Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko laihtunut ns. perinteisesti?

Vierailija
06.03.2016 |

Eli ihan perinteisesti kaloreita laskemalla/lautasmallin mukaan syömällä (ja mahdollisesti myös liikuntaa lisäämällä)

Kerro kokemuksestasi!

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painonvartijoiden pisteet on laskettu juuri puolen kilon viikkovauhdilla. Kaikkea saa syödä, mutta herkuista tulee nopsasti päivän pisteet täyteen.

Vierailija
22/41 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, jos tarkoitetaan noin 1500 - 1700 cal /pvä. 

Mun oli pakko ottaa tiukka linja, koska en jaksanut odottaa tuloksia hitaalla tahdilla.

Joten, itse laihdutin nälkäkuurilla 20 kg 10 vuotta sitten. Ja vaikka kaikki tälläkin palstalla huutavat yhteen ääneen, että tqakaisinhan ne tulevat kuitenkin! Niin eipä ole mulle tullut. Minä olen sellainen, että tarvitsen kunnon muutoksen, nopeaan tahtiin jotta motivoituisin. Ja sitten kun se oli niin hampaat irvessä olemista niin enpä ole halunut itseäni samaan kuntoon päästää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En laskenut kaloreita. Monipuolinen ruokavalio, oikea annoskoko ja liikunta. Kerran viikossa herkuttelua.

Vierailija
24/41 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon suurin piirtein laskenut painonvartijoiden pisteitä, paitsi sellaisina päivinä, kun on jotkut juhlat. Päätin tiputtaa 10 kg, 5 kg mennyt nyt ja toiset 5 kg lähtee kesään menessä! Herkut olen vaihtanut "korvikkeisiin". Esimerkiksi rakastan juustoja, mutta useimmiten täytyy tyytyä paahtamaan ruisleipää ja teen siitä siivuja jne. 

Painonvartijoiden pisteet toimii mulla hyvin, mutta mun mielestä on oikeastaan samaa kuin käyttäisi lautasmallia. Puolet lautasesta 0-pisteillä ja puoleen lihaa/kalaa/kanaa. 

Lisäksi painonvartijoiden pisteet sopii minulle, koska tarvitsen mun saunasiiderit ja safkan kanssa viinit viikonloppuna. :) 5 annosta saa siis viikon aikana nautiskella. 

Vierailija
25/41 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
26/41 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalipainon sisällä 7 kg. Vuosien saatossa oli paino kivunnut ylöspäin hiljalleen, joten 3 kuukaudessa palasin takaisin tanakasta hoikemmanpuoleiseksi. Laskin kaloreita ja söin mitä vain. Ei siis kieltoja, vaan karkkiakin söin ja pizzaa.

Vierailija
27/41 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppista

Vierailija
28/41 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa syödä about samalla tavalla kuin olette aina syöneet, mutta lisäätte vain liikunnan määrää. Jos alkaa tehdä mieli herkkuja niin napatkaa hedelmä tai esim. porkkana.

Vierailija
29/41 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihduin 10 kiloa painonvartijoiden pisteillä, se oli mielestäni tosi hyvä systeemi. Ikävä kyllä siitä on niin kauan, että nyt kun (15 vuotta myöhemmin) olen taas lihonut ja haluaisin laihduttaa uudelleen pisteillä, en enää muista miten ne menivät, eikä koko firmaa taida enää olla Suomessa ollenkaan.

Se oli minusta parempi systeemi kuin pelkkä kalorien laskeminen, koska pisteet ohjasivat vahvasti käyttämään tiettyjä terveellisiä aineita paljon kun oli niitä kokonaan pisteettömiä, "ilmaisia" raaka-aineita.

Vierailija
30/41 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 10 kg melkein 10 vuotta sitten. Hitaasti kilo/kk. Pienensin annoskokoa, jätin leivän pois pääaterioilta ja lisäsin ruokaan kasviksia.

Kilot ovat pysyneet pois lukuunottamatta raskausaikoja, mutta samalla ruokavaliolla raskauskilot tippuivat nopeasti.

Vierailija
31/41 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ketju! 💪

Vierailija
32/41 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihduin 10kg 3kk aikana jättämällä herkut yms pois ja liikkumalla enemmän.

Se meni kyllä sairauden puolelle ja painoin loppujen lopuksi 40kg, mutta sitä ei nyt kysytty. Liikuin vain enemmän mitä ennen ja söin normaalia, terveellistä ruokaa.

N18

Vierailija
33/41 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kirjannut etenemistäni tähän ketjuun: http://www.vauva.fi/keskustelu/2491221/muita_pysyvasti_laihduttajia

Nyt pudonnut jo yli 11 kg tammikuusta.

Vierailija
34/41 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaivoin vanhat Painonvartijat-ohjeet kaapin perukoilta ja piruuttani aloin noudattamaan taas ruokavaliota. Lokakuun 2015 alusta välillä vähän lipsuen 25 kg pudonnut (90 - 65 kg). Ihan tyytyväinen olen tähän painooni nyt, olen 167 cm pitkä. Liikuntaa en harrasta oikeastaan ollenkaan. Joo, tiedän, että ei tuu kestään paino näissä lukemissa, mutta tää on nyt mun oma juttu.

Vierailija
35/41 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa mukava lukea näitä kokemuksia. Itselläni on ihan liian kauan jo lipsunut syömiset ja mikään Juttadieetti/ muu proteiinipitoinen ei innosta yhtään. Minäkin tahtoisin mielelläni syödä samaa ruokaa muun perheen kanssa, ja nyt vaan on tehtävä päätös herkkujen vähentämisestä ja kasvisten määrän lisäämisestä (ja leipääkin kyllä tulee puputettua liikaa).

Mulla ei ainakaan toimi. Kasviksia lisäsin ruokavalioon pari vuotta sitten, punaisen lihansyönti jäi samaan aikaan eli kanaa ja kalaa vihanneksilla on lautasella nykyisin. Puuroa marjoilla aamuisin ja hedelmiä karkin tilalla, herkuissa ollut aikalailla totaalikieltäytyjä paitsi ip-kahvilla on usein (ei päivittäin!) pulla tai joku kahvileipä. Vaaleaa leipää tähän asti satunnaisesti, pääasiassa tummaa ja nyt kolmisen viikkoa sitten jätin leivän sekä vehnän pois kokonaan eikä näy missään. Ylipaino on ja pysyy (miltei 30 kiloa), en toki ole lihonut pariin vuoteen mutta en myöskään laihdu.

Vierailija
36/41 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen, kahdessa vuodessa lähes 50 kg, diabetesliiton ohjeilla ja kävelemällä ja pyöräilemällä paljon. En vain kovin mielelläni kerro kokemuksistani täällä, kun aina tulee puskista joku fundamentalistikarppaaja huutelemaan, että väärin laihdutettu.

Laihdutuksen jälkeen pysyin samassa painossa noin puolitoista vuotta. Sitten päätin kokeilla Kiloklubi-guru Patrik Borgin ohjetta, että pitää syödä silloin kun on nälkä, ja lihoin noin kymmenen kiloa. Nyt pudottelen niitä pois entiseen malliin kaloreita laskemalla.

Joo samat kokemukset. Sain laihdutuspalvelun foorumilla lokaa niskaan liian tiukasta kuurista jolla laihtunut n 800g vk. Nyt lihakset selvästi kasvaneet ja laihtuminen hidastunut. Sinänsä ok koska olen jo normaalipainoinen.

Söin paljon proteiinia, hyvin vähän hiilareita. Rasvaa myös, en suoranaisesti vältellyt. Olen pieni, kaikenkaikkiaan söin hyvin niukasti. Pienelle ihmiselle mikään 1200 kcal ei toimi kuin painonhallinnassa, ei laihdutuksessa. Tein siis täysin toisin kuin Patrik borg neuvoo.

Vierailija
37/41 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En, jos tarkoitetaan noin 1500 - 1700 cal /pvä. 

Mun oli pakko ottaa tiukka linja, koska en jaksanut odottaa tuloksia hitaalla tahdilla.

Joten, itse laihdutin nälkäkuurilla 20 kg 10 vuotta sitten. Ja vaikka kaikki tälläkin palstalla huutavat yhteen ääneen, että tqakaisinhan ne tulevat kuitenkin! Niin eipä ole mulle tullut. Minä olen sellainen, että tarvitsen kunnon muutoksen, nopeaan tahtiin jotta motivoituisin. Ja sitten kun se oli niin hampaat irvessä olemista niin enpä ole halunut itseäni samaan kuntoon päästää.

Ihminen on aina kuitenkin yksilö. Jokainen tietää itse parhaiten oman kroppansa ja miten se toimii. Joillain se peruskulutuskin on jo niin vähän että ei noi kalorirajat vain ole mitään kiveen hakattuja absoluuttisia totuuksia.

Vierailija
38/41 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kolme vuotta sitten tiputin 18 kiloa. Takaisin tuli jossain kohtaa 6 kiloa, mutta pudotin ne uudestaan pois. Kiloklubia käytin apuna kaloreiden laskemisessa. Sieltä sai myös hyviä laihdutusohjeita. Ajoittain olen kiloklubeillut, jos on kiloja tullut takaisin. Näyttää vaan nykyään olevan maksullinen, ja sen verran hintava, että pitää varmaan jatkossa keksiä jotain muuta.

Vierailija
39/41 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kellään kokemusta 2:2:3 aineenvaihduntadietistä? Toimiiko tuollainen päivien vaihtelu, hiilareita, protiinia, rasvaa eri lailla eri päuvinä?

Vierailija
40/41 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lataa älypuhelimeen fatsecret. Itse tykkään tosi paljon. (Kalorilaskuri ja liikuntapäivyri)