Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

argh! pyysin äitiäni auttamaan, lapsen vaatteiden ostolla

Vierailija
06.03.2016 |

On ostanut lapselle merkkivaatteita, mutta liian niukkaa. Siis kyllä noi just ja just mahtuu, mutta on ihan just jäämässä pieneksi. Osti 130-senttistä, lapsi ON ainakin 130 senttiä pitkä ja roteva/harteikas! Kävisin vaihtaan noi, mutta ei ole lappuja kiinni enää. Eihän se muuten haittaa kuin äidin rahanmeno, paitsi sitten lapsi haluaa pitää noita liian pieniä vaatteitaan ja mua hävettää.
Ärsyttää, kun äiti aina sanoo että haluaisi auttaa ja sitten kun kerrankin kysyn jotakin, niin tulos on tällainen. Äiti ei ole mikään vanhuudenhöperö, siis luulin, että osaa koot valita... Tiedän tiedän, olen kiittämätön ja first world problem. Harmittaa vaan oikeesti kun on uutena ostettua lapsen maun mukaista ja ei voi enää mitään!

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroitko, mitä kokoa vaatteiden pitää olla vai kerroitko lapsen pituuden?

Vierailija
2/13 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä anoppi teki tuota samaa. Hyvää tarkoitti mutta liian pienistä vaatteista ei meille ollut mitään iloa. Osti vielä monesti ulkomaan matkoiltaan paikallisia niukkaa mitoitusta olevia vaatteita, joiden koko- ja ikämerkinnät eivät mene ihan yksi yhteen suomalaisen mitoituksen kanssa. Ollaan siis saatu kasa ranskalaisia, espanjalaisia ja italialaisia meille käyttökelvottomia vaatteita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merkkivaatteista varmaan saa esim tori.fissä ihan hyvät rahat, myy ja osta oikean kokoisia.

Vierailija
4/13 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä vaatteissa on kokona 130 cm? Itse olen nähnyt 128 cm kokoa, mutta en 130 cm.

Vierailija
5/13 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerroitko, mitä kokoa vaatteiden pitää olla vai kerroitko lapsen pituuden?

Juuri näin...

Vierailija
6/13 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen vaatteiden osto on tosi vaikeeta, minulla ei ole aavistustakaan minkä ikäiselle sopii mikäkin koko tai onko jonkun lapsi pieni tai iso ikäisekseen.

Olisit sanonut minkä kokoisia vaatteita pitää ostaa.

Vierailija
7/13 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myy käyttämättöminä ja osta oikean kokoisia halvempia tilalle.

Vierailija
8/13 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Merkkivaatteista varmaan saa esim tori.fissä ihan hyvät rahat, myy ja osta oikean kokoisia.

No niinpä, mutta kun perimmäinen ajatus oli se, että se kun äiti ostaa vaatetta lapselle, se helpottaisi eikä lisäisi mulle vaivaa... No, pitää ohjeistaa tarkemmin ensi kerralla tai lähteä sit mukaan tai ostaa vaan itse. Äiti ei tainnut osata ottaa huomioon sitä reiluutta siinäkään, että nuohan kutistuu vielä 5-10%  pesusta. Ei kai sitä sit muista enää tuollaisia, kun ei lapsenvaateostot ole mitään rutiinia enää. ap

Vierailija
9/13 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se 130 cm lapsi ei voinut olla mukana kaupassa? Pituus kun ei kerro kaikkea, paino on aika olennainen ja koko ruumiinrakenne.

Vierailija
10/13 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai kerroit, mitä kokoa pitäisi ostaa? Jos et kertonut, niin voit syyttää ihan itseäsi.

Miten ihmeessä voit olettaa, että joku muu kuin lapsen huoltaja (päivittäin lapsen ja hänen vaatteiden kanssa tekemisissä) tietää sen oikean koon? Ja usein kannattaa ostaa ehkä kokoa suurempi, jos lapsen koko on siinä rajoilla.

Ei kai kukaan ole niin hölmö, että pyytää toista ostamaan vaatteita, mutta ei kerro, mitä kokoa kannataa ostaa?

Ja ettekö te puhu keskenään? Omat vanhempani ovat ulkomailta käsin kyselleet, että mitä kokoa kannattaa tuoda ja tästä syytä tuliaisvaatteet ovat olleet aina loistavia.

Itselläni on 2 lasta, enkä siltikään osta kummilapsille vaatteita kokoa kysymättä - lasten vanhemmilla kun on se paras tieto.

Vierailija
11/13 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myy käyttämättöminä ja osta oikean kokoisia halvempia tilalle.

Ja tästähän lapsi tykkää hyvää.

Vierailija
12/13 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään osaisi ostaa kenenkään muun lapselle vaatetta ilman, että koko sanotaan minulle tasan sellaisena kuin sen pitää olla tai sitten lapsi mukana.

Oma tyttöni on 2-vuotias, varmaan vähän alle 90 cm pitkä mutta käyttää joitakin paitoja vielä koossa 74-80, pääasiallisena kokona kuitenkin 86. Housut taas koossa 86 ovat yleensä aivan liian isoja, koska tyttö on niin solakka.

Ja ps. Itsekin olen 25-vuotias, 167-senttinen aikuinen ja minulla on parit housut H&M lasten puolelta kokoa 158, pelkän kokomerkinnän katsominen ei aina kerro kantajastaan mitään :D

Vierailija
13/13 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli lapsi mukana kaupassa sovittamassa ja valitsemassa, luulin että  osaa kyllä aikuinen nähdä minkä kokoiset on sopivan näköiset! Ja näkeehän sen vaikka niistä päällä olevista vaatteista kokolaput. Kai tää sit oli mun syytä, että en ohjannut tarkkaan, mutta luulin että se on itsestäänselvää että kasvavalle lapselle ja kahen koon välillä otetaan se reilumpi.

Tietty jotkut kummitädit kyselee kokonumeroja, kun eivät tapaa lasta usein. ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme neljä