta ja sitten päätettiin seurustella kun selkeitä tunteita kehittyi niin nopeasti. Edellisessä suhteessa tunnettiin kuukausia ja oltiin samassa porukassa kunnes sitten muutettiin suhteen statusta sen kuukausien harkinnan jälkeen.
Mitä teet sillä tiedolla, missä mennään? Olette tapailleet vasta kuukauden, joten lienee aika selvää, että ette ole vielä vähään aikaan menossa kihloihin, naimisiin tai pankkiin hakemaan yhteistä asuntolainaa.
Mielestäni tapailulla ja seurustelulla on kyllä vissi ero. Tapaillessa ei ole vielä lupautunut kellekään vaan voi tapailla muitakin. Kun sovitaan seurustelusta, sitten ollaan "exclusive" (anteeksi englannin lainaus, mutta en keksi kuvaavaa suomenkielistä nimitystä asialle). Seurustelun syvetessä voidaan sopia naimisiinmenosta, jonka jälkeen ollaan kihloissa (näitä ei siis mielestäni tehdä erikseen ;)).
Itse tapailin tyypistä ja fiiliksestä riippuen parikin kuukautta. Olen kuitenkin huomannut, että mitä pitemmälle seurustelun aloittamisen vie, sitä enemmän se kertoo tunteiden epävarmuudesta ja siitä, että haluaa katsoa jos jossain olisi vielä parempi kumppaniehdokas. Sellaiselle pohjalle ei oikein hyvää seurustelusuhdetta varmaankaan saa, kyllä yleensä oman oikeansa tunnistaa aika nopeasti ja haluaa sen suhteen myös vakavaksi viedä.
Ja siis tarkoitin tietysti, että naimisiinmenosta SOPIMISEN jälkeen ollaan kihloissa, ei itse seremonian jälkeen. Ilmaisin itseni kerrassaan hassusti.
T: 6
Syyttäjän mukaan on seurustelua heti ensimmäisestä netin kautta sovitusta tapaamisesta lähtien.
Ainakin 2vuotta. Pitää selvittää onko ki nnostusta vaikko ei.
Sanoisin että tapailu muuttuu seurusteluksi siinä vaiheessa, kun päätetään ettei ole ok tapailla muitakin. Tässä vaiheessa on omissa suhteissani kumpikin käynyt sukupuolitautitesteissä ja tulosten saavuttua jätetty kumit pois (itselläni on kierukka).
Joo myönnän ettei oo kaikista romanttisin määritelmä kyllä 😃
Vierailija kirjoitti:
Sanoisin että tapailu muuttuu seurusteluksi siinä vaiheessa, kun päätetään ettei ole ok tapailla muitakin. Tässä vaiheessa on omissa suhteissani kumpikin käynyt sukupuolitautitesteissä ja tulosten saavuttua jätetty kumit pois (itselläni on kierukka).
Joo myönnän ettei oo kaikista romanttisin määritelmä kyllä 😃
Näin. Tai oikeammin niin, ettei enää haluta tapailla muitakin.
Sopia seurustelusta? Miten tapailu ja seurustelu eroavat toisistaan? En ole koskaan ollut suhteessa jossa olisi pitänyt sopia seurustelusta ja kuitenkin olen ehtinyt elämässäni olla naimisissakin.