Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten kummassa mä määrittelen kuukautiskierron ensimmäisen päivän kun koko ajan on jonkinmoista vuotoa?

Vierailija
04.03.2016 |

Siis ekasta tuhruvuotopäivästä kait se laskeminen aloitetaan mutta kun mulla on noin 2,5 viikkoa tuhruvuotoa ja loput kuukaudesta kunnon menkkavuotoa. Kokonaan vuodottomia päiviä ei ole. Pitäisi aloittaa Primolut-kuuri kierron tiettynä päivänä mutta en oikein osaa määritellä sitä oikeaa aloittamispäivää näiden jatkuvien vuotojen takia.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaa aika gynelle, ei ole normaalia.

Vierailija
2/10 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lasketa tuhruvuodosta vaan nimenomaan siitä kunnon vuodon alkamisesta.

Esimerkiksi itselläni tuhruvuoto saattaa alkaa melkein välittömästi ovulaation jälkeen (tunnistan ovulaation selvästi) mutta se kunnon vuoto vasta hyvin tarkkaan 2 viikkoa ovulaation jälkeen niin kuin kuuluukin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se päivä jolloin kipu alkaa?

Vierailija
4/10 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varaa aika gynelle, ei ole normaalia.

Juu, ei ole normaalia. Naistentautien poliklinikalla olen hoidettavana kyllä ja nyt sitten sain Primolut-kuurin kun Teroluteista ei ole ollut mulle mitään apua. Ei vaan siellä gynen vastaanotolla lääkäri sanonut, että noi pitää aloittaa tiettyyn aikaan kierrosta enkä minä tajunnut kysyä. Pitänee soittaa tuonne polille ja kysellä sieltä mutta miten noin vaikka yleisesti ottaen, mikä lasketaan ekaksi vuotopäiväksi? Ap

Vierailija
5/10 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on kyllä tosi ristiriitaista kun nettiä selailee. Osa meinaa että tuhruvuoto jo lasketaan ja osa taas ei.

Vierailija
6/10 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lasken ns. kunnon vuodosta. Tästä on eri koulukuntia, mutta jos tunnistan ovulaation, siitä 14 vrk päivän päästä se oikea vuoto alkaa, riippumatta milloin se hemmetin tuhruvuoto alkaa.

Vierailija
7/10 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en nyt oikein vieläkään ihan täysin tajua, miten kuuluu toimia. Soitin siis sinne gynen polille ja siellä joku hoitaja alkoi ekana tivaamaan kellon aikaa, milloin vuoto on mielestäni alkanut. Minä siihen sitten kysymään että kumpi vuoto, tuhru vai kunnon verinen vuoto? Nyt on vielä menossa tuo tuhruvuotojakso. Ja edelleen langan toisessa päässä paasattiin kellonajasta, että jos vuoto on alkanut klo 23 jälkeen, se lasketaan alkaneeksi seuraavana päivänä. Ja lopuksi hoitaja ihmetteli että miten en nyt tiedä, onko vuoto kuukautisvuotoa vai ei?

Kyllähän mä nyt kaksi eri vuototyyppiä toisistaan erotan mutta toi hämää, että joidenkin mielestä kuuluu jo tuhruvuodot laskea. Taidan itse kuitenkin aloittaa sen laskemisen siitä kunnon vuodosta. Ap

Vierailija
8/10 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se päivä jolloin kipu alkaa?

Sinne missä kipu on?

Vierailija
9/10 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ainakin on lääkärit aina sanoneet, että siitä päivästä lasketaan kun kunnon vuoto alkaa, verinen siis. Itsekin käytin noita primoja tasaamaan vuotoa, kun oli vaan yks vuodoton viikko aina välissä :/ Auttoivat kyllä ongelmaan, mutta lopetin ihan järkkyjen mielialaoireiden takia :( Ja lääkärit sanoivat niiden käyttöön liittyen, että kierto lasketaan alkavaks verisestä vuodosta. Tsemppiä! :)

Vierailija
10/10 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle ainakin on lääkärit aina sanoneet, että siitä päivästä lasketaan kun kunnon vuoto alkaa, verinen siis. Itsekin käytin noita primoja tasaamaan vuotoa, kun oli vaan yks vuodoton viikko aina välissä :/ Auttoivat kyllä ongelmaan, mutta lopetin ihan järkkyjen mielialaoireiden takia :( Ja lääkärit sanoivat niiden käyttöön liittyen, että kierto lasketaan alkavaks verisestä vuodosta. Tsemppiä! :)

Mulla noi Primot ovat onneksi vain kahden kierron ajan käytössä ennen kohdunpoistoleikkausta. Teroluteja ehdin käyttää pidempään mutta niistä en tosiaan mitään apua saanut. Aloitan siis laskemisen ekasta verisestä vuodosta. Kiitos kaikille avusta. ☺ ap