Mikä tuoksu tuo teille äidin mieleen
...lapsuudestanne?
Itselläni tuo tuoksu on (olisi) 80-luvulla myyty Lumenen kukkaishajuvesi, jota olen yrittänyt metsästää kirpputoreilta. Toinen tuoksu, josta tulee äiti ja lapsuus mieleen on Cacharelin Anais Anais.
Entäs teillä?
Kommentit (54)
Muuten samat muistot, mutta tupakin hajun äiti korvas anisliköörin ja lehmänpaskan hajulla. Inhoon vieläkin Sisujen katkua.
Vierailija kirjoitti:
Sisu-pastilli, jonka äiti otti aina tupakalla käynnin jälkeen.
Oluen makea haju hänen hengityksessä.
(Tässä ne ainoat muistot, terveisin alkoholistiäidin tytär)
Omppojytä. Ainoa ihminen, joka tuoksui hyvälle, että jäi mieleen oli isän äiti. Mutta kun en muista mitä käsirasvaa hän käytti.
Sulatettu margariini pullanteossa
Vierailija kirjoitti:
Lemon juice and glycerine-käsivoide :).
Oi ihanaa, munkin äiti (nyt jo edesmennyt ja kovasti kaivattu) käytti tätä, pitääkin hankkia! Iso kiitos vinkistä
Ap
Vierailija kirjoitti:
juuri meinasin tulla kirjoittamaan tämän...
Se kalman ja karanneiden uloisteiden löyhkä, kun löysin hänet roikkumasta katosta.
eltaantuneen hajuveden tuoksu. Äidin meikkilaatikossa oli kauniita vanhoja hajuvesipulloja, joita hän säilytti varmaankin siksi kun pullot olivat kauniita. Hajuvesia hän ei tosin käyttänyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oi ihanaa, munkin äiti (nyt jo edesmennyt ja kovasti kaivattu) käytti tätä, pitääkin hankkia! Iso kiitos vinkistä <3
Ap
Täähän se munkin isoäidin tuoksu oli. T:23
Ihan perinteisesti tuoreen pullan tuoksu. Äiti oli kova leipomaan, koko talo tuoksui aina viikonloppuisin erilaisille leivonnaisille.
Pistävä virtsan tuoksu sekoitettuna halpaan parfyymiin.
Silityksen tuoksu . Vanhan kansan ihmisenä hän silitti kaiken mitä ei mankeloinut.
Vierailija kirjoitti:
Ite tehty pulla ☺
Sama :) Mun äiti kuoli, kun olin viisi.
Nyt haisee virtsa täälläkin, kun luin nämä vastaukset XD
Vierailija kirjoitti:
Nivean voiteiden tuoksu, se tyypillinen Nivea-tuoksu, mikä on kaikissa niiden tuotteissa :)
Ihan sama mulla. Käytän itsekin sitä sinisessä peltipurkissa olevaa Niveaa ja ihan joka ikinen kerta, kun avaan purkin, tulee sellainen hassu parin sekunnin pikapyrähdys omaan lapsuuteen. Ja omakin tyttäreni tunnistaa tuoksun jo "äidin tuoksuksi".
Toinen tuoksu, josta äiti tulee mieleen, voisi olla se posliininmaalauksessa käytettävien aineiden terävä tuoksu. Sitä tosin pääsen enää hyvin harjoin haistelemaan, kun ei äiti enää maalaa, mutta edelleen pystyn kyllä palauttamaan sen hajumuiston pistävän kirkkaasti mieleeni.
Vihreä chanel. Kahvi.