Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paljon sakkoja jos jättää lahjaveron maksamatta?

Vierailija
05.03.2016 |

Vero ei olis ollut kun 300e, mutta jos joku ilmiantaa ja selviää että verot on jätetty maksamatta, paljon tulee sanktioo ton 300e lisäks?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
05.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hop

Vierailija
2/14 |
05.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei sitä kukaan ilmianna. Sanot vain, ettet tiennyt. Vanheneekin jossain ajassa. Minäkään en maksanut lahjaveroa, kun kiinteistö, jonka sain sijaitsee ulkomailla. Nyt juttu on jo vanhentunut. Lahjoitus tapahtui joskus 2003.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
05.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu täysin millaisista lahjasta on kyse että onko edes mahdollista jäädä kiinni lahjaveron maksamattattomuudesta. Jos kyse on vaikkapa ihan rahasta niin täysin mahdotonta jäädä kiinni

Vierailija
4/14 |
05.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ainakaan vaikea ilmoittaa. Laittaa omaan veroilmoitukseen tuon tiedon, niin vero tulee huomioiduksi muun omaisuuden mukana.

Vierailija
5/14 |
05.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös tuosta veronkorotus mätkähdä.

Vierailija
6/14 |
05.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veropetos on vakava rikos eikä siitä pelkillä sakoilla selviä. Talousrikollinen varastaa valtiolta ja tekee sen tietoisesti, harkintaa käyttäen. Siksi siitä kuuluu rangaista ankarasti. Ps. Ilmiannoin viestisi verottajalle.

Vierailija
7/14 |
05.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joudut ap vankilaan. 

Vierailija
8/14 |
05.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veropetos on vakava rikos eikä siitä pelkillä sakoilla selviä. Talousrikollinen varastaa valtiolta ja tekee sen tietoisesti, harkintaa käyttäen. Siksi siitä kuuluu rangaista ankarasti. Ps. Ilmiannoin viestisi verottajalle.

Arvioit nyt vähän väärin... En missään vaiheessa puhunut itsestäni, opettele lukemaan. Mietin tässä ilmiannanko yhden henkilön vai en.

Vierailija
9/14 |
05.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arvioit nyt vähän väärin... En missään vaiheessa puhunut itsestäni, opettele lukemaan. Mietin tässä ilmiannanko yhden henkilön vai en.

Selitä tuo verottajalle. Toivottavasti ei rahat ole liikkuneet tilin kautta tai muuten todistettavasti, sillä siinä tapauksessa olet kusessa :/

Vierailija
10/14 |
05.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule mitään jos et halua.

Vierailija
11/14 |
05.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap minä olen saanut vuosia rahaa lahjaksi yli 3999e/ 3vuotta, eikä verottajaa ole koskaan kiinnostanut. Mitenköhän tuon verottaja voi todistaa? Vaikka ne tulisivat samalta lahjoittajalta, niin minähän olen voinut ostaa esimerkiksi hänen puolestaan sohva ja hän vain palautti rahat minulle jne.

Vierailija
12/14 |
05.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas EN ole saanut lahjaksi, vaan isotätini on myynyt minulle ison omaisuuserän velaksi. Monet ei tiedä tätä, enkä ole katsonut aiheelliseksi tutuntutuille selitellä. Maksuaikataulu on jne. Tosin tämä täti ei tällä nimenomaisella hetkellä ole vaatinut kaikkia maksueriä, koska mulla itselläni on tällä hetkellä aika tiukkaa taloudellisesti. Sen sijaan hän aikoo kyllä tulevaisuudessa vaatia ne, koska koko toimenpiteen idea on nimenomaaan ollut, että hän siirtää omaisuutensa hoidon seuraavalle sukupolvelle, mutta pitää itse tulot - ja tarvitsee niitä nimenomaan parin vuoden päästä kun jää eläkkeelle.

Vierailija
13/14 |
05.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä puhu asiasta kenellekään edes tuttavistasi, niin et välttämättä jää kiinni.

Vierailija
14/14 |
05.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjan voi ilmoittaa veroilmoituksessa tai erillisellä lomakkeella, jos lahjan arvo ylittyy 3.999€/ 3v aikana, jolloin lahja siirtyy lahjansaajan nimiin esim.kiinteistöt, osakkeet.

Jos veroa ei oma-aloitteisesti maksa, verottaja huolehtii kyllä, kun sen verohallinto on vahvistanut.