***ELOHIIRIEN viikonloppu***
Huomenta kaikille :) Yövuorossa ja sen takia tämä aikainen pinon aloitus.
Se olisi sitten hiihtolomaviikko. Meillä ei ole koululaisia joten tämä viikko ei juuri poikkea tavallisesta meidän perheessä. Molemmat olemme töissä ja lähes iltavuorossa joten jälleen kerran mummun ja papan apu on tarpeen. Ihanaa kuinka jaksavat hoitaa poikaa. Siitä kiitos heille.
Opemammalle tseppiä kertoa uutiset appivanhemmille. Toivottavasti he suhtautuvat uutiseen paremmin kuin uskotkaan.
Jamssa: Minä myös jännitän keskenmenoa vaikka mitään ongelmia minulla ei ole ollutkaan. Tämä aika pahoinvoinnin loppumisen ja liikkeiden tuntemisen välillä on kamalaa jännittämistä. Ystävänpäivänä kuului ponteva syke joten sen tiedon varassa odotan seuraavaa neuvolaa joka on maaliskuun loppupuolella. Maailiskuun viimeisellä viikolla sitten on rakenne ultra ja silloin pääsee taas ihailemaan tulokasta.
Peeveli: Minkälaisia sisarusrattaita olet ajatellut/ katsellut? Itse olen päästä pyörällä kun tarjontaa on niin valtavasti. Vielä en ole päättänyt hankiko mitään kun nykyisiin olen tyytyväinen (emmaljungan edge) mutta liikkuminen kahden pienen kanssa mietityttää. Kävimme eilen Lastentarvikkeessa (muista syistä) mutta tietenkin eksyin hypistelemään vaunujakin. Mies oli mukana mutta kaikki mitä hän sanoi oli tyyliin: niin, aha, joo, vai niin..
Siellä liikkeessä Emmaljungan cerox(vai mikä se malli on jossa on se kääntyvä aisa) näytti ihan valtavan isoilta. Tuo säilytystilakin mietityttää. Onneksi on hyvää aikaa miettiä ratkasujaan :)
Hyvää viikonloppua elokuisille :)
pubu ja Unski rv14+1
Kommentit (20)
Iltoja!
Olen hoitanut tuota keskenmenopelkoa soppailemalla ja hyvin auttaa!
Sain lähdettyä kaupungilla äitiyshousuja katselemaan, mutta valikoima oli juuri parahiksi huonoimmillaan (täällä " Suomen Ateenassa" niitä äippävaatekauppojakaan ei ole liiaksi). Kappahlista löysin sitten farkut kuitenkin, ja kun siellä oli - 25 % kaikista housuista, niin maksoivat lopulta 30 e. H&M:llakin olisi voinut olla jotain kokeilemisen arvoista, mutta jäljellä oli vain XS- ja XL-kokoja, joten jätin suosiolla väliin.
Kukas se kysyi noista kokojutuista? Nuo itselle sopivat (vielä hetken päästäkin) farkut olivat kokoa normaaliani suuremmat, omankokoiset tuntuivat nyt juuri ihan sopivilta, mutta samalla niin ahtailta, että niihin ei enää mahan tästä kasvaessa kyllä millään mahtuisi. Että kannattaa kokeilla - netistä olisin tilannut liian pienet.
Reissulla tuli myös selvitettyä itselle, että lantiohousujen vihaajan ei kannata kokeillakaan noita mahan alle jääviä malleja! Eivät olleet mua varten ne.
Vauvallekin tuli parit bodyt ja potkarit ostettua samalla, ei sitä enää voi olla hypistelemättä niitä. Tasapuolisesti sinisiä ja punaisia vaatteita. Ja kotimatkalla kirpparilta löytyi vielä hyvä keltainen unihaalari 90 sentillä. Joskus saa kotimaistakin edullisesti!
Vaunukuume on korkealla myös, vaikkei niitä " ihan vielä" tarvita. Miehelle ei ole vieläkään selvinnyt edes se, mitä eroa vaunuilla ja rattailla on :), mutta sain luvan ostaa juuri sellaiset kuin hyväksi näen. Kelpaavat kuulemma sitten hänellekin. Siis ei kun ostamaan luvan kanssa!
Turvotuksesta ruoan jälkeen joku kyseli. Mulla on sitä kanssa aina välillä kamalasti ja sitten taas ei ilman mitään logiikkaa. Lounaan jälkeen olo voi olla töissä täysi pallo - tai sitten ei. En ole keksinyt, että eri ruokalajeilla olisi vaikutusta asiaan. Välillä ei mistään kaalipöperöistäkään tai hernekeitoista tule mitään turvotusta, välillä kolme haarukallista porkkanaraastetta ilmeisesti riittää. Pahoinvointi (mulla oli lievä enkä oksennellut) oli musta sikäli helpompi kuin tuo turvotus, että sain pahoinvoinnin aina pois syömällä jotain pientä, mutta tuo turvotus ei lähde kuin sitten seuraavan yön aikana vasta ajan kanssa. Aamulla olen mahaton, illalla ihan pallo.
Saunaa ja mäkihyppyä (tuleehan se tänään?) odotellessa
Picapica ja Peukaloinen 14+3
Jk. Anonymiteettini on mennyttä - ystävä arvasi heti nimimerkkini, kun mainitsin elokuisten pinosta. Mitähän sitä enää uskaltaa kirjoitella...
Äkkiä piti tulla saunan jälkeen kurkkaamaan, että mikä tänään on meininki. Olen niin tyytyväinen itseeni, kun kävin pitkästä aikaa taas tanssitunnilla. Tänään on muutenkin ollut paljon parempi päivä kuin muutamat edelliset. Tosin ehtiihän se paha olo vielä tänään yllättää. Mutta että näin pitkälle päästy tänään ilman kurjaa oloa, se on jo plussaa se!
KeskenmenoPELOSTA vielä: mua alkoi jotenkin enemmän pelottaa, kun nyt olen aika monelle kertonut tästä odotuksesta, molemmissa työpaikoissa tiedetään (teen siis vaan jotain sijaisuuksia opiskelun lisänä), kun ajattelin, että haluavat varmaan kesäksi jotain muuta sijaista ruveta etsimään. Ja sitten kun tilasin Hobby Hallista pinnasängynreunuksen ja lakanoita sänkyyn, niin heti alkoi mietityttämään, että mihin mä ne sitten laitan, jos tämä vielä kesken menee! Jotenkin se, että vain muutama tiesi raskaudesta, niin se ei aiheuttanut pelkoja, mutta nyt kun parissa päivässä olen levittänyt uutista tosi monille, niin...
PICAPICALLE: mä en sano kenellekään, että käyn täällä, ja jos joku kysyy, niin valehtelen, että en tykkää käydä. Mä tiedän useita ihmisiä, jotka tykkäävät lueskella näitä kuukausipinoja ja bongata raskaana olevia tuttaviaan ja sitten " naureskella" niiden ajatuksia tai pulmia. Töissä kerran jouduin kuulemaan tällaista keskustelua, niin se riitti mulle ja muutamat lapsettomat opiskelukaverit harrastavat myös samaa.
ISOSTA mahasta, ylämahasta varsinkin. Quieroko se kirjoitteli? Mulla on ihan sama juttu. Yks kaveri ihmettelikin, että mun maha on ihan väärässä paikassa, alavatsassa ei mitään muutosta, mutta ylävatsa on iso pallo. Istuminenkin välillä ahdistaa. Muistan saman edell. raskauksista, mutta en kyllä näin pahana. Lähinnä se oli loppuajan vaiva. Jotenkin kai kohtu jo alkaa työntää sisäelimiäkin pois paikoiltaan, luulen. Mä luin jostain, että kohtu olis nyt vasta nyrkin kokoinen (viikolla16). Tuntuu ihan älyttömän pieneltä, kun vertaa siihen, että sikiön pitäisi olla jo yli 10 senttiä.
Voikaahan paksusti ystävät
Jamssa rv15 (voi kulukaa viikot pianpian)
Ihan pikaviestiä täältä, kun ei mitään kummosempaa kuulu. Jotenkin päivät vaan vierähtää ja sitten on ilta ja paha olo ja odotellaan aamua.
Tänään jotenkin ekstraväsy, kun poika oli kiukkupäällä koko iltapäivän päikkäreiden jälkeen. tuntui, että hajoo pää, kun kaikesta sai aikaseksi huutokonsertin. Nyt on syvä hiljaisuus ja nautitaan miehen kanssa siitä hetki. Hassuja nuo lapsoset, kun yhtenä päivänä aivan ihanan iloisia ja sitten joku päivä hirmu känkkäränkkä päällä.
Äitiyshousuista kami taisi kysellä, niin minä ostin ihan oman kokoiset ja tosiaan se mahan kohta sitten antaa myöten. Kannattaa muutamia kokeilla ennen, kun lähtee ostelemaan, niin ei tuu ylläreitä.
Keskenmenopelosta oli juttua, niin mulla ei varsinaista pelkoa ole, mutta mietityttää sillointällöin, että ollaanko siellä vielä kunnossa. Tiistaina on ultra, joten siitä varmaan saa levollisemman mielen toivottavasti. Sitten loppuviikosta varmaan piipahdan töissäkin kertomassa, kun olen huono pitämään tuollaista sisälläni.
Heissan kaikille ja mukavaa viikonloppua+lomaa, kenellä sellaista sattuu olemaan.
Air + poika 12/04 + masu 12+2
vaatteista,tilasin missymomista housut kokoa xs,mut ne oli tooosi ison näköset..saa nähä tuleeko pidettyä..
sit tilailin h&m oli tosi kivoja vaatteita,ja oli jopa kokoa xs ku oon niin pikkanen muutenkin.musta taas tuntuu että pieniä ei oikeen oo...:(
tänään ollu aika väsy tuntuu että nuo rautatabut ei meinaa auttaa..
noh,iltoja kaikille mä lähen sänkyyn jo..
k.h.p ja tärppi 12+6
täällä on satanut lunta sen verran että pääse vähän pihalle tekemään lumitöitä. en ole pihalla ollutkaan muutamaan päivää. tekis ehkä ihan terää mennä jo ULOS.
pahaolo alkaa hellittääää....ehkä, koskaan ei pidä olla liian varma.
nyt teen keittoon ja aamupalalle.
vointeja kaikille.
Minttu ja Tuutti 15+0
Mies on ulkoilemassa lasten ja koirien kanssa, joten muutaman rivin taas ehtii kirjoittamaan. Oon käyny kyllä välillä pinoja lukemassa, joten aloitan heti HANNELILLE vastaamalla. Toivottavasti käyt tätä pinoa lukemassa.
RIIPPUMATOSTA kyselit. Meidän poika nukkui siinä ihan jokapäin, eli selällään, molemmilla kyljillään mutta liikkeelle lähdettyään kaikista mieluiten mahallaan. Tää näytti ja tuntui tosi hurjalta, aivan kuin toinen olisi ollut laskuvarjohyppyasennossa. Vaikka hänet laittoi kyljelleen, kääntyi hän itse mahalleen ja nukahti. Jälkikäteen olen tajunnut, että pojalle kasvojen kosketus on tärkeä turvallisuudentunteen tuoja. Nykyään, riippumaton jälkeen, hän haluaa nukahtaessaan pitää kättäni kasvoillaan. Tätä olikin joskus nukutusasioiden yhteydessä juttua. ja päähän on matossa pehmeää mattoa vasten, eikä kovaa pohjaa, kuten sängyssä. Näin ollen pää ei muotoudu hassuksi selinmakuullakaan.
PEPPERIN ja pojan la-päviä kuulosti mukavalle. Täytyy joskus tehdä vastaava oman esikoisen kanssa ja myöhemmin pienemmän kanssa ;-) Mullakin oli eilen rento päivä, kun eka kävin Ikeassa kiertelemässä miljoonan muun ihmisen kanssa (oli vähän ruuhkaa...) ja vielä päälle kampaajalla. Ei tarvinnut huushollata tai huolehtia pojista, jotka olivat isänsä kanssa mummolassa.
OPEMAMMA jännitti appivanhemmille kertomista. Niin mäkin jännitin, koska edellisen kerran reaktio oli todella kurja. Appi tokas silloin, että " voi itku" . No, tällä kertaa vastaanotto olikin toinen, uutinen oli kuulemma " paras joululahja" . Hyvä niin. Toivottavasti sinunkin anoppi ja appi otti uutisen hyvin vastaan!
PICAPICA ja JAMSSA ottivat esille tämän anonymiteetin täällä palstailussa. Mä oon itse asiassa aika höveli tässä suhteessa, moni tuttu tietää mun nikin ja mä tiedän vastaavasti heidän. Myös täältä elohiiristä bongasin yhden tuttavan heti alkumetreillä, näin se maailma on pieni ;-) Niin, en itse kirjoittele tänne sellaista, mitä en voisi tutuille kertoa, mutta toisaalta kyllähän tunnettavuus saattaa joidenkin keskustelua rajata ja häiritä. Kurjaa kyllä tollanen, jos ihmisten asioita repostellaan tän palstan ulkopuolella, kuten Jamssa kirjoitti. Omalla kohdallani tapahtui hiljattain niin, että tajusin yhden täällä kertomani asian muuttuneen matkan varrella toiseksi, kun eräs ei-palstaileva oli palstailevalta kuullut ko. asiasta. Vaikea selittää, mutta kyse ei siis ollut henk.kohtaisesta asiastani, mutta tuli jotenkin mälsä olo, kun tajusin täällä esille tuomani asian olleen yleinen jutustelunaihe. Tämä on ehkä ainoa negatiivinen kokemus, minkä tunnettavuus on tuonut kohdalleni.
Mlla oli vähän mälsä neuvolakäynti tiistaina. Ainoa kiva asia oli kuulla sydänäänten jumpsutus. Muuten olikin alavireistä. En tiedä, oli terkalla huono päivä, vaiko mulla, mutta meillä ei tuntunu menevän yhtään yhteen. Hän ei tuntunut uskovan lainkaan, mitä puhuin ja kerroin. Ensinnäkin kun kerroin tunteeeni jo hentoja liikkeitä, tämä naurahti epäuskoisena. Toisekseen pissastani löytyi verta ja tämä ei meinanut millään uskoa, ettei minulla ole ollut tulehdusoireita tai tiputtelua. No, vein uuden näytteen labraan, eikä tulehdusta löytynyt. Ilmeisesti limakalvot ovat niin kuivat. Siten vielä verenpainetta mitatessa hän huomasi käsivarressani punoitusta, jota minulla on ollut joka raskaudessa. Se on outo ja selittämätön juttu, josta yritettiin ottaa selvää esikoista odottaessa. Se on vaan joku hormonaalinen juttu. No, tätäkään terkkari ei tuntunut uskovan. Mulle jäi jotenkin mälsä maku suuhun koko käynnistä.
Nyt täytyy taas tsempata ja alottaa sunnuntaisiivous. Voikaahan paksusti!
Pumpuli 16+4
:) Eläinohjelmaa tässä odotellessa - mä oon sellainen sohvalöysimys aina sunnuntaisin ja eläinohjelmat sopii siihen hyvin. Olo on jotenkin hiukan huono tai kuin jotain puuttuisi, jotain suolaista varmaan pitäisi syödä. Tai sitten johtuu siitä, että kaikki röörit on yön jäljiltä yhä täynnä räkää ja limaa. Näitä tavanomaisia raskausjuttuja...
Kohdun kokoa joku kummasteli. Kyllä kai sen joskus 15. viikolla pitäisi olla jo vähän isompikin kuin nyrkki, isompi kuin ison miehen nyrkki :) Monessa paikassa on lukenut, että se on jo pari viikkoa sitten ollut greipin kokoinen. Nyt sitten varmaankin iso sellainen. Mä tunsin tänä aamuna ekan kerran mahallani sängyssä, että alavatsassa on joku möykky. Ei tuntunut yhtään hankalalta olla siinä, vaan tuntui vaan, että sinne on tullut jotain lisää :) Heh.
pumpuli27: Harmi, että neuvolan tätin kanssa ei löydy yhteistä säveltä. Tulee mieleen vaan, että hän on vaan aika tarkka ja varovainen noista kaikista virtsatulehdusjutuista ym. Muuten tietysti taitaa olla vaan sitten semmoinen persoona, jonka kanssa et tule juttuun. Onhan meitä kaikenlaisia... Toivottavasti löytäisitte yhteistä säveltä vähän enemmän joskus myöhemmin. Tai no, tarvitseeko sen terkkarin kanssa sitten olla ylimpiä ystäviä, jos ei se onnistu? Mun neuvolan täti on kyllä jotenkin niin hitaanoloinen ja vähän niinku tyhmä.. tai ainakin tylsä, että en mä usko alkavani kovinkaan paljon noilla neuvolakäynneillä rupattelemaan. Kunhan saa selville raskauden tilanteen ja muut tärkeät tiedot, niin eipä siinä sen kummempia tarvita mun puolesta.
Leppoisaa sunnuntaipäivän jatkoa
Mii- (rv 16+2.. tai 1)
Kirjoittelen nyt vasta ensimmäistä kertaa näillä sivuilla eli en ole täysin varma, miten täällä pitäisi toimia. Löysin kuitenkin elokuisten palstan ja ajattelin heti osallistua keskusteluihin.
Itelläni on menossa eka raskaus ja kovasti monet asiat huolestuttavat, kun kaikki on vielä niin alussa ja uutta. Sydänäänet tosin kuuluivat jo ennen 10 rv:a ja ultrankin mukaan kaiken pitäisi olla normaalisti. On piinaavaa aina odotella neuvolakäyntejä, kun niitä on aika harvoin. Miulla tosin seuraava käynti tulevalla viikolla. Pahin km-riski pitäisi olla takana, mutta voihan sitä myöhemminkin jotain sattua.
Monet kirjoittelivat turvotuksesta. Miullakin sitä on iltasin ja sen jälkeen, kun oon syönyt. Aamulla maha näyttää tosi pieneltä, mutta iltasin se on aika pallo. Hyvä tietää, etten ole ainoa. Mietin nimittäin jo, että onko tällanen ollenkaan normaalia. Raskaudesta ei olla kerrottu vielä kovin monille, kun ei vielä tunnu siltä, että asiasta haluais kuuluttaa. Eikä mahasta vielä edes huomaa mitään, niin turha ruveta kertomaan. Missä vaiheessa ootte noin suurinpiirtein ite asiasta kertoneet?
Ite en oo vielä miettinyt vaunujuttuja tai oikeestaan muitakaan hankintoja. Äitiysvaatteita oon vähän katellu, mutta valikoimat sais todellakin olla paljon laajemmat. Missä vaiheessa yleensä vaatteita kannattaa ostaa? Jos nyt löytyy jotain kivaa ja päälle istuvaa, niin tuskinpa mahtuvat enää loppuajasta. Pitkään ei kyllä viittis vanhoihinkaan vaatteisiin sulloutua, kun aina on mahassa painaumat ja epämukava olo, kun vaatteet kiristää. Miten suositeltavia lantiohousut muuten on? Eikö silti alareuna paina vauvaa?
Mutta nyt hyvää sunnuntaipäivän jatkoa kaikille!
Babyperhonen (rv 13)
Minäkin kirjoittelen babyperhosen tapaan elokuisten listalle ensimmäistä kertaa, olen toki pinoja käynyt lukemassa jo jonkin aikaa enemmän ja vähemmän säännöllisesti. Odotan esikoista nyt rv 16+0 ja tähän mennessä raskaus on sujunut varsin mutkattomasti. Oireina on toki ollut väsymystä, jatkuvaa nälkää ja vatsakipuja, mutta niiden kaikkien kanssa on vielä tähän mennessä ollut melko helppoa tulla toimeen, kun on vaan yrittänyt ruokailla ja levätä tarpeeksi. Nyt viimeiset pari viikkoa väsymys on tosin ollut osin ehkä runsaiden ylitöidenkin takia alkua rankempaa ja huomaankin, että vapaa-aika kuten viikonloput meneekin pelkästään lepäilyyn, mutta olen vaan ottanut päikkäreitä ja jättänyt ylimääräiset kotityöt sikseen, kun siihen näin ensimmäistä odottaessa on helpommin mahdollisuus. Sympatiani todellakin muille kuin esikoista odottaville, joilla tuo lepopuoli ei varmaankaan ole niin helposti toteutettavissa!
Keskenmeno on pelottanut täälläkin siinä määrin, että olemme kertoneet vauvasta vasta vanhemmille ja sisaruksille ja parille kaverille, mutta eiköhän sitä vähitellen pitäisi vaan luottaa kaiken menevän hyvin ja uskaltua jakamaan ilouutinen myös muiden ystävien kanssa. Ja kyllä tuo masukin alkaa näkyä pian siihen malliin, että tuskinpa tätä enää montaa viikkoa pystyisinkään salailemaan. Töissä olen ajatellut kertoa 2-3 viikon päästä - voi toki olla että joku on jo jotain arvaillutkin, mutta kukaan ei ole kyllä kehdannut mitään kysyä. Toisin oli heti naimisiinmenon jälkeen, jolloin suoria kysymyksiä tuli useitakin, vaikka tuolloin ei siis vielä vauvaa edes yritetty eikä fyysinen olemukseni antanut uteluille mitään aihetta.
Minäkin kävin loppuviikosta katsastamassa Stockan äitiysvaatteita, mutta en löytänyt mieleisiä, eivät vaan jotenkin istuneet päälleni, vaikka varmaan oikeaa kokoa olivatkin. Täytynee jatkaa etsimistä muualta.
Leppoisaa sunnuntai-iltaa kaikille!
http://www.bebes.fi
http://www.belua.fi
http://www.mamani.fi
http://www.missymom.net/uudetnettisivut/suomi1.htm
http://www.premaman.fi
Mä laitoin tähän noita äitiysvaatesivustojen osoitteita, sain ne täältä joku muutama viikko sitten kun kyselin hyviä nettiosoitteita. En kyllä osannut tehdä linkkejä, anteeksi tyhmyyteni, mutta jos joku tykkää käydä katsomassa mitä malleja on tarjolla, niin tuossa muutama osoite. Ainakin noista muutamista paikoista löytyy sellaisia mielestäni mukavasti työvaatteiksi sopivia. Ovat hintavampia kuin jotkut esim. H&M:n vaatteet, mutta tyyli on myös hieman erilainen.
TUKIVYÖSTÄ olis mulla kysymys. Muutamassa paikassa on tarjolla sellaisia alle 20 euron tukivöitä. Onko kukaan käyttänyt raskausaikana sellaista, vai pitäisikö ostaa heti kunnollinen = kalliimpi? Käytettynäkin voisin ostaa, mutta kirpputoreilla niitä on harvoin, enkä jaksa kyllä mitään huutonettiä tai muuta alkaa selailemaan. Ainakaan vielä.
Jamssa rv15+1
pubu:
Peeveli: Minkälaisia sisarusrattaita olet ajatellut/ katsellut?
Jotain semmosia missä on kunnonpyörät eivätkä olisi ihan kamalan leveät. X-Adventuren twingot näytti hyvältä mut niissä ei ole mahdollisuutta vaihtaa lasta selkä menosuuntaan (joko heittoaisalla tai istuinosaa kääntämällä).
Mulla tuo keskemenonpelko on vielä tuolla alitajunnassa... Kai sitä jotenkin kuvittelee että voiko olla mahdollista et kaikki neljä raskautta sujuisi alusta loppuun hyvin.
Olen yrittäny noita liikkeitä tuntea mut ei vieläkään mitään muuta kuin suurten verisuonien sykettä tai jotain suolistorupinaa... Taisin illalla nukahtaa siihen kun kuulostelin masua kun taas näin unta et tunsin liikkeet =D
Nyt ei malta pidemmin höpistä, pitää mennä kattoo kurlinkii ja sit tunnin päästä alkaakin jo FIN-CAN.
Peeveli rv 14+2
Täällä silmät ristissä valvon ja odotan jääkiekkomatsin alkua. Kaks aamuvuoroa on takana ja vielä huomennakin pitää raahautua aamuks. Eilisiltakin meni lätkän takia valvoessa ja pe-la yön nukuin muuten vaan tosi huonosti. Onneks huomisen jälkeen on reilu viikko lomaa. Tulee tarpeeseen!
Quiero kirjotti et syömisestä tulee huono olo. Miul on välillä ihan samanlaisia tuntemuksia,et ihan kun ei sais henkeä kunnolla syödessä ja sen jälkeen. Ihan outo vaiva, kun ei kohdun vielä pitäis ahistaa niin ylhäältä.
Kisojen ja työn uuvuttama Hipsuhiiri ja Pipana 16(taas yks viikko täynnä! Ajatella, alkaa jo viides kuukaus!)
Hei elohiiret,
Kiitos kauniista osanottoviesteistä, joita olette lähetelleet. Kiitos pikku-ruu, opemamma, kerttukasperi, minttumaria-78, AuroraM, pumpuli27, mii, marusha, viivi1122, K.p.h., peeveli, pantoufle, jamssa ja katzu. Varsinkin omakohtaiset keskenmenot kokeneet, teidän sananne lämmittivät erityisesti ja se huomio, että olette uudestaan nyt raskaana, tuntuu hienolta! Me emme vielä osaa ajatella noin pitkälle tulevaisuuteen. Joku päivä tuntuu jo paljon paremmalta, ja taas toinen päivä on monta itkua lähellä tai itketty. Nyt olen kuitenkin menossa takas töihin. Sekin jännittää, mutta ehkä helpottaakin, kun normaali arki alkaa.
Voikaa hyvin ja nauttikaa masuistanne ja onnen fiiliksistä.
Mareeba - entinen elohiiri
Täällä me pojan kanssa kukutaan jo ylhäällä, klo 7 lauantaiaamuna. Itseasiassa poika heräsi puoli kuusi ja aamupalalla ollaan. Miehellä oli eilen iltamenoja, joten annamme hänen vielä nukkua ja siksi olisi tarkoitus lähteä pojan kanssa tänään vähän asioille. Juna-aikatauluja tässä katselin, mutta pakkohan sitä oli käväistä tälläkin palstalla... Olen koukussa, tiedän.
Olemme tosiaan lähdössä esikoisen kanssa aamulla asioille, tarkoitus olisi katsella itselle kenkiä ja pojalle lupasin kierroksen lelukauppaan. Lupasin hänelle myös, että käymme ostamassa uuden lasten DVD:n hänelle. Ja sitten lounastamme ulkona ja käymme jäätelöllä. Siis oikein kiva aamupäivä pojan kanssa edessä. Huomenna menemme miehen kanssa leffaan ja poika menee mummilaan leikkimään. Oikein kivaa!
Hiihtolomaviikko tosiaan olisi aluillaan ja mies viettää pojan kanssa lomaa. Minulle ei ole vielä ehtinyt kertyä talvilomapäiviä, joten olen töissä koko viikon :(. Vähän tietenkin harmittaa, etten pääse poikien kanssa lomailemaan, mutta onhan tuo viikko minullekin helpompi, kun ei tarvitse miettiä vientejä tai hakuja, eikä myöskään ruoanlaittoja. Ja tarkoitus olisi tehdä vähän lyhyempiä työpäiviä, jotta ehdin iltapäivisin poikien kanssa ulkoilemaan.
Mukavaa viikonloppua kaikille ja ihanaa talvilomaa niille, joilla lomaa on!
Pepper (16+2)
Pubu: Kiitos kannustuksesta, jospa appivanhemmat vaikka yllättäisivät positiivisesti...
Pepper: Viettäkää oikein ratkiriemukas päivä yhdessä.
Eilen pinossa mietittiin km-pelkoa. Minulla alkaa nyt pahin pelko olla takana ja suurella nautinnolla odotan vauvan ensimmäisiä liikeitä. Lapset ovat aivan innoissaan vauvanodotuksesta ja pieninkin (1v5kk) hokee koko ajan vauvaa, vaikkei ymmärrä yhtään mistä on kysymys. Ilmeisesti sana tuntuu mukavalta. Meillä on kirja jossa kerrotaan vauvan kehityksestä ja siinä on runsaasti kuvia. Pienin hakee sen hyllystä ja haluaa osoitella vauvan kuvia ja hokee samalla vauva, vauva. Voi kunpa tietäisi, että taloon tulee vielä pieni, joka vie häneltä perheen kuopuksen paikan ja jonka kanssa joutuu kilpailemaan äidin huomiosta.
Minun täytyy tänään pakata pohjoiseen lähtijöiden tavarat. Mahtaa talossa olla oudon hiljaista ensi viikon. Ajattelin käydä ulkona syömässä, kun on vain tuo pienin mukana. Pitää vähän hemmotella itseäänkin :).
Nyt lähden aamiaisen laittoon, mutta käyn taas lukemassa pinoa päivän aikana. Voikaa hyvin ja nauttikaa!
Opemamma ja vimpula rv 12+4
Onpas täällä kotona hiljaista. Mies lähti jo torstaina reissuun, tulee huomenna takaisin. Tytöt lähtivät äsken mummin ja papan kanssa mökille! Omituista, kun saa rauhassa juoda kahvia ja istua täällä koneelle. Normaalina lauantaina en kerkeä edes konetta avaamaan :o)
Tosiaan meillä on tänään hyvän ystäväni tupaantuliaiset. Ihanaa päästä vähän tyttökavereiden kanssa ulos tuulettumaan! Ajattelin jopa lähteä mukaan iltarientoihin, jos vaan väsy ei iske ennen. Liika tupakansavu kyllä ällöttää jo nyt, mutta kivaa olisi käydä vähän tanssimassa, kun en ole pitkään aikaan missään ulkona käynyt. Saa nähdä mitä ilta tuo tullessaan!
Eilen pyysin vinkkejä 6-vuotiaan " hoputtamiseen" , kiitos teille joilta vastauksia sain (en muista nimimerkkejä)! Ehkäpä tämä on taas väsyneen äidin marinoita, koska välillä pukeminen kuitenkin sujuu tosi ripeästi ja ilman hoputtamisia. Tänäänkin tytöt olivat pukeneet päivävaatteet päälle jo kello 7.30! Ja siitä äiti oli erittäin riemuissaan ;o) Meillä kun ollaan aamuvirkkuja, viikonloppuna olis kyllä edes välillä kiva nukkua vähän pidempään...
Nyt lähden tankkaamaan lisää kahvia ja sitten täytyy varmaan tehdä pieni " siivouskierros" täällä kotona!
Hauskaa viikonloppua kaikille!
Kirppu06 ja Sintti 16+4
Terveiset kanarialta!
Lukaisin vain eilisen pinon nopsaa läpi, joten olen pihalla teidän kuulumisista kuin lumiukko!
Ihanaa, matkan aikana oli ensimmäinen Vauva-lehti tipahtanut postiluukusta :) En uskaltanut tilata sitä kuin vasta ekan ultran jälkeen, kun pelkäsin niin, että tää kaikki olikin vain unta.
Täällä alkaa pahin keskenmenopelko olla kaikonnut, vaikka joka päivä mietinkin, että toivottavasti kaikki menee hyvin. Masu on hieman kasvanut ja ostin jo ekat mammahousut. Tänään lähdetään taas ostoksille, jos vaikka löytäisi jotkut työkäyttöönkin sopivat housut.
Olettekos te kaikki muut jo kertoneet raskaudesta töissä? Jännittää kauheasti se kertominen, mutta pakko se on ihan kohta kertoa. Toisaalta se olisi helpotuskin, kun sitten saisi reilusti alkaa käyttää mukavampia vaatteita töissä.
Onko kellään muulla niin, että ruoan jälkeen vatsa turpoaa aina ihan palloksi, siis ihan ylävatsasta alkaen? Mulle tulee syömisestä niin huono olo, että tuntuu, ettei happikaan kulje, kun painaa niin hirveesti tuo masu! Ruoan määräkään ei vaikuta, vaan myös pieni aamupala aiheuttaa saman reaktion. Nouseeko se vatsalaukku sieltä yöspäin pois kohdun tieltä, vai mistä tällainen voi johtua?
Viikonloppuja Elohiirille!
-Q- 13+5
Pirteää pikkupakkaspäivää kaikille!
Kirjottelin kai viimeks tossa alkuviikolla ku jännitti niin sairaasti eka lääkärineuvola ja siellä on nyt käyty ja siellä se meidän " onni" oli, vaikka muuten koko lääkärikäynti oli valtava pettymys!! Ajat oli myöhässä ja lääkäri piti niin kiirettä että unohdin kysyä kaikki mitä piti ja ultrakuvaakin ehdin just ja just sen verran näkemään et siellä se vauveli köllötteli kaikesta peloistani huolimatta. Lääkäri sano vaan et kaikki näyttää ihan hyvältä ja eikun ulos!! Kiva.... Tässä tulikin vastaus siihen kun joku kyseli vieläkö jollain on km-pelkoa, että minulla on!! Tuntuu että se pelko ei multa poistu ennen kun vauva on sylissä.
Ja vieläkään en oo kertonu töis, enkä ystäville... en vaan oo pystyny ku tää tuntuu niin uskomattomalta niin monen vuoden lapsettomuuden jälkeen. Mutta kyllähän se paljastuu ennemmin tai myöhemmin kaikille... ;-)
Masu ei oo vielä kummemmin kasvanu, mut housut on alkanu kiristää työpäivän aikana et täytyis varmaan hommata jo varalle jotku mammahousut et ei joku pv käy niin et kun pitäis töihin lähteä ni ei mahdu kun verkkarit ja ne jalas ei oikeen töihin vois mennä. Oon huuto netis käyny katteleen mut oon vähän epätietoinen koosta... elikkä ostetaanko ne aivan normaalikoon mukaan ja niissä on sit vaan huomioitu masunpaikka ja joustavuutta jne. vai pitääkö ostaa numerotolkulla suuremmat..... kiva jos joku viittis vähän valaista asiaa mulle?!!
Mut kivaa viikonloppua kaikille.
t. kami05 15+2 & pieni onni
Olo päivä päivältä parempip, vaikkakin uni maistuu edelleen=)
Me ollaan aika monelle kerrottu ja monet ovat arvailleetkin.
Jännä, kun reaktio itsellä on aika outo, monen vuoden lapsettomuusoitojen jälkeen on todella kamalaa kuulla kommentteja, tyyliin vaikka " no johan me on aateltu että koska ne rupee... ja " nythän sitte teette muutaman siihen peräjälkeen..." jne. Tekisi mieli huutaa ihmisille, että niinkö luulet? Että tehdään tosta ensin siemenneste purkkiin ja viedään se ja sitte kerätään vähän munasoluja ja piinaillaan muutama päivä hedelmöittyykö ne ja sitten pistellään vähän hormooneja napaan niin että vatsa turpoo, oksettaa ja hiki valuu muutaman viikon ja sitte vaan meet sairaalaan ja ne sujautetaan sinne kohtuun ja siinä se! Joopa joo, eihän ihmiset voi sitä tietää, se on totta. Sitä vaan itse jotenkin on niin sisällä tossa lapsettomuuskuplassa, etten koskaan lausu sanoja " tehdään lapsia,tai kevätvauva kannattaa"
Tulipahan purkauduttua!
Kaikille elohiirille ihanaa ja rentouttavaa viikonloppua!
Ai niin, piti kysymäni: onko kellään tällaista kipua tuolla ihan alapäässä, mulla niinkuin kohtu tai kohdunsuu EI ole kipeä, vaan ihan niinkuin tuolla itsessään...ihan kuin luut tai jotkut ihan istuessakin sattuu, niinkuin ois jo synnyttänyt!
Lilli rv 12+5
Kami05: mammavaatteet voi ostaa ihan normaalikoon mukaisesti, ellei nyt ole ihan turvonnut joka puolelta. Se masun kohta vaan on sitten tavallaan lisänä niissä vaatteissa.
Mä kävin eilen tsekkailee Stokkalta mammafarkkuja ja muita pöksyjä... mutta ei löytynyt mun jalkaan sopivia. Ehdin jo surkutella, että tästähän tulikin ongelma, mutta sitten piipahdin pika pikaa Lindexillä ja löysin kuin löysinkin ihan mahtavan hyvät mammafarkut -ne oli kuin tehty mulle ja hintakaan ei ollut paha. Olin ajatellut, että en halua sitä sellaista " masupussukkaa" farkkuihin missään nimessä, mutta sehän olikin loistava. Sitten törsäsin vielä muutamaan kivaan paitaan.. nyt pysyy masu piilossa, eikä napa loista kaikkialle.
Hauskaa viikonloppua!