Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Föli kortti, näkeekö bussikuski jos käytän mieheni korttia?

Vierailija
04.03.2016 |

Näkeekö ne esim nimen sieltä?? Vai voinko huoletta käyttää mieheni matkakorttia, hänellä on sellainen mihin on ladattu rahaa, ei siis saa matkustaa kortilla niin paljon kuin huvittaa samaan rahaan.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kortti on haltijakohtainen, niin siitä vaan.

Jos taas se on henkilökohtainen, niin tarkastajia kohdatessa tulee rapsut.

Vierailija
2/17 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kortti on haltijakohtainen, niin siitä vaan.

Jos taas se on henkilökohtainen, niin tarkastajia kohdatessa tulee rapsut.

Ja voi tulla enemmänkin, rikosilmoitus. Ennen toisen kortin käyttäjästä meni ilmoitus poliisille: asiakirjaväärennös, eli tekeydyt toiseksi kuin oletkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkee. Sen takia sitä hankkiessa kysytään henkilötiedot.

Vierailija
4/17 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bussikuskia ei ole kiinnostanut viimeiseen sataan vuoteen kortin omistajat. tarkastajia saattaa kiinnostaa, en tiedä. Enimmäkseen ne kuitenkin katsovat että lippu on voimassa eivätkä tarkista nimeä mitenkään.

Vierailija
5/17 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just vähän aikaa sitten nuori poika piippasi kortin bussissa, ja kuski sanoi että sulla on tytön kortti. Ei päässyt bussiin. Eli ilmeisesti näkee, en tiiä sitten että kattooko joka kerta... Ja varmaan riippuu kortistakin.

Vierailija
6/17 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eikö sitä arvoa käytettäessä voi maksaa useammankin sillä kortilla? Eri juttu jos on aikaa ladattu.

Vierailija
7/17 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukupuoli ja syntymävuosi nakyy minusta.

Vierailija
8/17 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole KOSKAAN nähnyt Turun busseissa lipuntarkastajaa.

Vierailija
9/17 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kortilla on arvoa=rahaa, voi sillä kuitenkin ostaa kerralla vaikka koko perheen liput... Eli sillä lailla se ei ole henkilökohtainen.

Sen sijaan kortilla oleva aika on aina henkilökohtaista.

Vierailija
10/17 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen, mutta siitä on 25 vuotta aikaa.

Vierailija
11/17 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rupeat vaan vaahtoamaan sukupuolta vaihtaneiden oikeuksista ja huudat rasismia ja ties mitä jos jäät kiinni ukkosi kortilla kulkemisesta :)

Saattaa olla ettei auta mutta onpahan kanssamatkustajilla kunnon show seurattavaksi.

Vierailija
12/17 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eikö sitä arvoa käytettäessä voi maksaa useammankin sillä kortilla? Eri juttu jos on aikaa ladattu.

Se, kenen kortti on, pitää olla mukana. Et voi yksin matkustaa toisen henkilön kortilla.

Harvemmin kuljettajaa kiinnostaa kuluttaa aikaa korttien tarkastamiseen. Se on lipuntarkastajien työtä. Tosin, nopealla vilkaisulla huomaa, jos aikuinen matkustaa lapsen kortilla. Myös sen, jos seutumatkaa yritetään sisäisellä kortilla.

Vierailija
13/17 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sillä kehoitan rehellisyyteen mutta onko jollain oikeasti joskus föli-busseissa tullut tarkastaja vastaan? Itse olen kulkenut epäsäännöllisesti 20 vuotta bussilla, eikä ikinä ole tullut tarkastajaa vastaan. Kerran mun mielestä jonkun asian takia piti vaihtaa kesken bussia ja siinä bussikuski tuli itse tarkastamaan liput mutta muuten ei ole kyllä tullut vastaan.

Vierailija
14/17 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen, mutta siitä on 25 vuotta aikaa.

Minulla on sentään hiukan uudempi kokemus. Muistan sen siitä, kun jouduimme viemään kissamme päivystykseen Rauhankadulle ja kotimatkalle päästyämme bussiin hyppäsi lipuntarkastaja. Se oli keväällä 2005. Sitä ennen olin tarkastajan kohdannut vuonna 1988 tai siihen suuntaan.

Korteista vielä. Olen joskus käyttänyt mieheni 30 päivän korttia eikä siitä ole kukaan minulle alkanut urputtaa. Tosin se oli ennen föliä, ihan vain Turun kaupungin bussissa.

Vierailija
15/17 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kortille on ladattu arvoa, niin voit käyttää. Ei ole silloin henkilökohtainen.

Olet ilmeisesti tilaamassa ilmaista korttia www.autonvaihtoviikot.fi ?

Vierailija
16/17 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli henkilökohtainen niin näkee, se pärähtää aina siihen kuskin näytölle kun käyttää korttia siinä lukulaitteella.

Itsellä lukee esim, opiskelija, nainen.

Vierailija
17/17 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö sen kortin omistajan oikeasti olla mukana, jos käyttää sitä arvoa?