Mikä tuoksu tuo teille äidin mieleen
...lapsuudestanne?
Itselläni tuo tuoksu on (olisi) 80-luvulla myyty Lumenen kukkaishajuvesi, jota olen yrittänyt metsästää kirpputoreilta. Toinen tuoksu, josta tulee äiti ja lapsuus mieleen on Cacharelin Anais Anais.
Entäs teillä?
Kommentit (54)
ruskistuvat vehnäjauho,t eli ruskeakastike ja Sisu-pastillit, joita söi aina lomareissussa
Kanelikorvapuusti. Lumenen sininen kasvovoide ja käsivoide. Puhdas pyykki.
Luin että "miksi tuksu tuo teille äidin mieleen". Ajattelin ettei kyllä onneksi tuo...
Pulla, klassikko. Jo edesmennyt Mummo on taas oil of ulay-rasva.
Meikkien tuoksu. Äidillä oli mun lapsuudessa joku tosi voimakkaasti hajustettu puuteri/poskipuna. En osaa kuvailla, mutta sina välillä sen haistaa jossain ja hetkessä oon taas pieni lapsi...
Dolce&Gabbana Light Blue -hajuvesi
Pakkasilman ja punkun sekoitus äidin hengityksessä on mun ensimmäisiä lapsuusmuistoja.
Mun äidillä oli myös tuo anais anais tuoksu ja sitten miss Dior. Äiti leipoi ja leipoo vieläkin ihanaa pullaa ja muita herkkuja, mutta ei ne leipomistuoksut yhdisty mun mielessä niinkään äitiin, vaan enemmänkin lapsuuden kotiin. Nuo hajuvedet taas yhdistyy juuri äitiin henkilönä.
Pullan ja ihon tuoksut. Ei käyttänyt voimakkaita hajuvesiä.
Insuliinin tuoksu. Mulla oli lapsena tapana mennä seuraamaan vierestä kun äiti pisti insuliinia. Se tuoksu tuo mulle semmoisen selittämättömän turvallisuuden tunteen <3
Pulla. Lancomen kasvovoiteet ja Trésor -tuoksu.
Kahvi, pulla ja piirakat, papiljoottien lämmin tuoksu. Tuovat ihania ja rakkaudellisia muistoja mieleen!
kanelipulla?