Haluaisin synnyttää salaa kaikilta läheisiltä
Paitsi tietenkin mies olisi läsnä, jonku täytyy todistaa minun kärsimys.
Nyt on meneillään rv 38 ja joka päivä tulee viestejä sukulaisilta ja ystäviltä että joko tuntuu jossakin, onko supistellut, onko tullut limaa (?!?), missä asennossa vauva on, eihän vauva ole kääntynyt taas, onhan kassi pakattuna.
Rakastan heitä kaikkia ihan hurjan paljon, mutta HELVETTI SOIKOON KUN MENEE HERMOT. Voin vaan kuvitella sen draaman määrän sitten jos/kun heille oikeasti ilmoitan että olen synnyttämässä. Tekisi vain mieli ilmoittaa heille asiasta vasta synnytyksen jälkeen, laittaa vaikka mies whatsappia päivystämään puolestani niin ala kukaan epäilemään mitään.
Kukaan tehnyt noin? Toimiko?
Kommentit (12)
Minä laitoin viestin vasta kun vauva oli melkein päivän vanha. Synnytys oli hurjan raskas ja halusin olla hetken ihan vain kolmestaan miehen ja vauvan kanssa ilman puhelimia.
Ja jos olisin asiasta aiemmin kertonut, äitini olisi rynniny paikalle vaikka väkisellä.
Itse tekisin varmaan niin että utelijoille ilmoittaisin lääkärin sanoneen että menee reilusti yliajalle.
Asun kaukana lapsuuden perheestäni ja heille kerroin raskaudesta kun olin jo viimeisellä kolmanneksella. Lapsen syntymästä taisin ilmoittaa viikko synnytyksen jälkeen. Mutta meillä onkin oudot välit.
Kolme lasta ja jokaisen kohdalla olen ilmoittanut sitten joskus jälkikäteen että vauva on syntynyt. Vain mieheni ja siskoni (joka on siis ollut vanhempien lasten kanssa) on tiennyt että olen synnyttämässä.
Pidin kännyn poissa ja ilmoitin jälkikäteeen. Saat itse hei päättää miten toimit <3 Tuo kysely on hirveetä, varsinkin jos jännittää muutenkin.
Meillä esikoinen syntyi samana päivänä kun sairaalaan mentiin, joten jos sullakaan ei monen päivän synnytys ole niin ei kai tossa pitäisi ongelmia olla? :D me laitettiin puolessa välissä hommaa viestit molempien äideille, että täällä ollaan. Lähinnä koiran hoidon takia piti omalle äidille laittaa ja tuntui reilulta kertoa sitten miehenkin äidille. Muuten olisimme ihan hyvin voineet infota vasta syntymän jälkeen. Ei kai siellä whatsappissa tartte koko ajan olla tavoitettavissa muutenkaan.
Tsemppiä synnytykseen! :)
Noin kannattaa tehdä. Nyt jo kannattaa muuten olla vastaamatta noihin viesteihin, jotta eivät arvaa sitten siitä, että olet synnyttämässä.
ja sitten: ovat kuitenkin sinusta huolissaan ja välittävät sinusta, siksi tuota tekevät :)
Niin ärsyttävää kuin se onkin, niin pahempaa olisi se, että kukaan ei välittäisi...
Oletko muuten kertonut lasketun ajan? Jos et ole, niin lisää siihen viikko tai pari tai muista ainakin mahdollisella ensi kerralla.
Meidän esikoinen syntyi reilusti etuajassa, kukaan ei ollut ehtinyt kyselyitä vielä edes kunnolla aloittaa. Vauvan ekat päivät oli hieman vaikeita ja silloin ei vielä viestejä minnekään laitettu, taisi olla kolmas päivä kun asiat alkoi näyttämään sen verran hyvältä että pistettiin perheille viestit.
Mäkin ilmoitin vasta muutama tunti syntymän jälkeen. En kaivannut soittoja tai uteluita. Tulevat isoäidit halusivat molemmat heti tiedon kun ollaan synnärillä, mutta mä ja mies tehtiin kuten itse haluttiin eli oltiin kahdestaan siinä jännittämässä.
No ei mulle kyllä tullut mieleenkään ilmoittaa, että hei, nyt lähden synnyttämään, oli ihan muut asiat silloin mielessä.
En mä ilmotellu kenellekään synnyttämään lähtiessä. Turhaan olisivat vaan huolestuneet, varsinkin anoppi joka on melkoinen hösääjä. Vasta lapsen synnyttyä soittelin isovanhemmille ja laitoin kavereille viestiä.
Onneksi multa ei kauheesti kyselty ja tingattu vointia ym. Sain rauhassa odotella vauvan syntymää.
Pelle.