Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko olemassa ihmisiä, jotka ovat aidosti viihtyneet kauppakorkeakoulussa, työssään sen jälkeen ja olisivat vieläpä mukavia persoonaltaan?

Vierailija
05.03.2016 |

Tuntuu siltä, että ekonomeja ei oikein nykyääm arvosteta, opiskelu on pintaliitoa, työllistyminen hankalaa ja työelämä stressaavaa ja lisäksi heitä pidetään usein myös ylimielisinä ja pinnallisina ihmisinä. Todistakaa, että olen väärässä! Kertokaa omia kokemuksia te, jotka olette viihtyneet ja kokeneet alan omaksenne. Ja mielipiteitä tutuista ekonomeista jne.. kiitos!

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
05.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat varmasti vähän erilaisia vastauksia viisikymppisiltä ja parikymppisiltä.

Alan arvostus vaikuttaa laskeneen, mutta en ole alalla itse, niin en tiedä. Pääaine merkitsee kai erittäin paljon.

Vierailija
2/5 |
05.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavimmat "myyntimiehet" ovat kyllä tulleet duuniin vähän erilaisempia polkuja kuin suoraan kauppakorkeasta. Oman kokemukseni mukaan siis.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
05.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saat varmasti vähän erilaisia vastauksia viisikymppisiltä ja parikymppisiltä.

Alan arvostus vaikuttaa laskeneen, mutta en ole alalla itse, niin en tiedä. Pääaine merkitsee kai erittäin paljon.

Pitää varmaan paikkansa. Osaisiko joku lähiaikoina opiskellut kertoa jotain karkeita stereotypioita siitä, miten opiskelija-aines yleensä jakautuu eri pääaineisiin?

Vierailija
4/5 |
05.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kuulostaa kyllä aika utopistiselta.

Vierailija
5/5 |
05.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä, tosin ikää jo 30 ja persoonan mukavuutta en mene tietenkään vannomaan ;)

Ei se mitä opiskelet tai saatko heti alan töitä, vaan se mitä sillä tiedolla teet ja miten sitä osaat käyttää.

Valmistumisesta hetki aikaa, mutta luin tutkintoon parit poikkitieteelliset sivuaineet ja pari pääainetta. Opiskelu itsessään oli ihanaa, ei kuitenkaan helppoa, eikä aiheetkaan aina innostaneet... markkinointi oli mielestäni täysin turha, vaikka suurin osa opiskelijoista siitä tuntui innostuvan :) Ei siis pahalla, meillä on kaikilla omat mieltymyksemme.

Nykyään siis vakiduunissa isossa firmassa, jossa ympärillä pääasiassa dippainssejä ekonomien duunissa. Tosin ihan assistenttina aloitin ja siitä ylenin aika nopsasti nykyisiin päällikköhommiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kaksi