Mies syyttää minua siitä, ettei asunto ole järjestyksessä
Ottaa taas niin päähän. Aina on minun vikani, jos on sotkuista. Välillä voisi joku muukin pestä vessan tai imuroida tai laittaa puhtaat pyykit kaappiin!
Kommentit (80)
Mua ärsyttää, että joillekin miehille naiset on aina jotain äitejä.
Jos miehellä on sotkuinen asunto ja huonot ruokailutottumukset ja hän muuttaa naisen kanssa yhteen, niin naisesta tulee helposti hänen "äitinsä" eli siivooja ja ruoanlaittaja. Mun ylpeydelle ei sopis sellainen orjuutus ollenkaan. Jos muuttaisin miehen kanssa yhteen, niin katsoisin ensin, miten hän on pärjännyt omillaan, tai jos asuu vielä vanhemmillaan, niin miten paljon osallistuu kotihommiin.
Jokaisen pitäisi siivota oman itsensä vuoksi, ei sen mukaan ja sillä standardilla mitä kumppanilla on. Se siivoaa, joka ei sotkussa jaksa olla.
Vierailija kirjoitti:
Jos miehellä on sotkuinen asunto ja huonot ruokailutottumukset ja hän muuttaa naisen kanssa yhteen, niin naisesta tulee helposti hänen "äitinsä" eli siivooja ja ruoanlaittaja. Mun ylpeydelle ei sopis sellainen orjuutus ollenkaan. Jos muuttaisin miehen kanssa yhteen, niin katsoisin ensin, miten hän on pärjännyt omillaan, tai jos asuu vielä vanhemmillaan, niin miten paljon osallistuu kotihommiin.
Pelko pois...miehen kanssa tuskin tulet asumaan. Ex-vaimoni sai myös jostain päähänsä tämän, että hän on minun "äitini" vaikka tein paljon kotitöitä ym. Ilmeisesti kaikenlainen huolenpito ja toisen huomioiminen oli hänen mielestään äitinä olemista. Rahani kyllä kelpasivat ja koko ajan sai kuulla valitusta siitä, että tienaan liian vähän. Minä en enää suostu tuollaisen nipottajan, kuin sinä, matkaan enää koskaan.
Onkohan tämä joku viime aikojen trendi naistenlehdissä? No omaa oksaanne sillä vaan sahaatte.
Meillä ne hommat menee tasan niin, että jokainen tekee sen pois mikä häiritsee. Yrittihän mies aluksi pistää mut äidikseen ja laitta minut tekemään nalkuttamalla kaikki kotityöt, mutta en antanut periksi.
esim. mun mielestä lakanoita ei tarvitse mankeloida, mutta miehen mielestä piti. Hänenkin mielipiteensä asiasta muuttui, kun tajusi, että jos jatkossa aikoo nukkua mankeloiduissa, niin ne on mankeloitava itse. Sama silitettyjen vaatteiden kanssa. Erikoiset aikaa vaativat ruuatkin saa tehdä, kun haluaa, koska muille riittää ihan nopeat ja helpot perus ruuat joita sitten pääasiassa syömme. Minä en niin välitä, jos lattialla on pari roskaa, mutta haluan, että astiat ja vaatteet on puhtaat pesen siis ne. Mies imuroi ja pyyhkii pölyt, kun alkaa siltä näyttää, koska en suostu niitä tekemään, jos ne eivät minua häiritse jne. Jos tekee mieli nalkuttaa, niin kannattaa tarttua toimeen itse tai oppia sietämään asioita. Nalkutus on niiiin turhaa.
Vierailija kirjoitti:
Meillä mies on pilkunviilaaja, mikä tuo kireyttä väleihin. En jaksa sitä, että maitotölkki pitää säilyttää juuri tietyssä kohdassa jääkaapissa, kengät pitää olla rivissä eteisessä ja kauluspaidan silitys kestää vartin. Hän itse silittää ne paitansa, mutta jättää aina raudat ja laudat niille sijoilleen. Yleensäkin marisee pikkujutuista ja odottaa minun tekevän enemmän kuin jaksan tai osaan. Esim. lakanoiden vaihto on yhtä tuskaa. Mies ei ole eläessään niitä vaihtanut, mutta kun minä vaihdan, hän aina valittaa, että on ryppy jossain tai lakanan reuna ei ole suorassa. Täällä oli joku pikkutarkka nainen keskustelussa mukana. Annan hänelle tuon miehen, sopivat varmaan hyvin pariksi.
Vaihda jatkossa vain omat lakanasi, jos miehesi valittaa asiasta, niin sanot, että et jaksa kuunnella hänen ryppyvalitustaan enää. Jätät silitys vehkeet paikalleen ja ostat oman maitopurkin jota säilytät missä haluat. Tämä tepsii laiskaan pikkutarkkaan nalkuttajaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minäkään vaihda autoon renkaita tai puhdista kouruja lehdistä tai hakkaa halkoja mökillä, joten en pahastu jos mies puolestaan ei pese vessaa tai osallistu ikkunanpesuun tai laita puhdasta pyykkiä viikattuna kaappiin.
Sehän kiva. Mutta entä ne naiset jotka hoitavat nuo kaikki? Tai ne, jotka asuvat kerrostalossa eikä ole kouruja, halkoja eikä renkaanvaihtoa?
Niin ja aina vedetään nuo kerran tai kaksi kertaa vuodessa tapahtuvat ränninputsaukset ja renkaanvaihdot verrannollisiksi esimerkeiksi tiskaamiseen, pyykin- tai vessanpesuun. Ennemmin vaikka kerran vuodessa tapahtuva hopeoiden kiillotus voisi vastata rännien puhdistamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minäkään vaihda autoon renkaita tai puhdista kouruja lehdistä tai hakkaa halkoja mökillä, joten en pahastu jos mies puolestaan ei pese vessaa tai osallistu ikkunanpesuun tai laita puhdasta pyykkiä viikattuna kaappiin.
Sehän kiva. Mutta entä ne naiset jotka hoitavat nuo kaikki? Tai ne, jotka asuvat kerrostalossa eikä ole kouruja, halkoja eikä renkaanvaihtoa?
Niin ja aina vedetään nuo kerran tai kaksi kertaa vuodessa tapahtuvat ränninputsaukset ja renkaanvaihdot verrannollisiksi esimerkeiksi tiskaamiseen, pyykin- tai vessanpesuun. Ennemmin vaikka kerran vuodessa tapahtuva hopeoiden kiillotus voisi vastata rännien puhdistamista.
Aina näihin ketjuihin ilmestyy "supernaisia" kertomaan kuinka tekevät kaiken itse, myös ns. miesten hommat ja vielä paremmin kuin miehet. Oikeassa elämässä nämä naiset ovat urbaanilegenda. Lisäksi voin sanoa, että esim. renkaiden vaihto kahteen autoon tai omakotitalon + mökin rännien putsaus on sen verran raskas urakka, että siinä saa tehdä aika monta viikkoa pyykkisavottaa tai laittaa ruokaa jotta päästään tasoihin.
Vierailija kirjoitti:
Minä teen nuo kaikki, mutta en edes laske työksi auton renkaiden vaihtoa, johon kuluu vuodessa 2 x 15min.=30min, syksyisin kourujen puhdistus 10-15 min ja halkojen hakkuu n.1-2h/heittokuutio.
Meillä pestään vessa 2-4 x viikko, n.10 min. = 30min./vk ja 25 h/v.
Eli käytännössä teet kaikki kotityöt. Mihin nykyään perheestä on kadonnut tasa-arvo, kun muistan jo 50-luvun alussa isäni osallistuneen kotitöihin tasa-arvoisesti äitini kanssa.
Mä en kyllä tajua tätä kotitöiden laskemista. Meillä mä teen yleisesti enemmän, koska yksinkertaisesti tykkään tehdä kotihommia ja osaan ne paremmin kuin mun mies. Sitten kuitenkin viikonloppuisin mies tekee melkein kaiken, eli käy kaupassa ja tekee safkat. Mä saan laiskotella. Kaikki isommat siivoukset ja pyykinpesut hoidan arkena työn jälkeen ja teen ihan fyysisesti raskasta työtä. Viikonloppua ei tuhlata kotihommiin. Meillä sujuu hyvin näin. Tietenkin asia ois varmaan eri jos ois lapsia.
Ei ihme, että eroja tulee niin paljon jos ihan oikeasti lasketaan minuutteja tai prosentteja kotitöiden hoidossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina näihin ketjuihin ilmestyy "supernaisia" kertomaan kuinka tekevät kaiken itse, myös ns. miesten hommat ja vielä paremmin kuin miehet. Oikeassa elämässä nämä naiset ovat urbaanilegenda. Lisäksi voin sanoa, että esim. renkaiden vaihto kahteen autoon tai omakotitalon + mökin rännien putsaus on sen verran raskas urakka, että siinä saa tehdä aika monta viikkoa pyykkisavottaa tai laittaa ruokaa jotta päästään tasoihin.
Voi pyhä Sylvi sentään. Kaikkea te naiset uskoittekin - vai on autojen renkaiden vaihto ja rännien puhdistus raskasta?
Mä oon 64v mummo, enkä koe sitä mitenkään raskaaksi. Renkaat vaihdan 2x vuodessa ja rännit puhdistan kerran vuodessa ja tuskin tuossa menee paria tuntia enempää. Kyllä mun mieskin tekisi, jopa ilman, että ne vaihdettaisiin kotitöihin, mutta hänen polvensa ja selkä ei enää kestä.
Missä on suomalaisten nuorten naisten tasa-arvo, onko rakkaus todella noin sokea, kun monet tekevät kahta työpäivää, ensiksi päivätyö ja sitten päälle kotityöt.
köökkipsykologi kirjoitti:
Jokaisen pitäisi siivota oman itsensä vuoksi, ei sen mukaan ja sillä standardilla mitä kumppanilla on. Se siivoaa, joka ei sotkussa jaksa olla.
No ei tod. Yhteisessä kodissa pitää molempien osallistua!
Vierailija kirjoitti:
Voi pyhä Sylvi sentään. Kaikkea te naiset uskoittekin - vai on autojen renkaiden vaihto ja rännien puhdistus raskasta?
Mä oon 64v mummo, enkä koe sitä mitenkään raskaaksi. Renkaat vaihdan 2x vuodessa ja rännit puhdistan kerran vuodessa ja tuskin tuossa menee paria tuntia enempää. Kyllä mun mieskin tekisi, jopa ilman, että ne vaihdettaisiin kotitöihin, mutta hänen polvensa ja selkä ei enää kestä.
Missä on suomalaisten nuorten naisten tasa-arvo, onko rakkaus todella noin sokea, kun monet tekevät kahta työpäivää, ensiksi päivätyö ja sitten päälle kotityöt.
Höpöhöpö. Olisit nyt "mummo" vielä valehdellut iäkseksi 80 v. niin olisi ollut vielä hauskempaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä teen nuo kaikki, mutta en edes laske työksi auton renkaiden vaihtoa, johon kuluu vuodessa 2 x 15min.=30min, syksyisin kourujen puhdistus 10-15 min ja halkojen hakkuu n.1-2h/heittokuutio.
Eli käytännössä teet kaikki kotityöt. Mihin nykyään perheestä on kadonnut tasa-arvo, kun muistan jo 50-luvun alussa isäni osallistuneen kotitöihin tasa-arvoisesti äitini kanssa.
Mitä kouruja sä puhdistat vartissa? Koko talon vai? Kyl se on pikkusen isompi urakka. Tikapuita saa siirtää muutaman kymmenen kertaa. Meillä ainakin kourut tulee täyteen lehtiä, puhdistetaan useamman kerran syksyllä ja vielä risut pois keväällä. Tavallinen okt 140 neliötä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkälaisia paskojia te olette , jos vessaa pestään neljä kertaa viikossa kymmenen minuuttia kerrallaan?
Uhriutumistarinanne ovat aina niin ylilyöviä ja koomisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelko pois...miehen kanssa tuskin tulet asumaan. Ex-vaimoni sai myös jostain päähänsä tämän, että hän on minun "äitini" vaikka tein paljon kotitöitä ym. Ilmeisesti kaikenlainen huolenpito ja toisen huomioiminen oli hänen mielestään äitinä olemista. Rahani kyllä kelpasivat ja koko ajan sai kuulla valitusta siitä, että tienaan liian vähän. Minä en enää suostu tuollaisen nipottajan, kuin sinä, matkaan enää koskaan.
Onkohan tämä joku viime aikojen trendi naistenlehdissä? No omaa oksaanne sillä vaan sahaatte.
Tää jankutus rahoista on kyllä niin naurettavaa nyky-Suomessa, missä naiset käyvät töissä ainakin saman verran kuin miehet ja usein tienaavatkin enemmän.
Meillä minä olen se, joka tuo leivän pöytään, mies on työttömänä (eikä tuo kyllä mitenkään aktiivisesti töitä haekaan, minkä toisaalta ymmärrän hyvin, ikää ja vaivoja kun on jo).
Silti jaksaa nalkuttaa minulle kotitöistä - minulle, joka teen pitkää päivää, jotta herralla olisi millä syödä hyvin ja harrastaa kalliisti. Työttömyyskorvaus kun ei moisiin ylellisyyksiin riitä. Viikonloppuisin ja minun loma-aikoina heittäytyy täysin tekemättömäksi, koska "pitäähän hänellä joskis olla vapaatakin". Joo. Entä minun vapaat? Milloin ne on?
Että mitä halustkaan sanoa niistä lompakkoloisista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkälaisia paskojia te olette , jos vessaa pestään neljä kertaa viikossa kymmenen minuuttia kerrallaan?
Uhriutumistarinanne ovat aina niin ylilyöviä ja koomisia.
Ainakin meillä on kaksi vessaa, jotka molemmat pestään pari kertaa viikossa. Tekee yhteensä neljä vessanpesua per viikko, daa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä kouruja sä puhdistat vartissa? Koko talon vai? Kyl se on pikkusen isompi urakka. Tikapuita saa siirtää muutaman kymmenen kertaa. Meillä ainakin kourut tulee täyteen lehtiä, puhdistetaan useamman kerran syksyllä ja vielä risut pois keväällä. Tavallinen okt 140 neliötä.
Heillä lienee matala talo ja loiva katto, joten kourut voi putsailla katolta käsin.
Vierailija kirjoitti:
Vaihtaako mies siis joka päivä renkaita, puhdistaa kouruja lehdistä ja hakkaa mökillä halkoja? Meillä renkaat vaihdetaan vain 2x vuodessa ja kourutkin putsataan kerran vuodessa. Ruokaa sensiaan tehdään ainakin kerran päivässä ja viikonloppuisin välillä 2x. Välipalat ja aamiaiset on tehtävä myös. Pyykkejä pestään päivittäin ja imurikin laulaa tiuhaan tahtiin kun on kissaa ja koiraa.
Meillä mies on pilkunviilaaja, mikä tuo kireyttä väleihin. En jaksa sitä, että maitotölkki pitää säilyttää juuri tietyssä kohdassa jääkaapissa, kengät pitää olla rivissä eteisessä ja kauluspaidan silitys kestää vartin. Hän itse silittää ne paitansa, mutta jättää aina raudat ja laudat niille sijoilleen. Yleensäkin marisee pikkujutuista ja odottaa minun tekevän enemmän kuin jaksan tai osaan. Esim. lakanoiden vaihto on yhtä tuskaa. Mies ei ole eläessään niitä vaihtanut, mutta kun minä vaihdan, hän aina valittaa, että on ryppy jossain tai lakanan reuna ei ole suorassa. Täällä oli joku pikkutarkka nainen keskustelussa mukana. Annan hänelle tuon miehen, sopivat varmaan hyvin pariksi.